Autor Wątek: Overwatch  (Przeczytany 25130 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Master of Gorzała

  • Wiadomości: 3100
  • Lewacki głos na Twoim forum
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 24, 2016, 19:03:23 pm »
Blizzard jedzie ostro po pomysłach innych :P
FPS - fakt, nie jest nowością w gatunku. No ale nie wiem co mogliby zrobić, żeby waliło taką świeżością, że ja pierdole.
I tak spasuję. Za bardzo cenię sobie czas na granie, żeby marnować na gry "na 5 minut".
A grasz w Gothica po raz 10? 20? Ok.
Lubię odskocznie, ale nie za tają cenę. Mam ich sporo w starych gierkach :) Wolę coś mocno fabularnego :)
To dlatego masz 120h w Skyrimie, 114h w Adventure Capitalist, 96h w Crusader Kings II i więcej mi sie nie chce wyciągać? :P
Ka - umówmy się jednak, sprzeda się nie dlatego że ma ficzery czy wygląda jak pixar, ale ze względu na producenta :P
W przeciwieństwie do Wasteland 2 - który jedzie na fame poprzedniczki sprzed prawie 30 lat z wklejoną mordą briana Fargo wszedzie? Czy może Star Citizen - gdzie megalomania idzie w jeszcze większe kuroziale, bo filia Cloud Imperium Games nazywa się ROBERTS Space Industries?
Akurat jeżeli chodzi o RPGFAGGOTS, to kult jednostki i firmy jest tu chlebem powszednim. Bioware po Dragon Age III trochę spadł w notowaniach, ale wszyscy nadal fapują nt. Andromedy. Bethesda to chyba wiadomo co za rak. Z drugiej strony mamy bardziej "ambitne" tytuły jak Filary czy Numenora, sygnowane "wielkimi" nazwiskami.
To taka hipokryzja, zwłaszcza po wydaniu grubych zielonych na Star Citizena (tak, ten argument wszędzie można wcisnąć Sent, #dealwithit).
O to to to. E-sport. StarCraft 2 chyba nie jest tak bardzo rozchwytywany jak 1, WoW przynosi coraz mniejsze zyski. Chyba w to celują aktualnie.
StarCraft w ogóle zadziwia, że się sprzedaje nieźle, bo należy do gatunku na wymarciu, czyli klasyczny RTS. WoW jako jedyny MMORPG jeszcze daje rade przy abonamencie, bo reszta żebra w F2P czy raczej Pay2Win.

Nie jestem fanboyem Blizzarda, ale lubię pohejtować na innych i im wytknąć pierdolenie. :P

Front Zniewolenia Elfiego Ścierwa
Podziemie - Demo Paladyn
Sent ver 0.73 official beta

GuRt

  • Wiadomości: 1663
  • None was given.
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 24, 2016, 19:10:41 pm »
cybernetycznego ninja (Raiden z MGR tak bardzo)


Cybernetic Facepalm
© Yoji Shinkawa 1999
Wielki Klasztor - Regent Arcanusa - Strażnik Wiedzy

You've got to risk it to get the biscuit.

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 24, 2016, 19:32:55 pm »
FPS - fakt, nie jest nowością w gatunku. No ale nie wiem co mogliby zrobić, żeby waliło taką świeżością, że ja pierdole.

Chodzi mi nie o gatunek, a pomysł na grę. Bo gatunki są już tak wymieszane, że raczej nic nowego nikt nie stworzy.

A grasz w Gothica po raz 10? 20? Ok.

No i? Każdy dinozaur gra w swoje ulubione gry z dzieciństwa wielokrotnie :v

To dlatego masz 120h w Skyrimie, 114h w Adventure Capitalist, 96h w Crusader Kings II i więcej mi sie nie chce wyciągać? :P

Jaki stalking... Dzwonię do prokuratury!!11

StarCraft w ogóle zadziwia, że się sprzedaje nieźle, bo należy do gatunku na wymarciu, czyli klasyczny RTS. WoW jako jedyny MMORPG jeszcze daje rade przy abonamencie, bo reszta żebra w F2P czy raczej Pay2Win.

Nie jestem fanboyem Blizzarda, ale lubię pohejtować na innych i im wytknąć pierdolenie. :P

Sam pierdolisz :P A StarCraft się trzyma tylko dzięki popularności na e-sporcie. I Korei. I no-lifom.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 24, 2016, 20:02:44 pm »
W przeciwieństwie do Wasteland 2 - który jedzie na fame poprzedniczki sprzed prawie 30 lat z wklejoną mordą briana Fargo wszedzie? Czy może Star Citizen - gdzie megalomania idzie w jeszcze większe kuroziale, bo filia Cloud Imperium Games nazywa się ROBERTS Space Industries?
Akurat jeżeli chodzi o RPGFAGGOTS, to kult jednostki i firmy jest tu chlebem powszednim. Bioware po Dragon Age III trochę spadł w notowaniach, ale wszyscy nadal fapują nt. Andromedy. Bethesda to chyba wiadomo co za rak. Z drugiej strony mamy bardziej "ambitne" tytuły jak Filary czy Numenora, sygnowane "wielkimi" nazwiskami.
To taka hipokryzja, zwłaszcza po wydaniu grubych zielonych na Star Citizena (tak, ten argument wszędzie można wcisnąć Sent, #dealwithit).
Ale czy ja neguję że nazwisko nie pomogło w przypadku WL2, SC, Pillarsów czy Numenery? :P Oczywiście że żadna z tych zbiórek nie cieszyłaby się takim sukcesem, gdyby nie znane twarze, a to, że oprócz buziek był za tym jeszcze świeży koncept (takie dziwne czasy że wskrzeszenie starych gatunków to przełamanie rynkowej monotonii) tylko wzmocniło komercyjny sukces :P #słabytrolling

inna rzecz że na ile czytałem o tym overwatchu ów "świeżego konceptu" nie widzę, ot cztery standardowe tryby, cztery standardowe klasy, zbieranie expa na czapeczki oraz lore i art style które kompletnie do mnie nie przemawiają. Nie neguję ofc fun factoru mimo braku świeżości, ale srlsy,  nie sądze by zainteresowanie sięgnęło choćby 10% obecnego, gdyby nie blizzard za plecami
tbh ciekawsze są imho te indycze próby wskrzeszenia gier a'la unreal gdzie ma być szybko i bez klas, właśnie dlatego że nikt takich już nie robi

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 24, 2016, 20:59:35 pm »
O to to to. E-sport. StarCraft 2 chyba nie jest tak bardzo rozchwytywany jak 1, WoW przynosi coraz mniejsze zyski. Chyba w to celują aktualnie.
Projekt Titan miał być początkowo kobyłą pokroju WoWa, ale sukces Hearthstone'a wpłynął częściowo na ubicie tego projektu. Pokazał, że można zrobić grę małą, ale dającą dużo frajdy, z community samonakręcającym marketing i jednocześnie zarabiającą krocie.

Cybernetic Facepalm
Raiden z MGR po prostu bardziej pasował mi wizualnie od Grey Foxa, sorry :P


(...)cztery standardowe klasy (...)
Ale co każda postać z danej klasy potrafi i jakie uczucie jest z kierowania nią, to już inna bajka. Btw Sent gratuluję odkrywania praw marketingu ^^

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 24, 2016, 22:17:06 pm »
raczej staram się zrozumieć skąd ten hype na grę, bo może o czymś nie wiem :P  co innego jakieś internetowe randomy i anonimowe słupki sprzedaży, a co innego ludzie których się trochę zna :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Legion

  • Redaktor
  • Wiadomości: 1666
  • make war, not love
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 24, 2016, 22:29:30 pm »
raczej staram się zrozumieć skąd ten hype na grę, bo może o czymś nie wiem :P  co innego jakieś internetowe randomy i anonimowe słupki sprzedaży, a co innego ludzie których się trochę zna :P

Bo Blizzard?
Bo jakość?
Może po prostu ta gra im się spodobała?
Bo to może po prostu dobra gra?
Bo K7 jest fanką gier blizzarda? :D (wnoszę to po tym, jak lubi HSa, HotSa i WoWa :P)

Ale taki BattleCry, czyli TF od bethy już tak dobrze się nie przyjął jak Overwatch, w sumie to został zjechany równie mocno co nowy CoD. :V
Dominium - Arcymag Ognia

Wiedźmiński Gladiator
Cytat: Nederland
Chyba was pojebało.

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 24, 2016, 22:52:40 pm »
No cóż. Dla mnie Blizzard pozostanie firmą, która dała mi takie świetne tytuły/serie jak WarCraft, StarCraft, Diablo 1-2, czy nawet starsze The Lost Vikings, Blackthorne... ;__; 7

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 31, 2016, 00:30:07 am »
Koniec urlopu z Overwatchem, czas na przerwę :)
Póki co najbardziej polubiłam granie Genjim - dla radochy zabijania Bastiona i dużej mobilności przydatnej przy znajomości map i czasem ratującej życie. Na ostatnim filmiku mając 3 pkt życia uniknęłam dwóch strzałów Wieprza, ulti i szarży Reinhardta, strzałów Fary i na końcu - Mercy, hah: https://www.youtube.com/watch?v=a0TZ7aTIY0I
Aczkolwiek Genji wymaga duuuużo wprawy, zwłaszcza zabijanie przeciwników przy użyciu Smoczego Miecza (imo najtrudniejsze ulti w grze).

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 23, 2016, 22:23:38 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=LWTsJZD3YFQ&index=4&list=PLlRceUcRZcK0E1Id3NHchFaxikvCvAVQe
szczerze mówiąc to vid zabiło we mnie jakiekolwiek pozostałe zainteresowanie. Takie żebranie o kasę w grze, ktora i tak drukuje pieniądze jest dość śmieszne

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 24, 2016, 09:56:19 am »
Dopóki kolega nie wspomniał mi, że w Overwatchu da się kupować KOSMETYCZNE rzeczy za kasę, to nawet tego nie zauważyłam. Tak wielkie mają znaczenie dla radochy z tej gry. Choć zgodzę się z Jimem, że ostatnia tendencja do umieszczenia mikrotransakcji w grach nie-F2P jest meh (jako ciekawostka: Overwatch miał być F2P, a decyzję o zmianie podjęto dość późno).
Jednakże mam wrażenie, że od początku byłeś do tej gry nastawiony tak negatywnie ("żebranie" i poprzednie komenty), że i tak nigdy byś w nią nie zagrał, nawet gdyby tych mikrotransakcji tam nie było ;)

https://www.youtube.com/watch?v=A-G-GbSZE30&feature=youtu.be&t=41s :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2016, 09:59:18 am wysłana przez Kaseven »

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 24, 2016, 15:08:34 pm »
nie myl negatywnego nastawienia z kompletną obojętnością :P Jk się zrobil szum to mnie zaczęło interesowac o co się zrobił, ale info takie jak te od jima utwierdza mnie w opinii, że to nie jest tytuł dla mnie. Zwłaszcza, że się z nim zgadzam, że "to tylko kosmetyka" nie jest argumentem w przypadku tytułu, który z customizacji postaci robi swoją główną zaletę :P Pół biedy jak f2p bo na czymś muszą zarobić, ale w wielomilionowym płatnym hicie... meh. Powiedzmy że wydawało mi się, że Blizzard  jest mimo wszystko ponad takie zagrywki.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 25, 2016, 07:34:28 am »
Mikropłatności mają sens, bo Blizzard zapowiedział długofalowe plany na rozwój Overwatcha, dodając dużo contentu drogiego w produkcji - nowe mapy (a te są cholernie dopracowane), bohaterowie i skórki. W przeciwieństwie do modelu biznesowego z MOBA, tutaj musisz najpierw kupić grę, ale przyrost waluty w grze jest za to większy, bo każdy zdobyty level daje loot crate'a, a za duplikaty z nich dostajesz pieniążki. Nie możesz też kupić konkretnej rzeczy - po prostu losujesz loot crate, coś jak otwieranie pakietów i crafting w HS, które dobrze się sprawdziło.
Natomiast elementy customizacji i tak byłyby zamknięte za walutą in-game, niezależnie od bytności mikropłatności, ze względu na system progressu  - tutaj polecam obejrzenie wywiadu z twórcami, bo ewolucja tego systemu trochę trwała i to kawał ciekawego materiału designerskiego :)

Poza tym po miesiącu grania mam już większość pożądanych kosmetyków dla bohaterów. Mikropłatności są raczej dla "wielorybów" chcących mieć wszystko od razu na tacy, a tacy na ogół stanowią ~0,04% graczy. Przy czym jako gracz nigdy nie dowiesz się, czy ktoś kosmetyk kupił czy zdobył za levele, bo nie ma rzeczy premium dostępnych za prawdziwą kasę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2016, 07:43:52 am wysłana przez Kaseven »

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 21, 2016, 12:10:11 pm »
Dodano wreszcie system rankingowy oraz nową postać - Ana Amari (support ze snajperką leczącą sojuszników i raniącą wrogów), do końca wakacji ma pojawić się więcej skórek dla bohaterów, a do końca roku - 4 nowe mapy, w tym jeden nowy tryb. Są też pogłoski, że we wstępnych testach jest nowa postać stealthowa :D

Obejrzałam wreszcie recenzję OW na RPG Center i tbh zdziwiło mnie, co zostało podane jako "braki balansu", bo:

1) Dlaczego strzał w głowę od Fary nie anihiluje przeciwnika? - Fara nie ma mechanizmu headshotów, bo strzela rakietami zamiast normalną amunicją Jest ich mało, lecą wolno, ale po zetknięciu z dowolną powierzchnią eksplodują zadając AoE dmg czyli tzw. splash. U zwykłej postaci jest shot i headshot(=3x shot), u Fary jest splash i direct hit (=3x splash). Grając Farą nie celuje się w głowę, tylko tak, by przeciwnik otrzymał obrażenia zarówno od direct jak i splash. Większość postaci zginie od tego natychmiast. Jako ciekawostka, w wersji alfa gry Fara miała też mechanikę headshota i to była masakra ^^

2) Dlaczego Genji umie odbić superumiejętności? - Bo jest kontrą na bohaterów, którzy próbują załatwić sprawę samym wysokim dmg. Szybko uczy, że zły timing takich umiejętności może zabić ich samych. Wiele ulti nie da się odbić, inne da się odbić tylko przez ułamek sekundy od aktywacji, np. Smoczy Strzał od Hanzo tylko w momencie wypuszczania strzały, zanim zamieni się ona w smoki. Jeśli Twoje ulti zostało odbite, to znaczy że rzuciłeś je prosto na Genjiego skierowanego przodem do Ciebie i z aktywowanym Odbijaniem. Czyli jesteś total derpem i zasłużyłeś sobie na taki los. Odbijanie trwa bardzo krótko i ma długi cooldown, wystarczy wstrzymać się te 2 sekundy z ulti. Wyjątkiem jest ulti McCree, które jest łatwiejsze do odbicia, ale McCree może anulować aktywowane ulti za pół jego ceny lub po prostu przeczekać, aż efekt Odbijania minie.

3) Dlaczego cofanie się w czasie Smugi jest szybko odnawiającym się skillem, zamiast być umiejętnością elitarną? - Bo Smuga jest postacią o najmniejszej ilości życia i najkrótszym zasięgu broni w całej grze. Jej pistoleciki na dalekim zasięgu nie zadają żadnych obrażeń, na średnim - łaskoczą, więc zabija ludzi będąc na wyciągnięcie ręki od nich, nie chowając za tankami, narażając się na ogromne obrażenia. Gdyby cofanie w czasie miało dłuższy cd, Tracer ginęłaby co chwila i byłaby imo niegrywalna.

Nie mogę przy tym powiedzieć, że ta róża rzeczywiście nie ma żadnych kolców, bo było kilka kwiatków jak McCree zjadający tanków na śniadanie czy OP wieżyczka Torbjorna na konsolach, gdzie celowanie SI przewyższało możliwości graczy :P

Kaseven

  • Wiadomości: 369
  • Evil fangirl
Odp: Overwatch
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 18, 2016, 23:50:38 pm »
Ruszył kolejny darmowy weekend w Overwatchu, jeśli ktoś chciałby wypróbować grę :)

W międzyczasie doszedł tryb Arcade oraz Sombra jako nowa postać - Netrunner tak bardzo: https://youtu.be/Og5-Pm4HNlI