Autor Wątek: warhamer 40k: Dawn of War  (Przeczytany 10650 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
warhamer 40k: Dawn of War
« dnia: Maj 03, 2016, 17:10:36 pm »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=N_ZgyNoHtjw" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=N_ZgyNoHtjw</a>
no i mamy pierwszą zapowiedź trójki. Tbh trailer jak trailer, ale ciekawi mnie pojawienie się tytanów. Czyżbyśmy mieli do czynienia z duchowym następcą Final Liberation?

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2016, 20:22:55 pm »
Trochę chude ręce mają.  Albo mi się wydaje.

Ponoć to ma być mix rts z taktyczym podejściem ala 2. Patrząc na to jak ludzie hejtowali 2 za takie podejście, ciekawe jak wyjdzie 3. I jak ludziom podejdzie.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2016, 20:27:52 pm »
jeśli tytanów nie dali tylko datego że są cool, ale faktycznie mają być w grze, to jestem ciekaw jak chca to połączyć. Tytany to już jest kategoria rozmiarowa dla gry w stylu Total War, a nie radosnego berka po planszy jak w dwójce dammit.

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2016, 21:56:05 pm »
No cóż... to tylko trailer ;D

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2016, 07:17:23 am »
ale też trailer ma coś mówić o grze - w tym wypadku np. potwierdza, że są tylko try rasy. Nawet chaos ZNOWU wycieli by go opchnąć w DLC  ::) Szkda tylko że nie dali czegoś w zamian, jak tyranidów przy okazji dwójki

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

MuadDib

  • Wiadomości: 1159
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2016, 08:15:28 am »
Za dużo byś chciał... w tej podstawce xD

Lowcap

  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 04, 2016, 08:49:41 am »

Dollan

  • Moderator
  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 04, 2016, 10:45:22 am »
Jaram się :D Oby tylko był trochę bardziej podobny do jedynki niż do dwójki. Nie przeczę, warstwa taktyczna w dwójce była nawet przyjemna, a wg. lore oddział Kosmicznych Marines którym kierowaliśmy to i tak całkiem spora grupa (skoro cały zakon ma ok. 1000 członków) ale jednak budowanie bazy i wysyłanie setek żołnierzy na pewną śmierć nieco lepiej oddaje klimat Warhammera.

Sent - to dopiero pierwszy trailer, nie musi pokazywać wszystkiego. Nie sądzę, by mieli wyciąć Chaos. Możliwe, że pokażą go w następnym trailerze, jak walczy np. z Gwardią Imperialną i Tyranidami.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 04, 2016, 15:37:37 pm »
@Dollan
AFAIK to potwierdzone, że mają być trzy. Przynajmniej tak wczoraj twierdził benchmark. Jak mówi atrion, na czymś muszą nas golić.
A co do mechaniki, to najprawdopodobniej będzie oparta o apocalypse, czyli takiej wypadkowej między standardowym figurkowcem a martwym epicem. Pod względem skali powinno więc być dobrze. Inna sprawa że lore pod tym względem jest głupie, z jednej strony mówi o wielkich bitwach i pokazuje jak obie strony giną dziesiątkami/setkami/tysiącami, zaś z drugiej ograniczają wielkośc zakonów do tysiąca :P

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dollan

  • Moderator
  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 04, 2016, 15:54:34 pm »
Większość ginących w tych bitwach po stronie ludzi to Gwardia Imperialna, dlatego wykastrowanie jej z gry jest wysoce nielogiczne. Elitarność Kosmicznych Marines w grze jest do przyjęcia wtedy gdy widać, że oni naprawdę są super-żołnierzami ludzkości, a obok nich ginie całe multum plebsu - a nie że ludzie są niezniszczalni i to po prostu cała reszta kosmicznych gatunków ssie pałę.

Ale mam nadzieję, że to o trzech rasach w podstawce to jakaś plotka/coś, co ulegnie zmianie, bo jak nie dostanę Chaosu i Gwardii Imperialnej (albo zamiast nich dostanę jakichś kurwa Mrocznych Eldarów) to ktoś za to słono zapłaci. Łaska Imperatora nie obejmuje takich ułomnych produkcji :D

Lowcap

  • Wiadomości: 1538
  • ...we shall win through, no matter the cost!
    • Nawigrator
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 04, 2016, 16:00:07 pm »
Dostaniesz Siostry Bitwy, by zadowolić środowiska LGBT.

Sentenza

  • Administracja
  • Wiadomości: 6306
  • demigod
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 04, 2016, 16:25:49 pm »
dlatego wspominany przeze mnie Final Liberation był fajny, bo mogłeś albo isc w "małą" armię saych marines, albo hardo uzupełniać ją dziesiątkami gwardzistów :P

I ta, tez mnie to bawi że w grze mającej zachwycać skalą brak gwardii oraz tyranidów, najliczniejszych armii obok orków ^^' Chaos będzie, ale pytanie czy w darmowym czy płatnym DLC. Moga w końcu pójść scieżką CoH2, gdzie dodatki nie dodawały kampanii, a same armie. Tbh wywaliłbym tych eldarów i dał coś bardziej egzotycznego na podstawkę

Wielki Czarny Mistrz Podziemia
Znawca Podziemi * Strateg Podziemia * Generał Podziemia * usw.
Nowy, lepszy MoG ver. 2.01b

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam!

Dollan

  • Moderator
  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 04, 2016, 20:36:05 pm »
Tau mogliby ciekawie wypaść zamiast Eldarów, ale nikt czegoś takiego nie zrobi z prostego powodu - Eldarów zawsze można wrzucić do mid-game fabuły jako tych, którzy pociągali za wszystkie sznurki, bo już tacy są sneaky sneaky (to już byłby... 3 albo 4 raz jakby się okazało że Eldarzy mają enigmatyczne plany co do całej planety/układu planetarnego, a w rzeczywistości sami też są tylko pionkami w planie Chaosu xD). Tau jedyne co potrafi to spuszczać wpierdol w akompaniamencie dość niepokojąco entuzjastycznych okrzyków :D

Nie wiem, czy to odpowiedni temat, ale chyba nie ma sensu zakładać oddzielnego tematu dla każdej gry spod znaku Warhammera - przymierzam się do Battlefleet Gothic Armada, bo wg. recenzji jest naprawdę niezłe. Ktoś grał/zamierza grać/czytał/ma jakieś przemyślenia? Osobiście podoba mi się idea walk w przestrzeni kosmicznej, na pewno jakaś odskocznia od wymachiwania mieczo-piłą spalinową :D

Dollan

  • Moderator
  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 09, 2016, 13:34:02 pm »
Pograłem trochę w Battlefleet Gothic Armada i jest całkiem fajnie.

Bitwy są średnio dynamiczne, bo z jednej strony trzeba naprawdę długiego ostrzału żeby zniszczyć wrogi statek, ale z drugiej strony ciągle coś wybucha i co chwilę można używać aktywowanych zdolności poszczególnych załóg, więc wbrew pozorom pauza (czy raczej drastyczne spowolnienie czasu) często się przydaje. System zdobywania doświadczenia przez kapitanów, ulepszanie okrętów i członków załogi też wypada ciekawie, zwłaszcza, że twórcy zaimplementowali do gry kilka ciekawych pomysłów z lore (np. nasz statek może co prawda wycofać się w trakcie bitwy wchodząc w Osnowę, ale istnieje pewna szansa, że się w tej Osnowie zgubi i przez kilka tur będzie niedostępny - ulepszanie naszego Nawigatora zmniejsza tą szansę. Jeśli będziemy w czasie bitwy ponosić duże straty to kapitanowie naszych okrętów mogą stchórzyć i spróbują wycofać się na własną rękę - temu zapobiega ulepszanie Komisarza, chociaż jeśli wystarczająco szybko się zorientujemy że jakiś statek nie słucha naszych rozkazów to i tak mamy możliwość odstrzelenia niekompetentnego kapitana). Frakcje są dość zróżnicowane - Orkowie mają słabą celność i kiepskie osłony, ale za to uwielbiają taranować wrogie jednostki i zadawać wtedy duże obrażenia. Eldarzy potrafią przeskakiwać na niewielkie odległości i generalnie poruszają się szybciej niż inne floty. Imperium ma silniejszy pancerz, ale ich silniejsze jednostki są bardzo powolne. Chaos z kolei zadaje większe obrażenia i ma większy zasięg ostrzału. Misje dzielą się na kilka różnych typów - eskortowanie konwoju, obrona punktów strategicznych, bombardowanie planety czy zwyczajna bitka kto-pierwszy-rozwali-wroga. Tutaj można mieć kilka zastrzeżeń, chociażby w misjach eskorty wróg lubi czasami zignorować ochronę konwoju i ruszyć prosto na słabo opancerzone i praktycznie nieuzbrojone transportowce, przez co obronienie ich jest bardzo trudne. Bombardowanie z kolei to po prostu co pewien czas pojawiające się punkty na mapie, w które jeden z naszych statków musi dolecieć w określonym czasie żeby wystrzelić pocisk w stronę planety. Graficznie jest bardzo przyjemnie, projekty statków stoją na naprawdę wysokim poziomie, zwłaszcza te imperialne katedro-okręty wyglądają świetnie. Voice-acting i przerywniki filmowe też są całkiem spoko.

Jak dla mnie mocne 7/10, warto zagrać. Ciekawa odskocznia od tłuczenia się na ziemi.

Dollan

  • Moderator
  • Wiadomości: 1042
  • El Magnifico
Odp: warhamer 40k: Dawn of War
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 06, 2016, 17:33:41 pm »
Od wypuszczenia tego gameplay'u trochę już czasu minęło, ale nikt nic nie mówił więc może warto coś podyskutować.

https://www.youtube.com/watch?v=93Wn7YUGaWI

1. Grafika najwyraźniej idzie w stronę cukierkowości, co imho nie jest dobrym posunięciem. Wygląda to tak, jakby coraz bardziej odsuwano się od idei mrocznego, nieprzyjaznego świata w którym trwa wieczna wojna na rzecz wesołego brykania po kolorowych mapach z kolorowymi wybuchami i wystrzałami. Jeszcze w DoW 2 było ok, zwłaszcza w czasie misji na Świecie-Ulu, ale tutaj chyba zaczyna być groźnie.

2. Tytany w zaprezentowanej formie to jest dramat kurwa, raptem dwa razy większy od Drednota. Przypomnijmy sobie, jak pojebanie wielki był Tytan w Space Marine (zajmował prawie pół hali produkcyjnej) albo w Winter Assault (był w większości zakopany pod śniegiem a i tak zajmował prawie pół mapy!), a jak karykaturalnie wygląda tutaj. Jeśli dalej chcemy bawić się w RTS'a na niezbyt dużych mapach to jedyną dopuszczalną formą przedstawienia Tytana byłoby wstawić go jako potężną, unieruchomioną konstrukcję zajmującą pół mapy i służącą za finalnego bossa/finalny last stand. Tytany w uniwersum Warhammera 40k nie są kurwa wysyłane do walki z jakimiś zwiadowcami Eldarów, tylko tłuką się z Gargantami, wyższymi demonami albo Avatarami Khaine'a for fuck's sake. Tak, wiem że Krwiopijce i Avatary w jedynce były podobnych rozmiarów, ale też nie byłem tym zachwycony - wtedy nie bardzo było jak zrobić takie wielkie jednostki, które byłyby ze 3 razy większe niż zaprezentowany Avatar i służyłyby za legendarnego bossa do ostatecznego starcia, ale dzisiaj nie powinno być to chyba aż tak skomplikowane.

3. Z Gabriela Angelosa (ubranego w pierdolony pancerz terminatorski!) zrobili skaczącego Garena, już za to należy się uczestnictwo w karnej ekspedycji do Oka Terroru.

4. Czas i moc działania tego lasera strzelającego z orbity to jakaś kpina, można by tym zniszczyć dwie bazy i cztery armie jakby stały blisko siebie.

5. Brak jakiegokolwiek sensownego systemu osłon, śmieszne wręcz czasami animacje i modele, mało FPSów, sugerowany powrót do systemu z podstawki pierwszego DoW gdzie wszystko poza Kosmicznymi Marines było mięsem armatnim - to wszystko przegina pałę goryczy.

Ja mam kurwa szczerą nadzieję, że ta pre-alpha jest BARDZO pre-alphą i że ostateczna gra nie będzie tak wyglądać. Naprawdę się zdenerwuję, jeśli spierdolą jeden z moich ulubionych tytułów RTS. Wtedy nie obejdzie się bez oczyszczenia świętym ogniem Exterminatusa.