Mam wielką przyjemność.. serio, nawet nie wiecie jaka to ulga wreszcie zakończyć ten konkurs, ogłosić wyniki. Pracę mimo wszystko były na wysokim poziomie, uczestnicy wywiązali się ze swojego zadania. Czego nie można było powiedzieć o jednym z sędziów, ale to tylko drobny poślizg, z którego mam nadzieje wyciągniemy odpowiednie wnioski na przyszłość.
Zatem. Pierwsze miejsce zajmuje
Łowcap. Gratulacje.
Zaraz za nim z różnicą jednego tylko punktu jest
Barneyek. Brawa.
Podium zamyka
Pola. Gratulacje.
Wszystkie noty:
Łowcap - 27p
Barneyek - 26p
Pola - 25,5p
Blady -21p
mnikjom - 19p
Paladyn Łowca - 18,5p
Anonim - 16,5p
wardasz 13p
Komentarze:
rider:
ŁowcaP
Praca czytelna, wiadomo o co chodzi, gdzie domy, gdzie kościół, mury miejskie, itd. Zachowana w klimacie, różne zniszczenia na brzegach, itd. Czcionka i wykonanie też bardzo dobre. Budynki tak ładnie, jakby wg jakiegoś schematu poustawiałeś, a bardziej podobałoby mi się, gdyby te wszystkie domy trochę porozrzucać, dać pod mury miejskie. Niemniej jednak praca zapewne rysowana ręcznie, później tło i jakieś poprawki w programie graficznym i włożyłeś trochę pracy w rysowanie tych wszystkich budynków. No i pomysł także bardzo dobry. 9/10
Blady
Tutorial gimpa, dobrze mi znany. Sam wykonałem w nim kilka map, dlatego wiem, że trzeba się trochę przy nich nasiedzieć, ale wiem też co można dzięki niemu zrobić, jeszcze.
Mapa księstwa - bardzo ładna i estetyczna praca. Za dużo jednak tu twojego pomysłu nie ma, bo to kawałek Królestwa. No i fajnie byłoby zakryć to puste miejsce jakąś mgłą, tak jak mamy w grach na nieodkrytym terenie. Ewentualnie zrobić coś innego, byleby nie było takiej pustki. Gdyby to był w całości twój pomysł, ocena byłaby wyższa. 7/10
Nordmar - cóż, tu to poszedłeś w ogóle na łatwiznę, co? W porównaniu do poprzedniej mapy, widać, że ta jest robiona na szybko, nawet dla osób nie znających tutka, z którego korzystałeś. 4/10
Paladyn Łowca
Cóż.. próba nawiązania jakiejś klimatycznej ucieczki z miasta za pomocą liściku i mapy. Gdyby to był dodatek do pracy literackiej opisującej ucieczkę z miasta, to ok, ale praca w konkursie na mapę.. no powiedzmy - słabo. 1 za mapę i 1 za liścik. 4/10
Barneyek
Inna mapa.. startując z konkursem liczyłem na mapy miast, terenów, a tu niespodzianka. Ogólnie robi ładne wrażenie. 7/10
Adam
Kolejna praca z gimpa. No.. pomysł ciekawy, ale nie wyróżnia się czymś szczególnym. Wykonanie dobre, ale po chwili widać kilka elementów psujących estetykę pracy. Góry czy drzewa nakładają się na siebie, nie potrzebnie tak gęsto je zrobiłeś. Napis czasem jest nieczytelny i może być problem z rozszyfrowaniem czego dotyczy na pierwszy rzut oka. Dolna granica z morzem, te puste pola, proste ścieżki i rzeki, jakby znikąd. Więcej pracy i byłoby bardzo dobrze. 7/10
wardasz
Mapa wioski, nie do końca czytelna mapa, jeśli chodzi o poszczególne budynki. Jeśli chodzi też o samo rysowanie map, to widok taki z góry nie jest najlepszym wyjściem. Podejrzewam, że chciałeś zrobić szczegółową mapę, ale brakło chęci albo czasu. Podpisanie każdego budynku też trochę psuje klimat, tak wiadomo o co chodzi, ale gdybyś wybrał inny sposób przedstawienia wioski efekt byłby lepszy. Mianowicie tak jakbyś stał na szczycie a przed sobą miał daną wioskę, coś na wzór Łowcy np. Wtedy mógłbyś narysować każdy budynek bardziej szczegółowo i wiadomo byłoby gdzie mieszka chłop, gdzie sołtys, który budynek to kościół, karczma itd. Można było zrobić kilka budynków obok głównego traktu, np na środku pola i tam dać magazyn, drzewa jakieś, skoro to wioska, strumyk. Wpadłeś na jakiś pomysł, ale sporo brakuje. 4/10
mnikjom
Za samą pracę włożoną w stworzenie tej mapy masz u mnie już kilka punktów. Szkoda, że umieściłeś wszystkie zakony jakby na wielkiej wyspie. Widać też sporo niedociągnięć, to i owo można zmienić, ale połączenie różnych map i narysowanie w takiej skali nie zajęło 5 minut.7/10
Pola
Ładna, prosta mapka. Legenda ciut, ciut nie czytelna. Nie wiem, czy lekkie zabarwienie morza w niebieskim kolorze byłoby lepszym wyjściem. Pomysł fajny choć troszkę mało. Brzydka nie jest, ale też niczym szczególnym się nie wyróżnia. 7/10
Gurt:
Barneyek - 9,5/10 - najwyższa nota za pomysłowość, chyba nie ma co do tego wątpliwości. Zaskakujący pomysł na mapę... wnętrza smoka - ze wszystkich przesłanych na konkurs zdecydowanie najciekawszy. Pełna dyszka pojawiłaby się, gdyby wykonanie było równie genialne - oczywiście mapa jest estetyczna i klimatyczna, ale mówimy tu o perfekcji, przynajmniej ja tak rozumiem notę "10".
Blady - 8/10 - bardzo przyzwoicie wykonana mapa terenu. Elegancka i wizualnie na wysokim poziomie, aczkolwiek już gdzieś ten styl (dokładnie ten, z kolorystyką włącznie) widziałem, popularny tutorial trochę ujmuje oryginalności. Ale głównym kryterium miała być pomysłowość, tutaj słowna ocena brzmi "OK" - lenno + inny teren. Praca jest na wiele sposobów poprawna i godnie mogłaby się prezentować wśród oficjalnych zakonnych materiałów, muszę jednak się trzymać zadanej reguły, a za pomysłowość nie mogę obdzielić toną punktów.
Lowcap - 9/10 - bardzo fajny pomysł na przedstawienie planu miasta na starym, przypalonym pergaminie. Plus za perspektywę - o ile większość planów miast jest typowo z lotu ptaka (i jest to jednak bardziej przejrzyste), to użyte tutaj rozwiązanie bardzo pasuje do klimatu fantasy czy prawdziwych starych map.
Mnikjom - 8/10 - ktoś pokusił się o stworzenie mapy całego ŚP! To pomysł nie tylko ciekawy, ale też odważny. Wykonanie może pozostawiać nieco do życzenia, ale nie wolno pominąć nakładu pracy - a ten na pewno był bardzo spory. W gratisie dorzucam kopa w dupę za Pola Ziemniaków, ale nie winię za to. <Gurt idzie zbezszcześcić miejsce spoczynku Addona w klasztornej krypcie raz jeszcze>
Paladyn Łowca - 7/10 - na pierwszy rzut oka malutki wycinek planu miasta, po przyjrzeniu się - mapa taktyczna. Widać, że więcej czasu i wysiłku poszło w myślenie, niż samo wykonanie, ale nie zmienia to faktu, że tego typu zestaw (mapa + instrukcja) przydałby się w niejednej przygodzie.
Pola - 9/10 - zdecydowanie najładniejsza mapa w konkursie, jeśli chodzi o estetykę wykonania. Co więcej, pomysł na wyspę (specjalnego przeznaczenia, jak wnioskuję - w przeciwieństwie do zwykłej, mieszkalnej) też jest niezły i czuć, że za ilustracją kryje się jakiś kawałek historii czy opowieść do poznania. Ciekawym dodatkiem byłoby właśnie podkreślenie tego aspektu na mapie - o specjalnym przeznaczeniu wyspy (tajna wyspa, na którą musi się udać każdy pielgrzym po przyjęciu do zakonu) dowiedziałem się jedynie z maila zawierającego pracę.
Wardasz - 7/10 - no, plan miasta, prosty w swoich założeniach. Zdecydowanie intrygującym aspektem jest zajrzenie obywatelom do domów i przedstawienie szczegółowego rozmieszczenia pomieszczeń na planie (!) - z pewnością niejeden złodziej chciałby wejść w posiadanie czegoś takiego. A może to jest mapa sporządzona przez złodzieja przygotowującego się do obskoczenia paru domostw? Jeśli tak, to warto byłoby o tym wspomnieć chociażby w legendzie czy innym dołączonym opisie - za własne konfabulacje nie mogę przyznać punktów :F
Anonim (Adam?) - 5/10 - podobnie jak u Bladego, za to zdecydowanie mniej starannie. I rzeka łącząca jeden duży zbiornik wodny z drugim (kanał?)... Trochę dziwnie.
Krótki komentarz: No cóż, wygląda na to, że mimo wszystko oceny z rękawa posypały mi się dość wysokie. Ale może to wynikało z tego, że trudno było porównywać tak skrajnie różne od siebie mapy i plany. Zwłaszcza, że estetyka miała być na drugim planie - tym kryterium kierowałem się tylko posiłkowo - a pierwsze skrzypce miał grać pomysł. I jak tutaj porównać mapę całego ŚP z urywkiem mapy z dołączoną instrukcją obejścia straży i prezentacją wnętrza smoka? Jak dla mnie wszystkie te pomysły były dobre. Z drugiej strony cała sytuacja zdaje się działać na niekorzyść twórców map terenowych - choćby stworzyli satysfakcjonujący estetycznie obrazek, do tego poprawny kartograficznie (geologia i te sprawy, rozsądne rozmieszczenie obiektów, itp.), to najważniejsze punkty szły za nietypowe pomysły. Być może następnym razem można by zawęzić kategorię i ogłosić konkurs na konkretne zadanie, np. mapę Terytorium Neutralnego?
xilk:
Pola 9,5/10
Praca ładnie wykonana i estetyczna. Kreska staranna i widać, że sporo siedziałaś nad tą mapką. Sam pomysł też dobry, w końcu taka wyspa pasuje do klimatu Świętego Przymierza. Na mapie wszystko jest czytelne, choć można było jeszcze trochę popracować nad wyrazistością tych mniejszych oznaczeń, jak chociażby Posiłek.
Wardasz 2/10
Jestem zmieszany tą pracą. Zwykła wioska, bez jakiegoś kolorytu. Rysunek rysowany raczej mało starannie. Legenda dziwna, bo raczej jestem przyzwyczajony do tego, że na niej zaznacza się trakty, jakieś ważniejsze budynki, ale nie chlewy, obory, czy kurniki. Do tego widać brak zdecydowania, bo z jednej strony jest legenda, a z drugiej każdą chatę opisujesz już na samej mapie. Rozumiem zaznaczać bezpośrednio na mapie kaplicę, czy domy mistrzów rzemiosła, ale chaty zwykłych obywateli? To już przesada.
Paladyn Lowca 7,5/10
To bardziej szkic, niż mapa, ale jednak pasuje do konkursu. Na pewno plusem jest pomysł, w którym to uzasadniasz estetykę swojej pracy. Fragment planu miasta, który ma umożliwić ludziom ucieczkę i kilka słów, a to wystarcza. To nie musi być jakoś estetycznie narysowane, jedynie budynki mają być rozróżnialne, a to zachowałeś. Na pewno plusem byłaby lepsza estetyka wykonania takiego szkicu, czy zaznaczenie na nim propozycji drogi ucieczki.
LowcaP 9/10
Naprawdę ładny plan miasta Gamont. Rysunek oddaje klimat średniowiecza i zabudowy miasta. Bez problemu na tym planie można odnaleźć ważniejsze miejsca Gamont, czy odróżnić jedną dzielnice od drugiej. Legenda faktycznie zepsułaby jakość pracy, dlatego jej brak mnie nie razi.
Barneyek 9,5/10
Praca zabawna i pomysłowa. Grafika nieco komiksowa, ale jednak pasuje do żartobliwego charakteru mapy. Bardzo mi się spodobał Przedsionek oraz Słabo zbadany chodnik. Mam tylko nadzieję, że kiedyś znajdzie się grupa śmiałków, którzy zechcą skorzystać z tej mapy i odnajdą nie tylko Ulfa, ale też masę skarbów.
Anonim 4,5/10
Mała mapka, na której jest zdecydowanie za dużo szczegółów. Trakty, to wszędzie linia prosta, co jest niespotykane, a na pewno nie w klimacie średniowiecznym, czy fantastyce. Mnóstwo kropek, które mają oznaczać większe lub mniejsze osady, czy miasta. Rozumiem zaznaczyć te ważniejsze, ale na tej małej mapce jest ich zdecydowanie za dużo.
Bezimienny
Księstwo Hagal 6/10
W pierwszej chwili byłem zadowolony z tej mapy, ale im dłużej na nią patrzyłem, tym byłem bardziej zawiedziony. Mamy tam trzy większe osady oraz dwadzieścia pięć jakiś kropek. Domyślam się, że to miały być jakieś wsie, nawet bez nazwy. Tylko po co je wszystkie zaznaczać? Można było się ograniczyć do wstawienia rysunków wiosek, a kropki zostawić dla tych głównych "osad".
Nordmar 3/10
Ani to pomysłowe, ani jakoś piękne. Mapę Nordmaru znałem już z Gothic 3, a ta jakoś mnie nie przekonuje do siebie.
No i praca gościa, który się nie podpisał i dał rysowaną mapę terenów ŚP (jakiś minikkaczor) 4/10
Moja ocena, to bardziej ocena ilości pracy, jaką należało włożyć w jej zrobienie, niż moja opinia na temat samej mapy. A trzeba przyznać, że praca ta, to masa trudu. Jednak nic poza tym, gdyż mamy tu po prostu do czynienia z mapą terenów Świętego Przymierza, narysowanymi odręcznie. Miejscami widać złe dopasowanie poszczególnych elementów, a miasta, czy twierdze to po prostu kolorowe kropki z zapisaną nazwą. Moim zdanie dużo lepiej było się skupić nad jakimś regionem i narysować go ręcznie, zamiast bawić się w całą, ogromną mapę terenów ŚP.
Dziękuje uczestnikom i sędziom. Zdaję sobie z tego sprawę, że było kilka niedociągnięć. W następnej edycji poprawimy wszelkie błędy.
Jeśli ktoś chce przejrzeć pracę, które nadesłali uczestnicy można je znaleźć na gmailu:
login:
riderd830@gmail.com hasło: xdr5tgbhu8
Sprawy nagradzania i karania zostawiam Kapitule. Do zobaczenia w kolejnej edycji.