Forum RPG Center

Gry => Gry cRPG => Wątek zaczęty przez: dziki w Listopad 18, 2015, 22:58:25 pm

Tytuł: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 18, 2015, 22:58:25 pm
http://store.steampowered.com/app/307670

Z oczywistych powodów (jestem w creditsach) nie dostanie u nas żadnego coverage na głównej, ale ciekaw jestem co sądzicie. Backował ktoś? Planujecie w ogóle zagrać?
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 18, 2015, 23:06:40 pm
mnie interesuje, choć nadal mam za złe że jest turowy a nie phase-based jak sugerował trailer z KSa :P I ta, wiem, że generalnie nie powinno się nim sugerować, ale walka wyglądała ciekawiej gdy wszyscy jednocześnie zaczynali do siebie strzelać, przewracać stoly itd niż gdy każdy czeka grzecznie na swoją turę :P No i bardziej pasowało to do theme, że liczą się ułamki sekund kto szybszy i lepszy
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Nederland w Listopad 18, 2015, 23:17:03 pm
Gra o rewolwerowcach z Dzikiego Zachodu w systemie turowym? Nagroda dla najgłupszego pomysłu roku już chyba zaklepana.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: C w Listopad 18, 2015, 23:39:56 pm
Nie jestem zainteresowany. W sumie możesz coś napisać, jeśli naprawdę się jarasz swoją własną grą, mógłbyś tylko dorzucić w tytule wielkie ostrzeżenie o stroniczości, tak jak TotalBiscuit dodaje dopisek do sponsorowanych filmików jego produkcji.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Listopad 19, 2015, 00:11:22 am
Gra o rewolwerowcach z Dzikiego Zachodu w systemie turowym? Nagroda dla najgłupszego pomysłu roku już chyba zaklepana.
Tak. Wiemy. Tury i izometria powinny zostać w XX wieku. Bo teraz tylko pif paf, akcja, akcja i bloody screen-so real.

Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Nederland w Listopad 19, 2015, 01:33:23 am
Widzę, że nagroda dla najgłupszego komentarza roku również jest już przyznana. Abstrahując od mojej niechęci do tego typu mechaniki, turowa gra o rewolwerowcach, strzelcach, w których przypadku refleks jest szczególnie ważny, a ułamki sekund decydujące, zwyczajnie mija się z celem i nie widzę w tym żadnego wytłumaczenia poza oldfagostwem na siłę. To nie jest jakaś rosyjska ruletka. Zresztą ten, kto grał w "Red Dead Redemption", doskonale wie, o co chodzi, mimo że to zupełnie inny gatunek.

Sent napisał z grubsza to samo, ale na niego nie miałeś haka, co?
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Listopad 19, 2015, 07:50:08 am
Nom. Bo Sent nie psioczy na każdy tytuł, który jest w turach. Natomiast ty widzisz tury, izometrie i jak dzieciak krzyczysz "staaaaaroc, do lamusa".
Pomijając kondycję serii, to Heroes też powinni zrobić jako Action RPG, bo tury niemodne.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Legion w Listopad 19, 2015, 09:04:03 am
Sent rozpływa się nad każdym tytułem w izometrii i turach, za to jedzie po każdym 3D. :)
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 19, 2015, 09:26:52 am
W sumie możesz coś napisać, jeśli naprawdę się jarasz swoją własną grą, mógłbyś tylko dorzucić w tytule wielkie ostrzeżenie o stroniczości, tak jak TotalBiscuit dodaje dopisek do sponsorowanych filmików jego produkcji.
Świadomie się wstrzymałem od komentarza - ciężko być obiektywnym w sprawie gry, nad którą pracując spędziło się ponad 1000 godzin. ;)

Aczkolwiek powiem, że według mnie core gameplay ma sporo ciekawszych rozwiązań niż np. X-Com.
Sent napisał z grubsza to samo, ale na niego nie miałeś haka, co?
No nie do końca, bo Sent też proponuje mechanikę gdzie masz fazę planowania, tylko inny rodzaj niż turn based. :P Gierki takie jak Frozen Synapse (o których mówi Sent) nie mają zbyt wiele wspólnego z refleksem.
Sent rozpływa się nad każdym tytułem w izometrii i turach, za to jedzie po każdym 3D. :)
Technicznie rzecz biorąc, 3D nie wyklucza izometrii. :P
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Legion w Listopad 19, 2015, 09:51:14 am
Ciiiii.
No to widok 3cio osobowy. :P
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Listopad 19, 2015, 11:27:11 am
Mnie osobiście setting nie odpowiada. Kowboje są ok, ale nie jakieś nadprzyrodzone rzeczy.
Notabene gra Six Guns na mobilki też ma podobny klimat. Jest co prawda TPSem, ale też są jakieś watki Supernatural i steampunk (tego drugiego chyba tu nie ma).
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Nederland w Listopad 19, 2015, 13:57:16 pm
Nom. Bo Sent nie psioczy na każdy tytuł, który jest w turach. Natomiast ty widzisz tury, izometrie i jak dzieciak krzyczysz "staaaaaroc, do lamusa".
Chodziło mi o to, że też nie pasuje mu turowy system w tej grze. On z kolei psioczy z kolei na 95% tytułów, zwłaszcza tych nowych i popularnych. Bo że propsuje gry, w które nikt nie gra, widać akurat po strukturze i popularności portalu.

Cytuj
Natomiast ty widzisz tury, izometrie i jak dzieciak krzyczysz "staaaaaroc, do lamusa".
To dlatego w pierwszym "Wiedźminie" i "Titan Queście" izometria i nie do końca "płynny" system walki (nie był turowy, ale real-time do końca też nie) bardzo mi się podobały, a w NWN2 nieszczególnie przeszkadzały?

Cytuj
Pomijając kondycję serii, to Heroes też powinni zrobić jako Action RPG, bo tury niemodne.
>porównaj strategię turową do gry o rewolwerowcach z Dzikiego Zachodu
>mów komuś, że zachowuje się jak dzieciak
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Listopad 19, 2015, 14:19:24 pm
Akurat to się też tyczyło Twojego tekstu o Wasteland 2, gdzie też stwierdziłeś, ze "tury i izo w XXI wielu? #alejakto". No bo skoro Wasteland, który turowy byl zanim sie urodzilem, jest passe, to Heroes widocznie tez.

No sorry, ale na latke newfaga sobie jakoś zapracowales.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: C w Listopad 19, 2015, 14:36:52 pm
Świadomie się wstrzymałem od komentarza - ciężko być obiektywnym w sprawie gry, nad którą pracując spędziło się ponad 1000 godzin. ;)
Bruh...
Dlaczego czujesz potrzebę bycia takim ironicznym pedałem, ziom? Chodzi mi o tekst na wortalu, który może być czytany przez osoby, które nie wiedzą, kim jesteś. Myślę, że możesz coś napisać o własnej grze, jeśli będziesz uczciwy i przyznasz się na wstępie, że brałeś udział w procesie produkcji i wyniki sprzedaży są ważne dla twojego studia. Dopóki będziesz miał coś do powiedzenia, co sprawi, że nie będzie się tego czytało jak zwykły materiał promocyjny.

O, albo daj Sentenzie albo komuś chętnemu kopię gry, by napisał sponsorowaną recenzję. Bonusowe punkty, jeśli ją głównie skrytykuje, trochę jak Ross Scott z "Uncanny Valley".
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Listopad 19, 2015, 16:06:38 pm
Napisz Arta, ze gra wyszła i fajnie. Podpis daj Sentz0r i jest Oks.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Nederland w Listopad 19, 2015, 18:38:43 pm
No sorry, ale na latke newfaga sobie jakoś zapracowales.
Jeśli nawet, to nie widzę w tym nic złego. No ale może - ja też nawiążę sobie do innej sytuacji - niektórym tutaj odpowiada tworzenie portalu dla samych siebie, nie wnikam.

A "Wasteland" był turowy, gdy podobnych gier w real-time w ogóle nie było.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 19, 2015, 19:27:23 pm
Mnie osobiście setting nie odpowiada. Kowboje są ok, ale nie jakieś nadprzyrodzone rzeczy.
Ja mam odwrotnie - nie przepadam za westernami (chyba, że to takie dziwne westerny jak Django), więc gdyby nie te elementy fantastyczne, to ciężko pracowałoby mi się przy tym tytule. Poza tym dzięki temu można dać postaciom dużo ciekawsze umiejętności niż "strzelanie z biodra" i "strzelanie z biodra... bardziej".
Bruh...
Dlaczego czujesz potrzebę bycia takim ironicznym pedałem, ziom?
Absolutnie nie mam pojęcia o czym mówisz.
(click to show/hide)
Cytuj
Chodzi mi o tekst na wortalu, który może być czytany przez osoby, które nie wiedzą, kim jesteś. Myślę, że możesz coś napisać o własnej grze, jeśli będziesz uczciwy i przyznasz się na wstępie, że brałeś udział w procesie produkcji i wyniki sprzedaży są ważne dla twojego studia. Dopóki będziesz miał coś do powiedzenia, co sprawi, że nie będzie się tego czytało jak zwykły materiał promocyjny.
Tak bardziej na serio, to nie żartowałem z tym brakiem obiektywizmu. Mógłbym godzinami gadać zarówno o wadach jak i zaletach tej gry, bo znam ją od podszewki. JEDNAKŻE, spojrzenie developera na końcowy produkt ma bardzo mało wspólnego z tym, jak go odbierze gracz. Zdobyty insight w branżę gamedevu na pewno przyda się RPGC, ale moje osobiste rozważania na temat Hard Westa byłyby zarówno mało wiarygodne jak i mało użyteczne dla czytelnika.

Zresztą, powiedz mi, ile post-mortem gier w życiu przeczytałeś?

A co do pisania przez kogoś innego...
Cytuj
O, albo daj Sentenzie albo komuś chętnemu kopię gry, by napisał sponsorowaną recenzję. Bonusowe punkty, jeśli ją głównie skrytykuje, trochę jak Ross Scott z "Uncanny Valley".
To wydaje mi się bardziej sensowne, ale:
1. Nie mógłby być to Sent, bo wiadomo, że jesteśmy kumplami i byłby stronniczy.
2. Wciąż dochodzi do sytuacji, gdzie albo ktoś daje pozytywną recenzje, która jest mało wiarygodna, bo recenzuje grę, w którą jest zaangażowany współtwórca portalu, albo daje negatywną recenzję i wtedy sam nakręcam hejt na swoją grę. Brawo ja.

Kumasz czaczę?

Niemniej, jeśli ktoś ma ochotę zrecenzować, to możemy pogadać o jakimś review copy.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 19, 2015, 19:40:38 pm
Tury same w sobie nie są złym pomysłem. Na gameplayach gra wygląda ok, w falloutach też to się sprawdzało, nie widze powodu by tutaj nie miało. Broń z epoki na pewno ma więcej sensu przy turówkach (bo ściśle określona liczba strzałów przed przeładowaniem) niż ckmy z taśmami ammo i strzelaniem serią. Fazy (które pokazano w pierwszym trailerze na KSie) wyglądały po prostu ciekawiej i dynamiczniej :P Zwłaszcza że fazówek jest zdecydowanie mniej niż turówek, takie pierwsze od pierwszych do drugich budziło mniejszy entuzjazm niż jakby trailer od początku pokazywał "xkoma z rewolwerami".
A setting akurat jest cool.

Ciiiii.
No to widok 3cio osobowy. :P
i pewnie dlatego w moim top10 rpgów masz Alpha protocol, drugiego KOTORa, Fallouta NV i pierwszego gothica :P

Chodziło mi o to, że też nie pasuje mu turowy system w tej grze. On z kolei psioczy z kolei na 95% tytułów, zwłaszcza tych nowych i popularnych. Bo że propsuje gry, w które nikt nie gra, widać akurat po strukturze i popularności portalu.
w przeciwieństwie do ciebie propsuję chociaż te 5% :P

C - nie sądzę by ukrywanie współudziału przy produkcji czegoś było lepszym pomysłem. Najlepiej niech łowca w ramach swojego kącika do crowdu wspomni o tytule i tyle.

a, i owszem, lubię niekiedy pisać arty dla samego siebie, jak te kody do AoDa - przewijanie topicu na oficjalnym foro gdzie co jakis czas ktos wrzuca nową komendę jest upierdliwe :p
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Listopad 19, 2015, 21:56:09 pm
Wygląda ciekawie :) Jest demko może? :)
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 25, 2015, 12:59:04 pm
Wygląda ciekawie :) Jest demko może? :)
Niestety nie. Jesteśmy małym teamem i nie starczyło nam zasobów. Aczkolwiek gra ma sporo polskiego coverage'u, może to pomoże ci podjąć decyzje. :)
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 25, 2015, 15:54:37 pm
Swoją drogą drag - wiem, że okres przedpremierowy to jeden wielki cyrk, ale na ile problematyczne jest obcięcie gry do samego pierwszego scenariusza?
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 25, 2015, 17:29:48 pm
Swoją drogą drag - wiem, że okres przedpremierowy to jeden wielki cyrk, ale na ile problematyczne jest obcięcie gry do samego pierwszego scenariusza?
Przy formule Hard Westa? Wcale nie tak dużo, więcej roboty byłoby z dystrybucją niż samym zrobieniem demowego builda. Tylko działy odpowiedzialne za to (programiści i marketing) i tak już ostro kranczowały, bo jak sam stwierdziłeś, okres przedpremierowy to rzeźnia. :P

EDIT: Plus nie wiem jakby miało się zrobienie dema do naszej strategii biznesowej. Nie zajmuje się tego typu rzeczami.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Listopad 25, 2015, 17:34:07 pm
Dlaczego dałeś link do wersji na steam, jeżeli na gog jest też i to drm free?

Swoją drogą, jak chcesz demko Atrion, to możesz kupić na gogu i jak Ci się nie spodoba, zwrócą Ci kase. ;P
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 25, 2015, 18:10:41 pm
Dlaczego dałeś link do wersji na steam, jeżeli na gog jest też i to drm free?
Siła przyzwyczajenia - sam mam wersję steamową, bo takie dostawali pracownicy. :P
Cytuj
Swoją drogą, jak chcesz demko Atrion, to możesz kupić na gogu i jak Ci się nie spodoba, zwrócą Ci kase. ;P
Ano prawda, sam kiedyś tak zrobiłem. Nie z Hard Westem ofc!
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 25, 2015, 18:14:40 pm
steam od niedawna też zwraca jbc.

strategia biznesowa brzmi mrocznie :P
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Listopad 25, 2015, 18:39:35 pm
Czytam sobie recki na gogu i wygląda na to, że nie ma save'a na w trakcie misji.

Skąd takie postanowienie? Czy będą patche, dające save'a?

Porównywane do Jagged Alliance, hmmm... Jako, ze JA b. lubię, może być fajnie.

EDIT: W reckach też zauważyłem, że gra podobno ma nie ma funkcji "overwatch". Tzn. nie ma jej gracz, ale ma AI. Czy to prawda? Jeżeli tak, skąd taki zabieg?
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 25, 2015, 19:53:27 pm
strategia biznesowa brzmi mrocznie :P
Strategia biznesowa jest jak dupa - każdą ja ma, a co bardziej rozsądny nie nosi jej na wierzchu. :P
Czytam sobie recki na gogu i wygląda na to, że nie ma save'a na w trakcie misji.

Skąd takie postanowienie? Czy będą patche, dające save'a?
Na 100% nie będzie. Cała gra jest zaprojektowana w okół tego - misje taktyczne są krótkie (15-20 minut) i nie ma w nich w ogóle losowości, nawet przy wyliczaniu trafień.
Cytuj
EDIT: W reckach też zauważyłem, że gra podobno ma nie ma funkcji "overwatch". Tzn. nie ma jej gracz, ale ma AI. Czy to prawda? Jeżeli tak, skąd taki zabieg?
Wynikło to z jednego z podstawowych założeń gry: w przeciwieństwie do wielu tacticali, w HW zawsze opłaca się być w ruchu.

Niemniej, wielu ludzi narzeka na tą asymetrię, więc już kombinujemy jak to lepiej rozwiązać w następnych projektach.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 25, 2015, 20:43:18 pm
Strategia biznesowa jest jak dupa - każdą ja ma, a co bardziej rozsądny nie nosi jej na wierzchu. :P
ta, ale brzmi to trochę jak brak wiary we własny projekt ze strony ww. działu marketingu :P

Cytuj
Niemniej, wielu ludzi narzeka na tą asymetrię, więc już kombinujemy jak to lepiej rozwiązać w następnych projektach.
ci którzy grają w HW na pewno są zachwyceni że w następnym projekcie rozwiążecie to inaczej :P

Bardziej serio, pograłem nieco (2-3 misje taktyczne, o dziwo więcej czasu spędzało się póki co na mapie strategicznej) i faktycznie, save aż tak nie boli. Imho postaci powinny strzelać jeśli w ich pobliżu przebiega przeciwnik (nawet nie jako akcja, po prostu automat z opcją wyłączenia by nie marnować kul - coś jak w Valkyria Chronicles) by choć trochę podkreślić dynamizm pojedynków rewolwerowych, ale da się żyć. Grze na pewno nie można odmówić kilku fajnych patentów, jak proszenie przeciwnika by trzymał rączki z dala od kabury czy odbijanie kul od niektórych elementów otoczenia, ale czasem też przydało by się nieco więcej otwartości, jak wchodzenie przez otwarte okna czy ogłuszenie kolbą skoro i tak stoimy komuś za plecami.

Sam core gameplay jest jednak póki co naprawdę przyjemny, więc gdyby nie to, że w ten sam dzień przyszła ponsola z alpha sapphire, to pewno zagrywałbym się dalej w HW. Tytuł wart uwagi imho
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Listopad 26, 2015, 09:02:02 am
Na 100% nie będzie. Cała gra jest zaprojektowana w okół tego - misje taktyczne są krótkie (15-20 minut) i nie ma w nich w ogóle losowości, nawet przy wyliczaniu trafień.

Czyli nie ma x% szans na trafienie tylko albo trafi albo nie?
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 26, 2015, 12:24:51 pm
ta, ale brzmi to trochę jak brak wiary we własny projekt ze strony ww. działu marketingu :P
Jak mówiłem, nie zajmuje się tym, ale przez te półtora roku w branży zrozumiałem chociaż tyle, że sprzedaż gry to bardzo dziwny i skomplikowany proces. Szczególnie, że branżowym standardem jest zasada, że wypromowanie gry kosztuje więcej niż jej zrobienie.
Cytuj
ci którzy grają w HW na pewno są zachwyceni że w następnym projekcie rozwiążecie to inaczej :P
Jeśli zrobimy to dobrze, to nie zauważą różnicy. :P
Cytuj
Bardziej serio, pograłem nieco (2-3 misje taktyczne, o dziwo więcej czasu spędzało się póki co na mapie strategicznej) i faktycznie, save aż tak nie boli. Imho postaci powinny strzelać jeśli w ich pobliżu przebiega przeciwnik (nawet nie jako akcja, po prostu automat z opcją wyłączenia by nie marnować kul - coś jak w Valkyria Chronicles) by choć trochę podkreślić dynamizm pojedynków rewolwerowych, ale da się żyć. Grze na pewno nie można odmówić kilku fajnych patentów, jak proszenie przeciwnika by trzymał rączki z dala od kabury czy odbijanie kul od niektórych elementów otoczenia, ale czasem też przydało by się nieco więcej otwartości, jak wchodzenie przez otwarte okna czy ogłuszenie kolbą skoro i tak stoimy komuś za plecami.
Aha, czyli doszedłeś już do setupa? Wpadłeś na to, że można używać subdue więcej niż raz? Bo sporo ludzi ma z tym problem niestety.
Czyli nie ma x% szans na trafienie tylko albo trafi albo nie?
Trafienia są oparte na Szczęściu: Za każdym razem kiedy ktoś cię nie trafia, twoje Szczęście spada, kiedy jesteś trafiony wzrasta. Żeby kogoś trafić, twoja szansa na trafienie musi być większa niż jego Szczęście. Dlatego da się przewidzieć, które strzały trafią, a które nie.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 28, 2015, 19:54:39 pm
Jak mówiłem, nie zajmuje się tym, ale przez te półtora roku w branży zrozumiałem chociaż tyle, że sprzedaż gry to bardzo dziwny i skomplikowany proces. Szczególnie, że branżowym standardem jest zasada, że wypromowanie gry kosztuje więcej niż jej zrobienie.
czemu nie jestem zdziwiony? ;p
Cytuj
Jeśli zrobimy to dobrze, to nie zauważą różnicy. :P
miałem raczej na myśli fakt, że pewno woleliby mieć to poprawione bezpośrednio w HW, a nie w jakimś mitycznym przyszłym projekcie :P

Cytuj
Aha, czyli doszedłeś już do setupa? Wpadłeś na to, że można używać subdue więcej niż raz? Bo sporo ludzi ma z tym problem niestety.
tia, nawet gra to sugerowała. Wprawdzie nie do końca zczaiłem czy subdue jest jakoś limitowany, ale i tak nie miałem czego dać jednej postaci, to równie dobrze mogłem spamowac subdue.

..inna sprawa, że chyba niepotrzebnie, bo i tak wszyscy mieli wyjebane na moje bieganie po tej hacjendzie :P

Cytuj
Trafienia są oparte na Szczęściu: Za każdym razem kiedy ktoś cię nie trafia, twoje Szczęście spada, kiedy jesteś trafiony wzrasta. Żeby kogoś trafić, twoja szansa na trafienie musi być większa niż jego Szczęście. Dlatego da się przewidzieć, które strzały trafią, a które nie.
w dużym skrócie opiera się to na dwóch paskach HP. Za mało grałem by się wypowiadać (na razie wciągnęły mnie poki i ogladanie DB), ale wydaje się... działać. Tzn ani to nie przeszkadza, ani jakoś nie odmienia mojego spojrzenia na paski zdrowia.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Styczeń 16, 2016, 13:10:02 pm
Rozmowa z Andrzejem Mazurukiem o CreativeForge Games. (http://www.gamezilla.pl/publicystyka/2016/01/wyprodukowano-w-polsce-rozmawiamy-z-tworcami-hard-west) Jako jeden z przedstawicieli CFG Yours truly, dziki ;)
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Styczeń 16, 2016, 14:09:32 pm
Polecam także reckę na rpgcodex: http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10174
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Styczeń 16, 2016, 20:14:47 pm
Polecam także reckę na rpgcodex: http://www.rpgcodex.net/content.php?id=10174
Przyznam, że zaskoczyło mnie jak ciepło Codex przyjął Hard Westa, biorąc pod uwagę, że nie jest tak skomplikowany, jak większość tytułów, które chwalą, a na dodatek czerpie wyraźne inspiracje od znienawidzonego nuX-Coma.

Co do samej recki, to zgadzam się właściwie ze wszystkim poza tym, że Fate Trader jest źle zbalansowany. Sam trader jest okej, problemem jest nadmiar kasy w niektórych scenariuszach - tutaj wyraźnie daliśmy ciała.

PS: Mały sneak-peak - na przełomie stycznia i lutego pojawi się patch, którego jednym z ficzerów będzie rebalans abillitów, a konkretnie tych, które naszym były zbyt słabe lub zbyt mocne. Jeśli jeszcze nie graliście, a planujecie, warto się wstrzymać na te dwa tygodnie.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 16, 2016, 20:33:47 pm
o ironio w tej recce az tak tego x-coma nie widzą, co chyba  nie jest dobrym znakiem :P
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Styczeń 17, 2016, 14:31:12 pm
o ironio w tej recce az tak tego x-coma nie widzą, co chyba  nie jest dobrym znakiem :P
"Probably more than a few people will notice at this point that the above description sounds very similar to Firaxis Games’ XCOM, one of the more successful turn-based tactical games of recent years, but one with its own fair share of detractors among the oldschool crowd. The similarities are there, but I still encourage those who dislike two action point systems to give this game a try. CreativeForge have built upon the foundation laid by Firaxis, rather than just using it as a compromise to draw audience familiarity (though surely that was a factor as well)."

Mi to wystarczy. :P Taki był zamysł i cieszę się, że dało się go przekazać.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 17, 2016, 16:32:19 pm
bardziej do końcówki piłem gdzie było że gra nie jest wcale tak xcomowa jak niektórzy by chcieli ;p
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Styczeń 17, 2016, 18:26:14 pm
No cóż, nie wszystkich zadowolisz. Jak mają ochotę na X-COMa, to mają do dyspozycji samego X-COMa, dodatek, a za trzy tygodnie jeszcze dwójkę.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 17, 2016, 18:54:55 pm
well, nie mówię że to źle, kwestia na ile chcieliście być przyrównywani do xcoma by podebrać mu publikę
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Marzec 03, 2016, 22:26:32 pm
Dziś o osiemnastej miała miejsce premiera DLC do Hard Westa - Scars of Freedom (http://store.steampowered.com/app/441700/). Nieskromnie powiem, że miałem dość duży udział w jego tworzeniu i jestem bardzo zadowolony z wyników, także polecam, szczególnie, że kosztuje grosze. 8)

A tak poza tym, jakiś czas temu przy współpracy z cdp.pl wydaliśmy wersję pudełkową HW:
(click to show/hide)

Może zainteresuje zbieraczy. :P
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: C w Marzec 03, 2016, 22:36:24 pm
Właściwie co w tej firmie robisz? Nadal jesteś młodszym programistą? Piszesz AI, zachowanie obiektów w grze?
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Marzec 03, 2016, 22:41:04 pm
Brrr. Nigdy nie byłem programistą i nie planuje być. :P

Jestem designerem. Głównie level designerem, ale to mała firma, więc każdy ma wiele ról. W DLC oprócz level designu maczałem palce między innymi w pisaniu fabuły i projektowaniu nowego systemu rozwoju postaci.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Marzec 04, 2016, 23:28:57 pm
Widziałem dzisiaj w MM. Bodajże 80 zl.
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: dziki w Marzec 05, 2016, 13:07:06 pm
Nice, ostatnio zastanawiałem się, czy można kupić wersję pudełkową poza zamówieniami z netu, a byłem zbyt leniwy, żeby się dowiedzieć.

Tak btw, zapomniałem dodać, że przy okazji DLC wyszedł też darmowy patch do podstawki. Oprócz naprawy błędów zawiera w sobie między innymi rebalans abilitów i itemów oraz różne, opcjonalne modyfikacje rozgrywki (np. szybsze leczenie ran albo brak overwatcha u wrogów).
Tytuł: Odp: Hard West
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Marzec 15, 2016, 20:37:19 pm
można, nawet w empiku są wystawione :P W ogóle cdp się chyba w końcu wziął za odzyskiwanie rynku. Śmieszne jest tylko to, że musiał się w tym celu odciąć od prawdziwego cdprojektu.