Autor Wątek: Arena Pojedynków [Gothic]  (Przeczytany 2199 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kassler

  • Wiadomości: 324
  • Kassler schmeckt gut.
Arena Pojedynków [Gothic]
« dnia: Sierpień 27, 2013, 14:15:44 pm »

    "Choć wyznawców trzech bogów połączyło Święte Przymierze, idea walki nie umarła nigdy. Na Arenie Pojedynków się ona spełnia, gdzie światło i mrok ponownie stają ze sobą w szranki. Również tu miejsce swe mają czciciele wszechpotężnej magii, strażnicy Zasad Walki."


    I. Informacje wstępne
    • Idea pojedynków oparta jest na odwiecznej walce dwóch bogów. Boga dobra i ładu - Innosa oraz boga zła i ciemności - Beliara. Członkowie Zakonów walczą ku chwale swoich patronów.
    • Pojedynki odbywają się na Arenie (objaśnienie w dalszej części Regulaminu).
    • W pojedynku bierze udział po jednym zawodniku z Zakonów Beliara i Innosa oraz dwóch sędziów z Algaroth. Rangi uczestników nie są istotne. Za wyjątkiem pojedynków specjalnych, z udziału wyłączone są Kapituły.
    • Pytania związane są z grami Gothic, Gothic II (+ Noc Kruka) oraz Gothic 3 (bez patchy i rozszerzeń). Dozwolone jest każde pytanie, które zdaniem Sędziego, opiera się na świecie Gothic. W sytuacjach wątpliwych (protest Zawodnika dotyczący braku związku między pytaniem a światem Gothic-a) decyduje głos drugiego Sędziego.
    • Kategoria Gothic II Noc Kruka dotyczy wyłącznie elementów rozgrywki dodanych wraz z dodatkiem.
    • Istnieje możliwość zadawania pytań, poruszających tematykę kilku części serii (np. G1 + NK; G1+G2+G3).
    • Zabronione są pytania dotyczące modów do gier z serii Gothic.
    • Każda dobra odpowiedź to 1 punkt.
    • Pojedynek trwa do czasu aż jeden z Zawodników zdobędzie 6 punktów. W przypadku, gdy obaj Zawodnicy mają po 5 punktów, aby wygrać trzeba uzyskać 2 punkty przewagi (np. 5:7).
    • Nagrodami w Oficjalnych Zawodach są:
      - Za wygraną chwała zwycięstwa
      - Za każdy sukces - plusy przy prośbie o awans
      - Organizatorzy Zawodów mogą przewidzieć dodatkowe nagrody.

    II. Regulamin kanału #pojedynki
    • Nie spamujemy.
    • Niedopuszczalne jest używanie wyrazów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
    • Niedopuszczalne są jakiekolwiek sprzeczki pomiędzy uczestnikami.
    • Niedopuszczalne jest obrażanie Zawodników i Sędziów.
    • Sędziowie mają prawa operatorów (+o) i są odpowiedzialni za utrzymywanie porządku podczas pojedynku. Objawy łamania regulaminu będą karane natychmiastowym wyrzuceniem z kanału (widzowie) lub dwukrotnym ostrzeżeniem i ostatecznie wyrzuceniem (zawodnicy). W przypadku dyscyplinarnego opuszczenia walki, zawodnik przegrywa walkowerem.

    III. Zapisy
    • W gestii Zakonu Innosa oraz Zakonu Beliara jest kształtowanie kadry zawodników, gotowych do regularnych potyczek na Arenie. Wszyscy chętni zgłaszają się do odpowiednich koordynatorów.
    • Do kompetencji Algaroth należy dbanie, o przynajmniej dwuosobowy, stały skład sędziowski.
    • Zawodnik może zgłosić się do kolejnego Pojedynku dopiero po zakończeniu przez innych członków danego Zakonu, trzech walk (najszybciej w czwartym tygodniu od poprzedniej walki).

    IV. Przebieg
    • Pojedynki odbywają się regularnie, w każdą sobotę o godz. 19:00
    • Arbiter prowadzący zadaje pytania i jest głównym decydentem w czasie pojedynku. Do zadań sędziego pomocniczego należy przyjmowanie uwag obserwatorów, dbanie o porządek na kanale oraz udzielanie konsultacji sędziemu prowadzącemu. Jest on również jedyną osobą, która może porozumiewać się z zadającym pytania poprzez prywatny czat.
    • W przypadku niedyspozycji głównego arbitra, sędzia pomocniczy przejmuje jego obowiązki.
    • Kryteria oceny:
      - poprawność merytoryczna i gramatyczna odpowiedzi (literówki w nazwach własnych są niedopuszczalne; w przypadku dłuższych odpowiedzi ich uznanie [niezależnie od ilości], o ile nie wpływają na czytelność, zależy od sędziego)
      - szybkość udzielenia odpowiedzi
      - uznanie Sędziego; na dane pytanie można niekiedy odpowiedzieć różnymi słowami, nie istnieje jednoznaczny klucz - weryfikacja odpowiedzi leży, tylko i wyłącznie, w kwestii Sędziego, a podważanie jego opinii będzie odbierane jako próba ingerencji w werdykt.
    • Po każdej odpowiedzi Sędziowie podają aktualny stan punktowy pojedynku.
    • Zawodnik po udzieleniu błędnej odpowiedzi może starać się ją poprawić. Przysługuje mu jedna poprawka pod warunkiem że napisze ją przed przeciwnikiem. W przypadku gdy pierwsza odpowiedź była dobra zaś zawodnik poprawił na złą, będzie brana pod uwagę odpowiedź zła.
    • Dopuszczalne jest dwukrotne (w czasie całego pojedynku) wzięcie „czasu”, czyli trzech minut przerwy, lub jednorazowy „większy czas”, czyli pięć do piętnastu minut przerwy - ale tylko i wyłącznie z dobrym uzasadnieniem, za zgodą sędziego i z przyzwoleniem drugiego zawodnika. Gdy czas, w jakim zawodnik zobowiązał się wrócić minie, pojedynek będzie bezzwłocznie kontynuowany.
    • Zawodnicy winni są, na czas pojedynku, zarezerwować sobie 30 minut. Sędziowie nie będą przyspieszać walki tylko dlatego, że ktoś nie ma czasu, lecz nie będą jej także opóźniać, by zmieścić się idealnie w trzydziestu minutach.
    • Zawodnik może się poddać podczas walki. Wystarczy, że poinformuje o tym Sędziego. W tym wypadku pojedynek kończy się, zaś punkty zwycięzcy zostają zwiększone do ilości potrzebnej do wygranej. Punkty osoby, która zrezygnowała, pozostają bez zmian.
    • Sędziowie nie mogą cofać ani zmieniać raz wydanego werdyktu bez poważnej przyczyny.
    • Obserwatorzy i zawodnicy mają prawo upomnieć sędziego, jeśli posiadają niezbite dowody popełnionej przez niego pomyłki. Walczący zgłaszają roszczenia bezpośrednio, natomiast widzowie - za pośrednictwem arbitra pomocniczego. Jako argument może posłużyć artykuł ze stron fanowskich gry, screen z rozgrywki, bądź po prostu logiczne wytłumaczenie. W takim wypadku werdykt zostaje cofnięty.
    • Jeżeli, zdaniem zawodnika, jego odpowiedź pojawiła się szybciej, a mimo to nie otrzymał on punktu - sędziowie konfrontują swoje obserwacje. Jeśli kolejność u obu arbitrów jest zgodna, pojedynek jest kontynuowany. W przeciwnym razie o zdanie pytani są dwaj, wybrani widzowie. Punkt zdobywa ten zawodnik, który u większości weryfikowanych osób odpowiedział jako pierwszy. Jeśli proceder z różnymi kolejnościami u sędziów powtórzy się trzykrotnie podczas jednego pojedynku, walka zostaje zawieszona i przełożona na inny termin, aż zawodnicy rozwiążą swoje problemy z połączeniem.
    • Poganianie Sędziego będzie karane, jak każde inne przewinienie.
    • Sędziowie w czasie pojedynku odpowiadają tylko przed Kapitułą Algaroth, Kapituły pozostałych Zakonów mają taki sam wpływ na werdykt, jak pozostali obecni na kanale: w przypadku braku konkretnych dowodów na pomyłkę - żaden, w przypadku ich posiadania - wiążący. Kapituły mają za to najszybsze dojście do WMW i wyjaśniania z nim problematycznych kwestii.

    V. Widzowie
    • Na Pojedynek w roli obserwatora może przyjść każdy członek Świętego Przymierza.
    • Podczas oficjalnego pojedynku należy nosić nick na kanale taki sam, jak nick na forum.
    • Podszywanie się pod inną osobę na kanale pojedynkowym podczas oficjalnej walki jest surowo karane.
    • Na początku pojedynku zostanie włączony tryb moderowany (+m), który umożliwi wypowiadanie się jedynie wyznaczonym do tego osobom.
    • Zmiana nick'u będzie skutkowała wyrzuceniem z kanału. Widz, który po wyrzuceniu z kanału za zmianę nick'u, chciałby wrócić na arenę, powinien wrócić do pierwotnego nick'u jeszcze przed wejściem na kanał.
    • Widzowie nie mają prawa ingerować w werdykty sędziów za wyjątkiem opisanego wyżej przypadku poważnej pomyłki sędziego. Mimo wszystko, dla zachowania spokoju, priorytet w tej kwestii mają zawodnicy i kapituły walczących zakonów obecne na pojedynku.
    • Objaśnienie członkom Świętego Przymierza sposobu wchodzenia na kanał #pojedynki należy do obowiązków poszczególnych Zakonów.


    BILANS SEZONU 2013/2014
    Królestwo 0:0 Podziemie
    [/list]
    « Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2013, 17:39:43 pm wysłana przez Kassler »

    Wielki Klasztor - Wtajemniczony