Forum RPG Center

Gry => Gry cRPG => Wątek zaczęty przez: dziki w Październik 07, 2015, 19:49:20 pm

Tytuł: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 07, 2015, 19:49:20 pm
(https://c1.iggcdn.com/indiegogo-media-prod-cld/image/upload/c_limit,w_620/v1443935793/oheqzqonwteenk9uwi4b.jpg)

Kilka dni temu ruszyła kampania crowdfundingowa Indivisble (https://www.indiegogo.com/projects/indivisible-an-rpg-by-lab-zero-and-505-games#/) - action RPG twórców Skullgirls (jeśli nie wiecie co to Skullgirls, to no cóż, jesteście lepszymi ludźmi ode mnie). Jeśli lubicie wasze Grandie, czy inne Ysy, może być warte obczajenia. Twórcy udostępnili też grywalny protot (http://www.labzerogames.com/indivisible-prototype_win.zip)yp, ale nie miałem jeszcze okazji w niego zagrać.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 07, 2015, 19:54:46 pm
jak na coś, co wygląda jak platformówka z turową (?) walką, strasznie się cenią.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 07, 2015, 19:59:11 pm
Jeśli naprawdę myślisz, że Pillarsy kosztowały tylko 4mln $ to się grubo mylisz. :P

EDIT: A czego mnie nauczyły ostatnie miesiące w pracy, to że rysowana ręcznie grafika jest szczególnie droga. ;)
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 07, 2015, 20:08:23 pm
podejrzewam że jeszcze milion-dwa mieli z innych źródeł. To już jest doable, Pierwszy wiedźmin kosztował plus minus ówczesne 7-8 milionów $.

A co do grafiki - tbh rysowane są chyba tylko postacie, tła są 3d tylko stylizowane na rysunek. Jak Pillarsy zresztą.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 11, 2015, 21:01:05 pm
podejrzewam że jeszcze milion-dwa mieli z innych źródeł. To już jest doable, Pierwszy wiedźmin kosztował plus minus ówczesne 7-8 milionów $.
Ta, ale Polska to Indie gamedevu - ludzie pracują za jedzenie i dlatego koszta produkcji są mniej-więcej o połowę niższe. Zobaczymy jak dużą zrobią ta grę, ale generalnie 4,5mln za action RPGa na jakieś 10-15 godzin rozgrywki to jest rozsądna cena.
Cytuj
A co do grafiki - tbh rysowane są chyba tylko postacie, tła są 3d tylko stylizowane na rysunek. Jak Pillarsy zresztą.
Ano, źle spojrzałem za pierwszym razem. Aczkolwiek w Pillarsach postaci nie były rysowane. :P Nie są nawet prerenderowane.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 12, 2015, 11:17:08 am
wiem, po prostu uważam że 1,5M goal dla tak małego studia znanego z bodaj jednej tylko gry to wyzwanie ponad siły. HBS dopiero za czwartą zbiórką przekroczył ten próg, inxile z bardem przekroczylo go na styk, Garriot z nową ultimą zatrzymał się raptem na milionie podobnie jak nie mniej utytułowane Looking glass z Ascendantem, Descent ledwie uzbierał swoje pół miliona mimo znanych nazwisk, a tutaj grupka randomowych anonimów celuje w trzy razy tyle z grą, która na pierwszy rzut oka wygląda jak kolejna n-ta platformówka.
Zresztą starczy spojrzeć na samą zbiórkę, minął tydzień a oni mają raptem 200 tys.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: mnikjom w Październik 12, 2015, 20:31:23 pm
Według mnie nie ma szans na uzbieranie kasy jakiej chcą twórcy. Już o wiele lepsze projekty padały a chciały max. 50 tysięcy. A ci jakąś sumę z kosmosu i w dodatku nic aż tak porywającego nie zaprezentowali.

Biere się za prototyp :P

Edit: Prototyp ograny. Gra nie jest zła, ale tyle piniondza chcą za to? Przecież w tym nie ma nic co by urywało dupę. Dosyć, że przy ustawianiu powaliłem przyciski i później nie wiedziałem co czym się robiło to i tak wygrywałem walki za walką (nawet tą z bossem). A jak chcę sobie poskakać, pobiegać czy co tam porobić to uruchomię Trine 2 bądź Raymana. Co ci ludzie w tym widzą, że już tyle wpłacili...
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 15, 2015, 23:00:19 pm
Po głębszym zastanowieniu macie racje. :-\

Patrzyłem na to z perspektywy game devu, wiedząc ile coś takiego kosztuje, ale to ma mało wspólnego z tym, jak się robi kampanię crowdfundingową. Niższy goal i dodanie stretchów prawdopodobnie dałoby lepszy efekt, bo stwarzałoby wrażenie, że coś się dzieje, a nie tylko powooooli rośnie suma do półtora miliona. Myślę też, że IndieGoGo nie jest dobrym wyborem dla tak dużych projektów, przynajmniej jeśli chodzi o gry. Nie wiem czemu nie poszli w KSa.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 15, 2015, 23:21:34 pm
może kwestia dostępnych opcji płatności i haraczu dla właściciela platformy. Anyway z ich ambicjami najlepszy byłby ten nowy fig.

i ta, wielu się dorzuca dopiero jak widzą, że projekt  dojdzie do skutku i zaczynają się ekscytujące goale (i odwrotnie, dwa tygodnie i 20% celu nikogo nie zachęca do dorzucenia "bo i tak się nie uda"). Jeśli chcieli zrobić wszystko z crowdu bez pożyczek czy inwestora za plecami to raczej czarno to widzę.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 18, 2015, 18:08:13 pm
W końcu kupiłem sobie nowego pada, więc postanowiłem obczaić ten prototyp. Jak się okazało, nie musiałem nawet czekać na tego pada, bo gra ma raczej oldschoolowe sterowanie i w przeciwieństwie do Skullgirls analogi nie są szczególnie potrzebne. To co za to go łączy ze Skullgirls, to ZAJEBISTA animacja. Niestety nie pokazali tego zbyt dobrze na trailerze (znowu słaby marketing...), ale "feel" przy samym poruszaniu się jest świetny - takie małe detale jak powiewające przy ruchu włosy, czy fakt, że postać nie wraca od razu do neutralnej pozy przy lądowaniu razem tworzą bardzo fajny efekt. Animacje walki też trzymają wysoki poziom, aczkolwiek interfejs potrzebuje jeszcze sporo pracy, bo na przykład skapniecie się, którą z twoich postaci zaatakuje przeciwnik jest dość trudne.

Jeśli ktoś z jakiegoś powodu nie chce może zagrać, ale wciąż chce obczaić jak wygląda prototyp, to Jesse Cox nagrał krótkie playthrough:
http://www.youtube.com/watch?v=iAFhFXSRnDs

Generalnie mam nadzieję, że uda im się zdobyć rzutem na matę to 1,5mln, bo bez wątpienia jest to coś innego i fajnie by było gdyby koniec końców wyszło.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: mnikjom w Październik 18, 2015, 18:16:51 pm
No niby te małe detale są całkiem okej, ale jako całość nadal nie kupuję tej produkcji. Widziałem o wiele lepsze rzeczy, za które twórcy chcieli mniej hajsu. A tutaj ani się nie wciągnąłem w rozgrywkę ani poziom trudności nie był jakiś przekozacki. W zasadzie cała rozgrywka wyglądała tak, że skakałem do miejsca w którym trzeba było walczyć, a podczas walki dusiłem wszystko co popadnie (no i wygrywałem).
Niby to prototyp, ale nie mam pojęcia co musieli by wsadzić do pełnej wersji aby do się jakoś bardziej wybijało i zapadało w pamięć.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 18, 2015, 18:48:33 pm
oglądałem tylko vid, ale też kompletnie nie czaję systemu. Owszem, animacja spoko, ale jak mówi mnikjom większe tytuły chciały mniej i też failowały, więc nie widzę perspektyw jeśli nie będzie inwestora
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 18, 2015, 20:38:55 pm
Niby to prototyp, ale nie mam pojęcia co musieli by wsadzić do pełnej wersji aby do się jakoś bardziej wybijało i zapadało w pamięć.
Jak sam zauważyłeś, to jest prototyp, który prezentuje podstawowe funkcjonalności - większość dobrych platformówek (np. wszystkie Mario) zaczyna w ten sposób. Na początku masz tylko prosty level z kilkoma platformami i szlifujesz ruch postaci aż będziesz z niego zadowolony. Dopiero potem wchodzą takie rzeczy jak oprawa wizualna, level design, dodatkowe ficzery itd. Pomiędzy tym protypem a finalną wersją mogą (i powinni) dodać dosłownie wszystko. :)
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: mnikjom w Październik 18, 2015, 20:46:35 pm
Ale skoro dają prototyp (dzięki, któremu mają przekonać ludzi by dali im kasę!) to jednak trzeba się trochę postarać by to się spodobało i chciano wyłozyć pieniądze. Tutaj nie ma co porównywać do mario, ponieważ mario nie jest fundowane dzięki kampanii crowdfundingowej. Tam nie muszą ciebie przekonywać do czegoś, co wiesz, że będzie dobre. Bo to w końcu mario. A tutaj? Tutaj mamy całkiem ładnie wykonane skakanie po ścianach + strasznie słabe walki. Owszem, pewnie jeszcze sporo się zmieni, ale czy wtedy będzie to jakoś o niebo lepsze niż to co mamy teraz? Wątpię.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 18, 2015, 21:37:11 pm
też myślę że lepiej by zrobili jakby przynajmniej przycięli początkową wizję do krótkiego  techdema (bo ja wiem, nazwać to chapter 1), może wtedy udałoby im się zejść o kilkaset tysięcy w dół i ze sprzedaży pierwszego finansować kolejne chaptery, a nie dawać surowy prototyp i liczyć ze będą drugim tormentem. Wbrew temu co może się powszechnie wydawać milion dolców przekraczało raptem kilkanaście tytułów
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 20, 2015, 21:42:50 pm
Mam wrażenie, że to wszystko są rzeczy dotyczące nieprzemyślanej kampanii, nie jakości dema, które akurat mi się podobało. :)

Anyway, pytaliście "co można by jeszcze zrobić z tym gameplayem?". W ramach małego ćwiczenia designowego postanowiłem wymyślić przykłady starć, które można zrealizować już z użyciem przedstawionego core gameplayu:

Spokojnie mógłbym wymyślić więcej, ale forum nie płaci mi za godzinę. :P
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 20, 2015, 22:20:30 pm
tbh nie wiem jakby to wpływało, bo nie grałem, a na LP wszystko wygląda strasznie chaotycznie.

No i jak mówię - demo nie ma nic do rzeczy. Jest ok, ale jeśli potrzebują aż 1,5 mln to powinni iść na figa, na którym kasą rzucają inwestorzy, zaś kowalscy tacy jak my dokładają tylko grosze by pokazać poziom zainteresowania. Od graczy na tak mało LP-friendly platformówkę nigdy tyle nie dostaną, chyba że będzie to karcianka o kotach
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 24, 2015, 12:17:48 pm
Jeszcze tak w temacie "Co mogliby zrobić w tej kampanii" - imho lepiej by wyglądało, gdyby jako wideo na górze nie wrzucali klasycznego trailera, ale coś w stylu video z Pillarsów (https://www.kickstarter.com/projects/obsidian/project-eternity/description), gdzie twórcy pokazują swoje mordy i mówią coś o sobie. To tworzy bliższą relację z potencjalnym backerem.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 11, 2015, 18:30:44 pm
Czego, jak czego, ale uporu im nie brakuje - twórcom udało się wynegocjować od Indiegogo 20 dni przedłużenia kampanii po tym jak zebrali 900 tysięcy dolarów. :) (https://www.indiegogo.com/projects/indivisible-rpg-from-the-creators-of-skullgirls#/updates)
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 11, 2015, 19:50:32 pm
ta, moze zaliczą drugi skok z 200k na 1.6M :P
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 11, 2015, 21:42:39 pm
ta, moze zaliczą drugi skok z 200k na 1.6M :P
Hm? Nie czaje. 200k to mieli miesiąc temu. :P
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 11, 2015, 22:40:28 pm
ta, ale znając dynamikę KSów dopiero w ostanie dwa dni zebrali połowę kwoty
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Grudzień 01, 2015, 20:47:57 pm
(click to show/hide)
Red z Transistora jako bonusowa inkarnacja. Jakbym miało mało powodów żeby interesować się tą grą. :D
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Grudzień 02, 2015, 22:17:05 pm
(http://i.imgur.com/xJzhCfK.png)
Dobili do tego półtora miliona, nawet z zapasem czasu. Teraz będziemy mogli się przekonać, czy nie gadałem z dupy. :D
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 03, 2015, 07:06:37 am
not bad. Ciekawe skąd taki nagły skok
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: C w Grudzień 03, 2015, 07:50:12 am
Ale Sentenza, pisałeś parę dni temu: "znając dynamikę KSów dopiero w ostanie dwa dni zebrali połowę kwoty". Nie znam się na kopozaczynaczach, jednak widocznie miałeś rację.

/v/ bardzo chciało, by projekt nie został ufundowany. (Podobno w przypadku niepowodzenia kampanii, indiegogo nie miało dać Laboratorium Zero częściowo zebranych funduszy, tylko zwrócić je w całości inwestorom.) Nie wiem, czy z powodu czekoladowej karnacji głównej bohaterki, czy czegoś innego. Wielu liczyło na "gafę stulecia", na okazję do wkurzenia się i wyładowania obrazków śmiejących się dziewczynek z anime w hipotetycznych, liczących 700-800 odpowiedzi każdy wątkach odnośnie porażki projektu. Jeszcze parę dni temu projekt nie miał nawet połowy wymaganej kwoty. Gównoposterzy zacierali ręce z zadowolenia. Niektórzy jednak mówili, że w ostatni dzień "tajemniczy dawca" dostarczy resztę pieniędzy.

Kwota została zebrana z ponaddwudniowym zapasem czasu. Nie było chyba tajemniczego dawcy. Niestety, a może stety, "Niepodzielni" zostaną wydani. Nie wiem, czy "Czachodziewczynki" były dobrą grą i nie mam pojęcia co do jakości nadchodzącego RPGa, ale możemy być pewni, że będzie wyglądał fenomenalnie.
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 03, 2015, 16:12:36 pm
yep, ale spodziewałem się że do tych ostatnich 48 godzin bedzie to szło dość opornie, a tu jest szansa, że jeszcze paręset tysięcy zgarną (ostatnie 72-48 godzin jest ważne, bo wtedy wielu ludziom przychodzi na maila przypomnienie o zbiórce).

Jak tak teraz się przypatruję detalom to widze, że jak na projekt crowdowy mają dużo chętnych (25k zdarza się nielicznym) i przede wszystkim wysoki avg wpłat (60$, to już w ogóle nie zdarza się crowdom innym niż naprawdę wybitne - ostatnio taki miała chyba tylko ta nowa castlevania, bo już Bard, Wasteland, czy nawet Eternity i Torment miały z tego co pamiętam niższe, do 56$ max). Tutaj więc trzeba by się zastanowić jak im się udało, skąd tyle osób jak na dośc niszowe studio i skąd w nich tyle wiary że taka kasa na to leci. Nie wiem, hit na reddicie?
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: dziki w Grudzień 03, 2015, 21:59:09 pm
/v/ bardzo chciało, by projekt nie został ufundowany.
Dlaczego? Masz linki do jakichś konkretnych fredów? Przydałyby mi się do artykułu, który pisze.
Cytuj
(Podobno w przypadku niepowodzenia kampanii, indiegogo nie miało dać Laboratorium Zero częściowo zebranych funduszy, tylko zwrócić je w całości inwestorom.)
Chyba wszystkie serwisy crowdfundingowe tak działają - albo wszystko, albo nic.
Cytuj
(...)ale możemy być pewni, że będzie wyglądał fenomenalnie.
Dla mnie, jako fana ładnych rzeczy już to wystarczy by interesować się tą grą. :P

Ja nie narzekałem nawet na falę puzzle platformeru, która pojawiła się jakiś czas temu, właśnie dlatego, że wiele miało świetną oprawę audiowizualną.
Nie wiem, hit na reddicie?
Wydaje mi się, że bardzo pozytywny coverage na YT + samopomoc kalifornijskiego środowiska game devu (gościnny art, występy na streamach, reklamowanie na twitterach itd.).
Tytuł: Odp: Indivisible
Wiadomość wysłana przez: C w Grudzień 04, 2015, 10:02:02 am
Dlaczego? Masz linki do jakichś konkretnych fredów? Przydałyby mi się do artykułu, który pisze.
Dlatego, że to byłoby w moim wyobrażeniu podobne do /v/.

Natomiast odnośników nie mam. Po zastanowieniu doszedłem do wniosku, że mogłem sobie zmyślić ich reakcję. Po prostu widziałem swego czasu w katalogu forum parę wątków o "Niepodzielnych" z obrazkami ukazującymi w połowie pusty pasek wskazujący na stan datków i sensacyjnymi stwierdzeniami w OPie typu ">Indivisible >more like Unfoundable LOL". Nigdy jednak nie czytałem żadnego z nich, co najwyżej pobieżnie przeglądałem. Przepraszam za dezinformację!