Forum RPG Center

Publiczny PBF => Publiczny PBF => Wątek zaczęty przez: Sentenza w Sierpień 02, 2015, 18:35:35 pm

Tytuł: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 02, 2015, 18:35:35 pm
Katechizm Wiedzy:
Najwyższa chwała stwórcom prawdy i zrozumienia.
Sława wynalazcom stali i syntu.
Sława kształcicielom ciała, kości i umysłu.
Chwała tym, którzy ponownie wyrzeźbili karmiącą Ziemię i życiodajne Słońce.
Sława nadawcom sygnałów, którzy nawet w tej chwili szepczą do uszu maszyn i ożywiają nieożywione.
Sława tym, którzy podróżowali ku gwiazdom, a także światom poza gwiazdami.
Najwyższa chwała stwórcom prawdy i zrozumienia.

O Numenerze pewno wielu słyszało, ale jeśli kogoś ona ominęła, śpieszę z wyjaśnieniem, iż jest to najnowszy system RPG autorstwa Montego Cooka, na którym opiera się nadciągający wielkimi krokami nowy Torment. Setting jest o tyle ciekawy i unikalny, że łączy w sobie typowe średniowieczne fantasy ze sporą ilością motywów science-fiction, do których należą chociażby tytułowe numenery - pozostałości po dawno zapomnianych, zaawansowanych technologicznie cywilizacjach, które w ciągu ostatniego miliarda lat władały planetą tylko po to, by w pewnym momencie zniknąć w mrokach dziejów.

Nim jednak postawię tematy przeznaczone na karty postaci i tym podobne organizacyjne sprawy, chciałbym najpierw wybadać dwie rzeczy:
Po pierwsze, czy w ogóle znaleźliby się chętni na taką sesję, bo potrzeba tak ze trzech osób. Nieznajomośc świata nie jest problemem, bowiem odkrywanie jego tajemnic to jedno z głównych założeń gry.
Po drugie, jak ci chętni chcieliby zagrać. Czy pełny storytelling z okazjonalnym podpieraniem się kostkami, czy z pełna mechaniką, czy coś znajdującego się po środku. Osobiście jestem za opcją drugą lub trzecią, ponieważ system jest z jednej strony dośc unikalny pod względem mechaniki, zaś z drugiej stosunkowo prosty i podatny na modyfikacje. Players guide, bedacy czymś w rodzaju wyciągu z podręcznika i służący do ogarnięcia podstaw, liczy sobie raptem 60 stron, z czego co najmniej połowa to listy umiejętności dla wszystkich poziomów oraz typów postaci - przy odrobinie dobrej woli da się to ogarnąć w jedno popołudnie, a jeśli z czegoś zrezygnujemy (np. descriptorów) to tgo tekstu robi się jeszcze mniej. No i nie wszystkim trzeba się kłopotać od razu, jak w praktyce działa effort będziemy tłumaczyć dopiero w samej sesji, przy tworzeniu postaci starczy wiedzieć że coś takiego jest i że ciągnie punkty ze stat pools. Wszelkie podręczniki nie będą problemem, ponieważ dysponuję własnymi kopiami.
Startowalibysmy około drugiej połowy sierpnia, jak wszystko ustalimy i podreperuję nieco zdrowie, bowiem męcząca drugi tydzien migrena nie sprzyja twórczej pracy. Tymczasem, zapraszam do zapisów oraz dyskusji.
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Dollan w Sierpień 02, 2015, 20:13:55 pm
Ja chętnie. Chociaż raz to ja się do czyjejś sesji zapiszę :P A co do sposobu grania to chyba wybiorę bezpiecznie, bramkę nr. 3 - "coś po środku".
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: dziki w Sierpień 02, 2015, 20:17:37 pm
(http://cdn.meme.am/instances/59949838.jpg)

EDIT: Co do mechaniki/storytellingu, to ja jestem za wersją po środku. System jest spoko, żal go wywalać kompletnie za okno.
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 06, 2015, 20:37:00 pm
wciąż jest miejsce dla jednej osoby, jakby się ktoś zdecydował
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Dassanar w Sierpień 06, 2015, 20:58:06 pm
A doobra, niech tam będzie. Wchodzę w to :P
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 28, 2015, 16:17:24 pm
a, swoją drogą, jak nie zamierzacie nic robić i tylko czekacie aż scutimorf podleci, to to też jest jakaś akcja, która warto opisać. Będę wiedział czy mam czekać z kolejnym postem czy nie :P
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Dollan w Sierpień 29, 2015, 15:56:30 pm
Edytowałem swojego ostatniego posta, bo przez przypadek napisałem 1k20 zamiast 1d20, żeby nie było że jakiś ze mnie oszukista :D
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 29, 2015, 16:10:57 pm
spoko, jakbyś oszukiwał i tak wywaliłoby czerwonego errora, jak w postach dassa w Zjeździe :D
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: dziki w Sierpień 31, 2015, 22:14:26 pm
*task 2 lvlu jakby komuś zalezało na szybkim rozwiązaniu
Dass, Dollan? Ja mam wszystkie testy interakcji trudniejsze o poziom. :P
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: dziki w Wrzesień 04, 2015, 19:26:57 pm
słowo wyjaśnienia - Intruzja GMa  to kolejny z elementów mechaniki numenery. W skrócie, są to dodatkowe komplikacje pojawiające się podczas wykonywanych przez was czynności lub (najczęsciej walki). Na intruzję można się zgodzić lub nie. Jeśli gracz się zgodzi i uda się mu rozwiązać problem mimo intruzji, otrzymuje 2 XP.
A nie było przypadkiem tak, że dostajesz 1XP i drugi XP dostajesz, ale do oddania komuś innemu?
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 04, 2015, 20:13:04 pm
w zasadzie to tak, ale już nie chciałem niepotrzebnie wydłużać posta, wspomniałbym o tym już po zakończeniu intruzji. Ta i tak jest ciut specyficzna, bo trochę będzie trzeba z nią żyć
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: dziki w Wrzesień 05, 2015, 18:01:25 pm
[chwila na oddech i interakcję między wami, bo chyba nawet się sobie nie przedstawiliście :P Jeśli jednak mam pchać akcję dalej, dajcie znać tutaj lub w komentarzach]
Jeśli o mnie chodzi, możemy cisnąć dalej.
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: dziki w Wrzesień 05, 2015, 19:27:50 pm
Co zawiera "explorer’s pack"?

I tak btw, mój flex skill na ten dzień to "sztuka przetrwania" (bo zapomniałem wcześniej wybrać).
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 05, 2015, 19:33:06 pm
Cytuj
Explorer’s Pack: Contains 50 feet (15 m) of rope,
rations for three days, three spikes, hammer, warm
clothes, sturdy boots, three torches, and two minor
glowglobes

generalnie traktowałbym to mniej jako przedmioty jako takie, a bardziej jako asset przy taskach.
Dziwne że nie ma tu jakiejś lornetki or smth, ale widać to zbyt zaawansowana numenera wg podręcznika ::)
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 16, 2015, 18:54:27 pm
*cough* sesja cough*

btw. Dass, wrzuciłbyś tę kartę postaci do topicu :P
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 13, 2015, 21:59:30 pm
Devrim uśmiechnął się pod nosem i natarł po raz kolejny, licząc, że w końcu uda mu się wykończyć Całun.

(http://forum.rpg-center.pl/Themes/ds-natural_20a/images/dice_warn.gif) This dice roll has been tampered with!
Rolled 1d20 : 6, total 6
(https://caitlinliveblogs.files.wordpress.com/2013/05/oh-for-fucks-sake.gif)
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 01, 2015, 16:54:46 pm
Dollan? Dass? :P
Tytuł: Odp: Numenera - temat organizacyjny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 21, 2015, 10:29:33 am
vibris nie gryzie, nie musicie się bać do niego podejść :P