Forum RPG Center

Gry cRPG => Gry cRPG => Wątek zaczęty przez: Fenrir w Lipiec 02, 2015, 19:14:06 pm

Tytuł: Elex
Wiadomość wysłana przez: Fenrir w Lipiec 02, 2015, 19:14:06 pm
(http://i.imgur.com/2lApdN6.jpg)

Elex to nowa gra od Piranha Bytes, o której nic nie wiadomo poza powyższym artem.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 02, 2015, 19:27:50 pm
za dużo nie ogłosili ;D Ale wygląda na steampunk
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Arim w Lipiec 02, 2015, 19:34:11 pm
No to się naogłaszali.

Gdzie ty tam widzisz Steampunk?  :o To wygląda jak screen z G3 :|
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Fenrir w Lipiec 02, 2015, 19:52:46 pm
Właśnie gdzieś przeczytałem,  że to ma być postapokaliptyczny RPG w świecie science-fantasy.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 02, 2015, 19:58:05 pm
logo wyglądało trochę jak zębatka or shit plus te miecze, ale to wina małego obrazka. Jest jak fenrir mówi, post-apo sci-fi. Ktoś pozazdrościł chyba inxile numenery :D
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Arim w Lipiec 02, 2015, 20:05:58 pm
Cytuj
Właśnie gdzieś przeczytałem,  że to ma być postapokaliptyczny RPG w świecie science-fantasy.

Chętnie bym pograł coś w tych klimatach, ciekawe co z tego wyjdzie. W sumie to i tak trzeba czekać na więcej informacji, bo póki co to dyskusja mija sie z celem.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Lowcap w Lipiec 02, 2015, 22:13:51 pm
Na obrazku widzę przerobiona wieżą Xardasa :D

Typ świata nie jest jeszcze mocno wyeksploatowany, zobaczymy co z tego wyjdzie. Wymagań ani nadziei za dużych nie mam.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Lipiec 03, 2015, 11:30:40 am
Ktoś pozazdrościł chyba inxile numenery :D
Przecież to, że Piranie będą robić coś w stylu sci-fi, było wiadomo, zanim Nemenera w ogóle na KSie była.

You silly thing.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 03, 2015, 15:21:28 pm
Nie, żeby to było żartem, ale ok.

btw. wcześniej było mówione, że chcą robić steampunk, a nie sf - stąd też moja autosugestia na widok grafiki.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Lipiec 03, 2015, 16:42:40 pm
Jeszcze wcześniej była mowa o czymś tam, ale skończyło się tylko na "to tylko marzenie jednego z twórców".
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: xilk w Lipiec 03, 2015, 23:51:05 pm
Pierwsza informacja na temat nowej gry PB była taka, że to będzie coś zupełnie nowego, z innego gatunku. Nawet był rzucony pomysł, że będą to jakieś wyścigi. Cóż, pozostaje cierpliwie czekać na trochę więcej informacji na temat tego Elex ;)
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Lipiec 04, 2015, 00:09:06 am
Ja dodam jeszcze od siebie, że jakoś nie wierzę, że uda im się powtórzyć sukces Gothiców bez starej ekipy. Ci, którzy odeszli, zajmowali się ważnymi aspektami gry i ich brak widać (choćby taki KaiRo).

No ale zobaczymy.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 06, 2015, 17:58:50 pm
no main theme'y w 2 i 3 były mocno takie sobie, ale te muzyczki w tle już dawały radę imo.

Za problem nie tyle jednak uważam odejście wielu ludzi, co po prostu fakt że mamy 2015 rok - G1/2 były świeże,  mniejszym zespołem dawało się wtedy osiągnąć więcej niż dziś w kwestii takiej grafiki. No i PB jest teraz w małej pułapce, czy chce robić gry nowoczesne jak tytuły AAA i narazić się fanom na których studio jedzie, czy pójść starym szlakiem i oberwać za brak nowości. Przy czym tytuły AA starające się udawać AAA to zwykle słaby pomysł, bo dziedziczą najgorsze cechy, a od siebie dodają niewiele, przynajmniej gdy mowa o mechanice. Dość wspomnieć o takim bieda-deadspace, jakim był Afterfall.

Anyway nie wiem, czy należy spodziewać się rewolucji, skoro już na dzień dobry atakuje nas postać z mieczem. Tbh nie zdziwiłbym się nawet, gdyby to znowu był ten sam świat co do tej pory, tyle że w przyszłości.

Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Lipiec 06, 2015, 18:20:16 pm
Wg mnie mechanika walki z Risen 1 mogłaby zostać. Nie ma co ulepszać - była wymagająca i satysfakcjonująca. Przynajmniej wg mnie. Gorzej z fabułą - kto pamięta wszystkie niuanse z Risenów tak jak z Gothiców? Tutaj nie muszą mieć X ludzi do tego. Przynajmniej wg mnie.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 06, 2015, 18:29:23 pm
Niuanse z risenów ciężko spamiętać, bo same gry trzymaly się siebie jeszcze mniej, niż kolejne gothice, a to już jednak spore osiągnięcie.

A na walkę z R1 bym nie liczył, skoro nie pojawiła sieani w 2 ani w 3 - w tej ostatniej zresztą widać tendencje do nieudolnych zżyn z AAA, bo to taki ni to wiedzminowaty, ni arcaniowy symulator tarzania się. Tyle tylko, że wykonany lepiej niż w tej arcanii
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Lipiec 09, 2015, 19:46:58 pm
Jak nie będzie pojedynków, to może ruszą system walki. Ale kto wie. Czekam na dalsze info ;d
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 09, 2015, 21:11:41 pm
podejrzewam, że raczej rozwiną nieco system z risena 2 i 3, w końcu też broń palna
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Lipiec 26, 2015, 15:20:55 pm
Będzie tam broń palna? Z tego screena wygląda jak mroczne fantasy.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Arim w Lipiec 26, 2015, 15:49:10 pm
Tak będzie, na podstawie tego screeny mogę wysunąć taki wniosek...
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Sierpień 05, 2015, 21:05:20 pm
http://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=10637

Cytuj
wórcy podkreślają, że ich tytuł to mieszanka science fiction oraz fantasy (stąd określenie science fantasy) umiejscowiona w postapokaliptycznym świecie. Akcja gry toczy się na planecie Magalan wiele lat po uderzeniu meteorytu, który doprowadził wysoce rozwiniętą cywilizację niemal do wymarcia. Ci, co przetrwali, są jedynie cieniem dawnych siebie, choć wciąż mają dostęp do pozostałości technologii. Z drugiej strony bytują ludzie, którzy żyją w harmonii z naturą, korzystając na co dzień z prostych narzędzi i broni.
Źródło: http://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=10637
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 05, 2015, 22:05:00 pm
rozumiem, ż tym razem przyklejają się tematycznie do numenery
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Sierpień 06, 2015, 13:06:26 pm
rozumiem, ż tym razem przyklejają się tematycznie do numenery
(http://i219.photobucket.com/albums/cc256/Gorzelnik/60s%20spidey/pillsspidey.png)
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 06, 2015, 15:51:27 pm
jak masz problemy i potrzebujesz tabletek, to jest to raczej sprawa dla trudnych spraw center mog :P


anyway - wiesz, jak rżnąc, to od najlepszych, ale zabawny zbieg okoliczności

Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Sierpień 06, 2015, 17:20:41 pm
No ale jak można rżnąć od czegoś, co nie wyszło?

Chyba, ze chodzi o papierową wersje.

Ale już prędzej widzę to jako mieszanka Stalkera (artefakty -> Elex), Arcanum (steampunk) i Chrono Triggera.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Fenrir w Sierpień 06, 2015, 18:23:26 pm
@Sent, żyjemy w czasach, w których już tyle rzeczy powstało, że jakby ktoś chciał to we wszytkim znalazłby rżnięcie z czegoś tam.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 06, 2015, 19:21:25 pm
źle mnie zrozumieliście - nie mówię, że robią coś kropka w kropkę jak numenera i torment, tylko starają się podpiąć pod jej popularność, bo te gry wyjdą w mniej więcej zbliżonym czasie. Wiadomo, że niewymyślą już raczej nic totalnie świeżego (w końcu i sama numenera opiera się mocno na takich ksiązkach jak virconium czy księgach nowego słońca), tylko że bardzo podobny pomysł będzie miał premierę w tym samym czasie. Albo jak (choć w bardziej rozciągniętej perspektywie czasowej) po skyrimie nagle wszystkie RPGi z większym budżetem musiały mieć otwarty świat i dynamiczne walki z zachowującymi się smoczo smokami, bo to się sprzedało - vide DA:I czy W3 (w tym drugim rolę smoków przejęły mantykory, bo od strony mchaniki wygląda to tak samo).

Aczkolwiek akurat artefakty to wcale nie "bardziej stalker", bo przecież tytułowa numenera to właśnie artefakty po dawno zapomnianych cywilizacjach, które tak po prawdzie nie wiadomo nawet do końca jak działają i łączy się je ze sobą nieco na chybił-trafił licząc, że będą działały tak, jak to sobie zażyczymy (w "craftingu" jest o tym dość długi akapit afaik).
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Arim w Sierpień 06, 2015, 21:35:45 pm
Cytuj
tylko starają się podpiąć pod jej popularność

Jaką popularność :|

Mówiąc brutalnie już większą reklamę robi im określenie "twórcy gothica" niż wątpliwe podobieństwa do gier, które wymieniłeś.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Sierpień 06, 2015, 21:37:21 pm
Pierwszy raz słyszałem o grach wymienionych przez senta, od senta. :V
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 06, 2015, 23:36:46 pm
bo żyjemy w zapyziałej polsce, już za zachodnim brzegiem renu znajomość Pb czy już tym bardziej gothica drastycznie spada, a co dopiero po drugiej stronie kanału la manche lub atlantyku. Numenera zanim w ogóle przy niej cokolwiek zrobiono już zdołała zebrac 70 tys fanów którzy rzucili kwotą wielkości 1/4 budżetu risena, to o czymś świadczy
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Sierpień 07, 2015, 09:28:06 am
inxile dalej śmierdzi, więc w/e
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 07, 2015, 15:02:42 pm
co nie zmienia faktu, że fargo, MCA, Zeits, Cook czy nawet McComb to nazwiska na tyle znane, że ludzie są gotowi płacić im w ciemno za nieistniejącą grę, zaś w przypadku PB nawet fani mają problem wskazać kogoś więcej niż KaiRo.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Sierpień 07, 2015, 22:45:25 pm
Oprocz Fargo (ktory kreuje sie na jedynego zbawce rpg w XXI wieku), nie znam reszty.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 07, 2015, 23:58:28 pm
MCA aka Mr Chris Avellone - twórca  Tormenta, Kotora 2 i DLC do New Vegas w mniejszym stopniu fallout 2, Pillarsy i kupa innych tytułów obsidianu/black isle

Zeits - lead maski zdrajcy i DS3, wmniejszym stopniu NV, NWN2, Pillarsy i LOTRO

Cook - D&D (w tym zwłaszcza planescape), World of dankness, Numenera, tak z brzegu

McComb - D&D i planescape razem z Cookiem, Torment z MCA, w mniejszym stopniu Fallout 2, Obecnie Numenera

tak na szybko.   
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Sierpień 08, 2015, 10:23:12 am
Akurat Avellonea znam, ale nie pod jakimś wydumanym pseudonimem.
Ale mniejsza o inxile. Bo i tak śmierdzi.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Sierpień 17, 2015, 13:34:06 pm
Nowe info o Elex:

Gra toczy się na planecie Magalan, wiele lat po upadku meteorytu, który prawie doszczętnie wybił jakąś zaawansowaną cywilizację. Zawierał on substancję czy element zwany Elex, który jest używany do tworzenia broni czy ogólnie do magii. Jednak nadmierne jego używanie prowadzi do degeneracji ciała i zmianę w pół syntetyczną, pozbawioną emocji istotę.

Będziemy mieli do dyspozycji całą planetę od mokradeł, lasów, aż po ośnieżone góry. Ma nie być loading screenów, a gra ma zapewnić ok 70 godzin zabawy.

Gł. bohater nie będzie bezimienny, ale nie ujawnili jego imienia. Będzie byłym dowódcą powietrznej floty walczącej po stronie frakcji Albs. Będzie pod mocnym wpływem Elexu i w trakcie gry od nas będzie zależało, czy chcemy wrócić do ludzkiej natury, czy dalej brnąć w Elex i zmienić się w ludzia bez emocji :) Został zestrzelony nad terenem należącym do frakcji Berserków.

W grze będą frakcje Berserków, która chce wrócić do natury, Clerics, którzy bojkotują używanie Elexu, jakaś organizacja terrorystyczna Outlaws i Albs, którzy chcą sobie podporządkować pozostałe frakcje. W grze mają się pojawić ważne decyzje, mające wpływ na "ludzką" stronę bohatera.

Będzie można znaleźć różne bronie, od klasycznych mieczy i łuków po karabiny laserowe. Będziemy też mieli plecak odrzutowy/rakietowy by dostać się w trudne miejsca. Ale na razie jest on balansowany więc nie wiadomo ile tak na prawdę będzie można z niego korzystać.

Gra będzie korzystać z ich starego silnika, ale znów podrasowanego :). Gra ma posiadać mroczniejszą atmosferę i humor Gothicowy zamiast Risenowego. Planowane wydanie to koniec 2016 roku.

http://www.gamepressure.com/e.asp?ID=222
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Sierpień 17, 2015, 14:36:43 pm
Brzmi zajebiście, nie mogę się doczekać. Chłopaki z PB mają ode mnie jeszcze kredyt zaufania po Risenie - mogą zrobić nową grę, która daje radę, trzymam tylko kciuki żeby nie zabrakło im pary tym razem. Kolejnego zmarnowanego potencjału jak w w/w Risenie nie wybaczę. Potrafią rozwinąć żagle i elegancko popłynąć z pomysłem, teraz pozostaje tylko pokonać wewnętrznego debila, który kazał im zwinąć te żagle, jak tylko złapali w nie wiatr :F

mokradeł
Obóz na bagnach potwierdzony, +1 do oczekiwania. #yberion #420blazeit
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 21, 2015, 19:29:38 pm
Kolejnego zmarnowanego potencjału jak w w/w Risenie nie wybaczę.
nie graj w R2 i R3 ;p

a co do elex - zobaczymy co z tego wyjdzie. Jestpack to pewno będzie odgrzana mechanika przemiany w papugę :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Fenrir w Maj 13, 2016, 19:19:24 pm
Materiał ze studia deweloperów. 

https://www.youtube.com/watch?v=9LUL_kja2Bc

Ogólnie ciekawy dla ludzi, którzy interesują się tworzeniem gier, bo o samym Elexie nie ma prawie nic. 
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Maj 30, 2016, 21:43:21 pm
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/tak-wyglada-elex-nowe-rpg-tworcow-gothica.html
benchmark zarzuca ponoć nowymi screenami :P Ciekawe co z tego wyjdzie, bo trochę ciężko jakoś określić styl
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Maj 30, 2016, 22:01:14 pm
Post apo gothic.

Ale czy znośny? Przekonamy się. :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Maj 30, 2016, 22:15:35 pm
Albo będzie to świetny strzał, albo mało grywalna papka ;d

Ale screeny jak zawsze ładne ;d
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Maj 30, 2016, 22:51:06 pm
no właśnie dlatego trochę trudno mi określić legion, bo na jednym masz coś co przypomina Fallouta, na drugim gothica a na trzecim jetpack a'la overwatch :P Trochę wygląda jak mieszanie niezbyt pasujących do siebie epok, bez tej płynności i wyczucia które ma np Numenera, ale z drugiej, to tylko cztery obrazki. Najważniejsze to w końcu jak fabuła to będzie wszystko spinać. Ciekawe czy napotkamy wzmianki o wierze w trójcę bogów tysiące lat temu ;D
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Maj 31, 2016, 18:01:41 pm
Zarys fabuły już był podawany, więc może coś fajnego z tego wyjdzie :)
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Maj 31, 2016, 18:15:24 pm
wiem, tylko na papierze gra to lepiej niż na screenach :P Chodziło mi o implementację i jak to w ruchu się przedstawia
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Maj 31, 2016, 22:10:24 pm
i jak to w ruchu się przedstawia

Poruszaj monitorem xD

Zobaczymy. Czekam na więcej info i jakiś trailerek ;d Oczywiście to nie będzie na silniku gry, ale może jakiś klimacik pokaże.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Zając w Czerwiec 01, 2016, 15:31:02 pm
Mówisz masz =D

http://www.youtube.com/watch?v=AlXZJDVVVxc
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Czerwiec 01, 2016, 17:04:04 pm
Wygląda OK.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 03, 2016, 14:44:19 pm
ja tymczasem się utwierdziłem że ten artstyle taki ni w dupę ni w oko. nie mam nic do rycerzy biegających po okolicach przypominającychdzisiejszy czarnobyl, ale sprzęt używany przez "technicznych" jest zbyt zaawansowany i taki nieludzki w stosunku do otoczenia (a z tego co wiem ów "Techniczni" nie przybyli z kosmosu, tylko po prostu zaczęli używać elexu do powerupu starej techniki). Grę przetestuję, ale jakoś nie czuję ekscytacji
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Arim w Czerwiec 13, 2016, 14:26:24 pm
https://www.youtube.com/watch?v=gPK2wIGRWPU

Podsumowanie wszystkiego co do tej pory wiemy.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 14, 2016, 20:02:04 pm
walka drewniana jak zawsze :P Anyway z jednej niby ięwyjaśniło, że apple'owskie budsynki/pancerze opcych to te wzmocnione elexem, ale jakoś nie wiem, dalej mi wyglądają jakby robiły je zupelnie inne ręce niż jakby to był nasz współczesny świat naszych współczesnych ludzi, tyle ze z magicznym pierwiastkiem
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 22, 2016, 15:24:09 pm
gamescomowy gameplay:

http://www.youtube.com/watch?v=PR4XDNqCZDE

tbh nie bardzo ogarniam hejty na niego, na pewno gra wygląda lepiej niż ten prototyp który pół roku temu pokazywali na GOLu. Tak jak do wczoraj gra była dla mnie ciekawsza na papierze niż na ujawnionych materialach, tak teraz chyba bym się nawet skusił na preorder. Zawsze to w końcu coś innego niż kolejny The Elder Dragon Effect: Dziki Fallout.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Lifu w Sierpień 22, 2016, 15:29:26 pm
Właśnie miałem wrzucić ten gameplay.

Mam nadzieje, że walka nie będzie się sprowadzała do powtarzania ataku z wyskoku - na chwilę obecną wygląda to tak, że mając trochę cierpliwości będzie się dało dzięki temu pokonać nawet mocnych przeciwników :|

Za to świat, jak to zazwyczaj w przypadku PB bywa, wygląda na ciekawy w eksploracji. Pojawią się audio logi - w przypadku takiej gry mogą okazać się fajnym elementem narracji.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dollan w Sierpień 22, 2016, 16:08:36 pm
Trochę informacji z wywiadu z twórcami podczas Gamescomu. (http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=99929)

Do tej pory jakoś nie byłem specjalnie zainteresowany tą produkcją, ale ten gameplay z Gamescomu mnie zaciekawił. Niektóre informacje z powyższego wywiadu też intrygują, jak ten świat co ma być 150% większy od Gothica 3, który i tak był niemały (oby tylko nie okazało się, że wielkość tego świata będzie polegać na dziesiątkach kilometrów pustyń bez niczego ciekawego w zasięgu wzroku :P ). Ale tak jak w drugą i trzecią część Risena nawet nie chciało mi się zagrać, tak tutaj chyba mimo wszystko dam Piraniom szansę.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Lifu w Sierpień 22, 2016, 18:15:08 pm
Trochę więcej gameplayu i komentarz po angielsku:

http://www.youtube.com/watch?v=IgCAMQTr2is

Wspomniane/pokazane rzeczy:
- będzie system uszkodzeń ekwipunku
- umiejętności nauczymy się od NPC
- pokazano trochę interface (raczej wstępna wersja) i otwieranie sejfu przy pomocy znalezionego kodu
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Sierpień 22, 2016, 21:48:38 pm
A mnie się marzy taki jeden myk z G1 i 2, czyli zmiana animacji ataku wraz z nauką kolejnych poziomów walki. W R1 też zaimplementowali to w pewnym stopniu o ile dobrze pamiętam.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 23, 2016, 08:32:51 am
muad - niestety animacje są drogie, dlatego patent ten pojawił się tylko w gothicu. Wtedy to jeszcze przeszło, bo to era ragdolla była, ale dzisiaj koszty tego są niebotyczne.

Lifu - a wiesz, że też mnie to zastanawiało? ;D na pewno na tę chwilę jest to mocne combo, ale tweaki w balansie dodaje się pod koniec, tak więc do 2017 mają czas by warhammerowy miecz łańcuchowy nie stał się nowym muszkietem. To co do tej pory widziałem z nóg mnie może nie zwaliło, ale wygląda na fajną grę w piraniowych klimatach, byleby tylko nie było powtórki z risenów gdzie nowe ficzery pojawiały się kosztem starych (jak np. niemal całkowita rezygnacja z różnych zachowań NPCów w zależności od pory dnia W R2, mimo że ten detal był w zasadzie symbolem studia)

Dollan - jak juz to bardziej bym się martwił, że będzie wyglądał jak Far Cry 2 - 40 km^2 terenu, tylko co z tego, jak 75% jego powierzchni stanowią nieprzekraczalne góry i wzniesienia, zostawiając ci jedynie ciasne tunele do poruszania się ;p
I hejtów na pustynię też nie rozumiem, imho zagęszczenie życia było odpowiednie, jeśli nie wręcz przegięte w drugą stronę :P W końcu to też nie tak że cała gra była pusta (lub sztucznie zapelniona "zadaniami" typu "zbierz wszystkie flagi" a'la AC), nordmar oraz myrtana wyglądąły pod tym wzgledem inaczej :P Poza tym pamiętając jak wyglądał balans i zadania w tej grze (czy raczej powtarzalność i brak prawdziwego systemu frakcji a'la F:NV, który trzymałby to wszystko w kupie) może to i lepiej, że Varrant dawał odsapnąć, niestety.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dollan w Sierpień 23, 2016, 09:35:32 am
Cytuj
I hejtów na pustynię też nie rozumiem, imho zagęszczenie życia było odpowiednie, jeśli nie wręcz przegięte w drugą stronę :P W końcu to też nie tak że cała gra była pusta (lub sztucznie zapelniona "zadaniami" typu "zbierz wszystkie flagi" a'la AC), nordmar oraz myrtana wyglądąły pod tym wzgledem inaczej :P Poza tym pamiętając jak wyglądał balans i zadania w tej grze (czy raczej powtarzalność i brak prawdziwego systemu frakcji a'la F:NV, który trzymałby to wszystko w kupie) może to i lepiej, że Varrant dawał odsapnąć, niestety.
Może źle się wyraziłem - nie cisnąłem po Varancie tylko bardziej po samej idei ogromnej lokacji, która pozwala nam powiedzieć jako twórcom że mamy taki wielki świat gry, a potem może się okazać że te potężne połacie terenu to jedno wielkie pustkowie bez niczego godnego uwagi :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 23, 2016, 10:13:20 am
wiem wiem, ale właśnie o to mi chodzi, że pustynia by była wiarygodna powinna być takim pustkowiem dającym nieco odsapnąć po intensywnej, ludnej myrthanie. To właśnie bardziej przeszkadza mi w takim AC, gdzie tworzą wielkie miasto, a potem nie bardzo wiedzą co z nim zrobić i z braku laku wypychają je jakimś zbieraniem flag. Varrantowi najbardziej pomogłaby wyższa jakość zadań/lokacji samych w sobie i mniej kulawy system reputacji, niż zapełnianie go kolejnymi "interesującymi miejscami".

Na problem przeludnienia cierpiał nieco F:NV właśnie, gdzie wyschnięte jezioro eldorado mające w rzeczywistości 50 x 30 km jest wielkości stawku w parku.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Sierpień 23, 2016, 18:30:14 pm
muad - niestety animacje są drogie, dlatego patent ten pojawił się tylko w gothicu. Wtedy to jeszcze przeszło, bo to era ragdolla była, ale dzisiaj koszty tego są niebotyczne.

No ok, to niech chociaż system walki będzie bazujący na Risenie 1 :P To chyba był ich szczyt w tym aspekcie. Pojedynki z R2 były fajne ale strasznie sztywne.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Arim w Sierpień 23, 2016, 18:33:11 pm
Ostatnio po raz drugi przeszedłem  Risena (w biedrze 1 była do kupienia za dyszke) i nawet fajnie się grało, jeżeli to cudo zrobią na podobnym poziomie, to może nie będzie to hit roku, ale solidny RPG do pogrania. Ciekawi mnie jak zbalansują broń biała kontra super-hiper-lasery, ewentualnie jak  wytłumaczą, ze super-hiper-laser jest na poziomie machadła z czasów średniowiecza. Trochę ten rozrzut klimatu mnie martwi, z jednej strony plecaki odrzutowe, a z drugiej zbroje płytowe itd. , serio bardzo łatwo to spierdzielić.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 23, 2016, 18:42:31 pm
arim - patrząc po filmiku karabiny są gorsze od mieczy :P Ale z drugiej strony odnoszę wrażenie, że po prostu różni przeciwnicy będą mieli różną odpornośc na broń białą i lasery, dlatego trzeba będzie nosić oba, zaś różnice między klasami będa wynikały głównie ze skilli (czyli jak w Risen 3). O klimat też się trochę obawiam, bo to ciągle wygląda zdecydowanie mniej spójnie niż numenera, ale zobaczymy. W najgorszym razie bedzie Stalker w klimacie inwazji obcych.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Arim w Sierpień 23, 2016, 18:50:40 pm
Cytuj
Ale z drugiej strony odnoszę wrażenie, że po prostu różni przeciwnicy będą mieli różną odpornośc na broń białą i lasery, dlatego trzeba będzie nosić oba, zaś różnice między klasami będa wynikały głównie ze skilli (czyli jak w Risen 3).

Jeżeli tych mieczy nie poprawią "super-magią" to ciężko będzie to logicznie wyjaśnić w fabule, jeżeli dostępna technologia pozwala stworzyć broń laserową, czy plecak odrzutowy, to raczej prosty kałach nie byłby problemem, a ten wygrywa z każdym gostkiem machającym żelastwem. Coś mi się zdaje, ze chcieli na raz chapnąć za duży kawałek kanapki, z jednej strony pozostać przy mieczach i płytówkach (klimat robia, klimat), a z drugiej uderzyć w S-F (lasery, latanie i mechy są cool, a poza tym te wszystkie światełka, które emitują są zajebiste) i może wyjść kaszana. Poczekamy, zobaczymy.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 23, 2016, 19:30:12 pm
tbh też mam takie wrażenie, ale z drugiej hej, w numenerze oraz warhammerze mamy niby ten sam problem, a jednak zawieszenie niewiary działa, więc może i tutaj nie będzie tak źle
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Sierpień 23, 2016, 20:20:39 pm
Obstawiam, że lasery będą w jakiś sposób niby ograniczane, moze bardziej unikatową amunicją niż muszkiety w R2.
Chociaż, muszkiety w R2 były OP, dlatego że walka w zwarciu ssała pyte.. ale tu się pojawia pytanie, w której grze piranii walka w zwarciu nie ssała pyty oprócz g2?
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Sierpień 23, 2016, 20:29:23 pm
W R1 :P

A mnie się wydaje, że coś znowu nie do końca załapie jak trzeba i będziemy mieli kolejnego potworka :)

A jetpack pozwoli zaoszczędzić na animacji wspinania się :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Sierpień 23, 2016, 20:43:49 pm
Ale w R1 to był szczyt possysu walki... no dobra, tylko w g3 była gorsza. :D
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 24, 2016, 07:01:57 am
zabawne, bo własnie dla mnie to g2 był niegrywalny pod względem walki :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: wardasz w Sierpień 24, 2016, 11:48:00 am
nie grałem w riseny, aczkolwiek z gier w które grałem g2 miało najlepszy system walki.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Sierpień 24, 2016, 14:16:44 pm
Ale w R1 to był szczyt possysu walki... no dobra, tylko w g3 była gorsza. :D
Się nie umiało walczyć [emoji14]

Patrząc na poziom fabularny ostatnich gier i brak ludzi będących w PB w ich czasach "świetności", to mam wątpliwości co do Elexa/u.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Sierpień 24, 2016, 23:02:59 pm
Za mało graliście w japońskie RPG, żeby skumać klimat miecze vs lasery.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 24, 2016, 23:15:44 pm
i mieczolwery.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dollan w Sierpień 26, 2016, 11:53:54 am
Wszystkie gry z serii Gothic miały doskonałe systemy walki, nigdzie indziej powtarzanie 1000 razy manewru "odskok-szybki cios w plecy" w walce z Orkiem w pierwszym rozdziale nie dawał tyle emocji. Nawet z tym nie handlujcie :P

A jeśli Elex będzie pozostawiał pole do popisu, jakiego stylu walki używać (tzn. możesz łatwo zdjąć karabinem wroga, który ma miecz, ale on też ma jakieś opcje szybkiego doskoczenia do Ciebie/odbicia strzału) albo amunicja będzie bardzo oszczędnie dawkowana to powinno być okej.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 26, 2016, 14:54:38 pm
Wszystkie gry z serii Gothic miały doskonałe systemy walki, nigdzie indziej powtarzanie 1000 razy manewru "odskok-szybki cios w plecy" w walce z Orkiem w pierwszym rozdziale nie dawał tyle emocji. Nawet z tym nie handlujcie :P
dank souls b4 it was cool :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dollan w Sierpień 26, 2016, 21:19:22 pm
Żebyś wiedział, a nawet jeszcze gorzej, bo dank Souls co jakiś czas z własnej inicjatywy daje ci savepoint, a w Gothicu jak za mocno się wciągniesz i nie będziesz robił savów to jedna śmierć może przekreślić kilka godzin gry.

To może być zarówno wada jak i zaleta, jak się nad tym zastanowić :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Marzec 29, 2017, 22:54:58 pm
http://www.youtube.com/watch?v=WdWRRdcDfYs

Gra ładna, ale te animacje... :|
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Lowcap w Marzec 29, 2017, 23:40:37 pm
Animacja... aż mi się G2 przypomniał, szczególnie kiedy zaczął pływać.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Marzec 30, 2017, 08:04:30 am
Albo Andromeda :D

ale Elexa bym się aż tak nie czepiał, animacje to najdroższa rzecz w tym biznesie, trudno więc by drugoligowe studio miało na nie kasę. No i to Alfa, więc może coś z tym jeszcze zrobią, bo progres w porównaniu z jeszcze bardziej drewnianą zeszłoroczną prealphą niby jest.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Kaseven w Marzec 30, 2017, 16:38:34 pm
No i to Alfa, więc może coś z tym jeszcze zrobią, bo progres w porównaniu z jeszcze bardziej drewnianą zeszłoroczną prealphą niby jest.
Być może zmienią, bo sesję mocapową robi się na ogół na sam koniec, gdy ma się już ustalone wszystkie animacje potrzebne do gry. Studio mocapu bierze kasę od dnia nagrań, a późniejsze dogrywanie fragmentów jest kłopotliwe. W Polsce to 4-10 tys. zł za dzień, a i tak wychodzi sporo taniej, niż opłacenie animatora robiącego to wszystko z ręki :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Marzec 30, 2017, 19:43:03 pm
No i to Alfa, więc może coś z tym jeszcze zrobią, bo progres w porównaniu z jeszcze bardziej drewnianą zeszłoroczną prealphą niby jest.
Być może zmienią, bo sesję mocapową robi się na ogół na sam koniec, gdy ma się już ustalone wszystkie animacje potrzebne do gry. Studio mocapu bierze kasę od dnia nagrań, a późniejsze dogrywanie fragmentów jest kłopotliwe. W Polsce to 4-10 tys. zł za dzień, a i tak wychodzi sporo taniej, niż opłacenie animatora robiącego to wszystko z ręki :P
Też mam nadzieje, że to tylko tymczasowe animacje i coś z tym zrobią. :D
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Kwiecień 21, 2017, 15:15:15 pm
http://www.youtube.com/watch?v=TBLzNYsKPb0
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Lowcap w Maj 10, 2017, 20:20:54 pm
Wersja PL:
http://www.youtube.com/watch?v=uXCoeYVhwlg
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Czerwiec 14, 2017, 19:48:31 pm
http://www.youtube.com/watch?v=VO5KaPOlkko

Nie wyglada zle
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 01, 2017, 21:48:50 pm
swoją droga ta gra ma w końcu jakąs datę premiery?
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Lowcap w Wrzesień 02, 2017, 12:22:11 pm
Pierwszy wynik w google podaje, że premiera jest 17 października.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Fyo w Wrzesień 06, 2017, 19:39:30 pm
Na oficjalnej stronie gry, w oficjalnym trailerze jest 17.10.2017. GryOnline też podają taką datę.
I wszystko ma być pięknie- ładnie, ale walka i jej animacja ma kuleć ;P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Lowcap w Wrzesień 06, 2017, 19:59:58 pm
Może kiedyś będzie w jakimś Bundlu.

Jak dla mnie Piranie zatrzymały się w czasie tak z... 10 lat temu.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Wrzesień 06, 2017, 20:02:51 pm
Utknęli w formie pierwszego gothica.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 06, 2017, 20:12:33 pm
ironia polega tylko na tym, że to zatrzymanie w czasie i tak jest bardziej oryginalne niż inne openworldowe rpgi, które zresztą mocno od nich zżynały :p
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Lowcap w Wrzesień 06, 2017, 20:22:16 pm
Zżynały/inspirowały. Obecnie zasadniczo nie da się stworzyć czegoś całkowicie innowacyjnego. Nie musisz się wzorować, po publikacji i tak ktoś zapoda Ci linka z objaśnieniem z czego to zerżnąłeś.

Podobna gra:
http://store.steampowered.com/app/531660/Exoplanet_First_Contact/
Opisywałem zbiórkę tej gry w V małej skali, twórcy wprost pisali, że inspirowali się między innymi G1.

Jestem ciekaw, która z tych gier jest bliżej Gothica :D
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Legion w Wrzesień 06, 2017, 20:23:25 pm
Ale jest mocno wtórne w ich przypadku. Byłoby spoko jakby chociaż nadgonili mechanikom... no ale nie. Stoją cały czas w miejscu.
Zresztą G1 miał też najciekawszą historię i chyba najbliżej do niego był Risen gdzie w obu grach po prostu byliśmy gołodupcami którzy wjebali się w gówno i chcieli przeżyć.

A powtarzanie cały czas tego samego.. no nie jest dobra praktyką. A Ta giereczka wyglądana to samo podejście, znów dostajemy jakies kolesia który chce przezyc a w nastepnej czesci bedzie jakims wybrancem a 3 będzie gniotowata.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 06, 2017, 22:27:18 pm
tbh bardziej miałem na mysli np. system nauczycieli, który imho powinien zostać, podobnie jak wymuszenie na graczu uruchomienia/znalezienia czegoś, by zyskać dostęp do szybkiej podróży.
Co do takiej drewnianej walki się zgodzę, ale tu z kolei oczekiwanie poprawy może być bezcelowe - to mimo wszystko małe studio z małym budżetem przyciągające do pracy raczej przeciętnych ludzi, więc zawsze będzie miało drewniane animacje i rozwiązania mechaniki trzymające się kupy na przysłowiową taśmę klejącą. O to samo rozbija się zresztą kwestia fabuły, bo dobry scenarzysta kosztuje, a do tego musi mieć jakieś zaplecze techniczne z pomocą którego tę swoją historię mógłby przedstawić, skoro już zdecydowano się na zrobienie gry w openworldowym 3d. To nie jest problem typowy dla piranii, ale po prostu tego segmentu rynku - takiego mars: warlogs, czy do pewnego stopnia Wiedźmina 2 (tragiczny trzeci akt, ale też nieciekawy i kiepsko zbalansowany system rozwoju postaci) trapiły przecież podobne problemy.

Na marginesie co by o elexie nie mówić, akurat tak cudacznego połączenia stalkera z mass effectem, gdzie miecz równa się siłą z blasterem, chyba nigdzie nie widziałem :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 11, 2017, 20:53:08 pm
http://konsoleigry.pl/edycje-kolekcjonerskie/9149-elex-edycja-kolekcjonerska-pc-9120080070722.html ale z ceną kolekcjonerki to dojebali. Szkoda, że poszli w typową, kiczowatą figurkę, która niepotrzebnie winduje cenę, bo "box na dodatkową zawartość" wygląda całkiem spoko
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 17, 2017, 16:34:28 pm
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/dzis-premiera-elex-pierwsze-oceny-nie-zachwycaja.html

cóż, chyba jednak nie do końca wyszło jak miało... inna sprawa, że w grach PB ci pożal-się recenzenci widzą rzeczy, których w grach bethesdy czy bioware widzieć nie chcą. Ktoś się pokusił? Mój budżet gierkowy niestety aż do końca roku nie bardzo pozwala na eksperymenty :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Październik 20, 2017, 11:45:47 am
Z tego co czytam znowu ten sam schemat. Ładny świat, mechanika, dialogi i fabula leży. Ja nawet do Risena 2 nie przysiadłem, ani 3, więc Elexa nawet nie ruszę.

Wysłane z chińskiego tostera przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 20, 2017, 20:56:09 pm
a ja właśnie odwrotnie, nawet zacząłem się nad nim zastanawiać. Recenzje użytkowników na gogu wyglądają całkiem zachęcająco, a i ja bym dla odmiany do czegoś postrzelał by udowodnić, że miecze i determinacja to trochę za mało na współczesnym polu walki.

Na marginesie, Risen 2 nie był zły, o ile nie mylę części system walki był całkiem sympatyczny :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Maniaks w Październik 23, 2017, 11:52:56 am
Mój brat kupił. I powiem Wam, że to faktycznie G1 w przebraniu takiego postapo RPG (?) :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 23, 2017, 18:39:19 pm
Biorąc pod uwagę, że G1 to moja ulubiona część, lepszej zachęty nie potrzebuję :D Jakiego kompa twój brat ma? Bo trochę martwi mnie mieszczenie się ledwo w minimalnych
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Maniaks w Październik 24, 2017, 12:36:06 pm
Ten to akurat ma dość mocnego. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba i7 tam kisi, GFa 1080 i 16 GB RAM.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 24, 2017, 16:09:54 pm
No to fakt, mojego GFa 660 i Phenoma II nie ma co porównywać nawet :P Ktoś, coś? Bo trailery nawet mnie napaliły :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dassanar w Październik 24, 2017, 23:45:28 pm
Dostałem kilka dni temu tę grę na steama do recenzji. Gram z kilkanaście godzin. Potwierdzam słowa Maniaksa - ta gra jest pierwszym Gothiciem, z tym że jest to oczywiście sandbox ze światem faktycznie wyraźnie większym od tego z G3. A klimat nie jest postapo, tylko takie nie-wiadomo-co. Bo to mieszanka falloutowskich klimatów, średniowiecznego fantasy, do tego jakieś cuda-niewidy SF. Czyli co najmniej trzy gatunki. Nie ma totalnej katastrofy, ale potrzebowałem dobrych kilku godzin, żeby w ogóle wczuć się jako tako w klimat, bo za bardzo mi to wszystko przypomina puzzle z kilku gier, przez co klimat ostro na tym traci. Co jeszcze z ważniejszych kwestii? Fajna różnorodność stronnictw, strasznie drewniane dialogi (prawie tak, jak animacje i system walki), kilka ciekawych rozwiązań, które o dziwo nie występowały w żadnej poprzedniej z gier Piranii. Na teraz dałbym takie baardzo naciąganie 6/10, i to tylko dlatego, że załącza mi się nostalgia. Da się nawet miło spędzić czas jak już się w to wejdzie, inna sprawa, że nie za taką cenę.

Jest tego oczywiście więcej, ale styrany jestem po ciężkim dniu i mi się nie chce pisać - starczy, że muszę skrobnąć niebawem reckę (jak Sent nie będzie miał nic przeciwko, to zalinkuję po publikacji xD). Jak macie pytania, to oczywiście walcie.

Jeśli chodzi o wymagania, to jakiejś totalnej katastrofy nie ma, choć trzeba coś mieć. Ja gram na moim lapku z prockiem i5 (6-ta gen), 8 GB RAM-u i GF-em 960m (4 giga pamięci własnej) - spokojnie śmiga na wysokich. Ale przyznam, że nieco śmieszne jest to, że giera z grafą max z roku 2012 ma nieco wyższe wymagania od trzeciego Wieśka ;p
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 25, 2017, 06:53:52 am
czyli że ostatecznie wyszło na moje, że to jak trzy settingi obklejone taśmą klejącą :P Choć ostatnie trailery o dziwo zrobiły niezłą robotę by to jakoś zamaskować, bo nie czułem tego aż tak jak przy pierwszych pokazach.

Co do grafiki to wiesz jak jest, stosunkowo małe studio, wydawca też z końca drugiej ligii, więc nie ma budżetu na fajerwerki (animacje to afaik jedna z najdroższych rzeczy w branży), a jak dodasz fakt, że do tego "przeciętnie używany sprzęt" jest dziś mocniejszy niż kilka lat temu, to i optymalizacja jest jaka jest. Ale pocieszyłeś mnie, bo moja stacjonarka powinna odpowiadać twojemu lapkowi, to może nawet kupię. Niech stracę, że za pełną cenę, nostalgii nie da się wycenić :P (plus ceny na rynku konsolowym mnie zepsuły, gdzie 130 zł za przeciętną grę to norma :/ )

Gdzie się w ogóle załapałeś, że kod do recki dostałeś? :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dassanar w Październik 25, 2017, 10:56:20 am
No ta, choć momentami widac lenistwo twórców przy błędach w questach czy wkurzajace bugi (np. Nie moge nauczyc sie waznej rzeczy mimo ze wymagania spełniam). I parę innych rzeczy, jak bucowaty główny bohater, ktorego przez pierwsze 2h sam chcialem zabić. No ale w nostalgie uderzają także wiele im moge wybaczyć. Inna sprawa z ludźmi, ktorzy sie na to rzucą a nie wychowali sie na Gothicach.

Z portalu moviesroom.pl - chyba Ci o im na privie kiedys mówiłem. Mamy dzialik popkultury, gdzie zajmujemy sie w ramach urozmaicenia grami, ksiazkami itd. Czasem sobie "zamawiam" jakies materialy recenzenckie. Niedawno złapałem np polskiego RUINERA do recki,  teraz to.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 25, 2017, 20:14:57 pm
No własnie tak mi sie wydawało że opowiadałeś o portalu filmowym i że tam czasem piszesz, ale myślałem że gry do recek kupujesz  za swoje :P Aż zwątpiłem czy nie mówiłes mi ze piszesz dla filmwebu, bo to jedyny portal filmowy o którym wiem że ze względu na swój rozmiar regularnie dostaje wszelkie klucze mimo że to zupełnie inna tematyka :P

A co do elexa - Irytujący protagoniści to chyba w ogóle nowy theme PB, bo ci z R2 oraz R3 też bywali męczący. Za bardzo chyba próbują stworzyć nowego bezimiennego, nie do końca rozumiejąc na czym polegał jego fenomen.
Na marginesie mam też wrażenie, że PB nie próbuje nawet udawać, że chce zrobić grę dla kogoś innego, niż swoich fanów - umówmy się, drugiego ME który oczaruje tłumy przy swoim budżecie i ludziach nie zrobią, mogą jedynie próbowac dotrzeć do pewnej specyficznej niszy. Nawet Wiedźmin wybił się tak naprawdę dopiero przy trójce, jak dostał rekordowe jak na nasze warunki 50 mln na produkcję oraz drugie tyle na reklamę, które udało się zebrać połączonym wysiłkiem całego imperium CDP (zyski ze sprzedazy 1 i 2, zyski wypracowane przez goga, zyski z działu dystrybucji oraz jego częściowej sprzedaży)
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dassanar w Październik 26, 2017, 18:14:43 pm
No można mieć takie wrażenie, faktycznie. Oni mają pod tym względem groch z kapusta u siebie. Akurat w tej materii staramy się jednak nie brać z nich przykładu, oddzielając dość wyraźnie właściwą tematykę, którą się zajmujemy, od dodatków dla graczy/czytelników xd


Na marginesie mam też wrażenie, że PB nie próbuje nawet udawać, że chce zrobić grę dla kogoś innego, niż swoich fanów - umówmy się, drugiego ME który oczaruje tłumy przy swoim budżecie i ludziach nie zrobią, mogą jedynie próbowac dotrzeć do pewnej specyficznej niszy.
Tzn. właśnie trochę próbuje - tu i tam widać jakieś próby uwspółcześniania mechaniki, jakieś tam ogólne półśrodki mające złagodzić rozgrywkę. Tyle że z drugiej strony nie dają tak naprawdę nic zgoła interesującego poza sprawdzonymi schematami, dla których nie odpuściłem sobie chęci recenzowania, no i pomimo deklaracji, że robią coś nowego, tak naprawdę to gra w rozkroku: niby chce doścignąć najnowsze trendy, ale też i częściowo nie chce.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 29, 2017, 13:04:17 pm
może źle ująłem, bo nie miałem na myśli totalnego konserwatyzmu, tylko trzymanie się pewnych schematów, jak nauczyciele czy odblokowywanie teleportów. Próby podążania za trendami ofc są (co najmniej od G3 zresztą), ale nikt nie oszukuje się, że wyjdzie to co najmniej tak dobrze jak w grach, z których czerpią - stąd uparte trzymanie się tego, co przyciąga dotychczasowych fanów. Własnie taki rozkrok, który kiedyś w końcu źle się skończy, bo nie trafi ani do mainstreamu, ani do hardkorowych fanów.

Ciekawi mnie więc jak ten elex ostatecznie sobie poradzi, bo RPGi zdają się mieć od zeszłego roku ostro pod górkę.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dassanar w Listopad 05, 2017, 15:26:57 pm
https://moviesroom.pl/popkultura/gry/17757-elex-recenzja-najnowszej-gry-od-tworcow-kultowego-gothica

Trochę zajęło mi poukładanie wielu skrajnych wniosków we w miarę, wydaje mi się, spójną całość, ale tak jak zapowiadałem, podrzucam. Może komuś to pomoże w podejściu decyzji, czy kupować grę na premierę, czy jak stanieje (ewentualnie w ogóle o tym zapomnieć ;p). Anyway, jak ktoś ma jakieś uwagi czy własne spostrzeżenia, to śmiało. Ostro się wymęczyłem przy układaniu tego, bo po prawdzie bardzo trudno tę gierę jednoznacznie ocenić.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 06, 2017, 18:30:24 pm
1) właśnie nie jestem pewien kiedy ta asteroida dokładnie spadła - raz mówią, że 50 lat temu za eisenfausta, innym razem, że dwieście :P
2) troche walisz spoilami, bo nie wszystko z tego zarysu czy o klerykach wiadomo na początku - wielkie dzięki dude :P
3) świat - choć zgadzam się że ten miszmasz czasem wygląda jak klejony taśmą, to jednak gra podejmuje jakieś tam próby racjonalizacji - w przypadku siły mieczy berserkerów i ich zielonej krainy jest to "hurr mamy magię więc nam naskoczcie durr". Dość na siłę, ale jest to *jakieś* uzasadnienie (ale podoba mi się, jak zadbali o małe detale, np na terenach berserkerów faktycznie co parę metrów masz te świecące kule many, które odżywiają na nowo planetę. Trochę mnie tylko dziwi że klerycy chcą wszystko zamienić w lawę i popiół zamiast współpracować, ale hej, na razie utknąłem w pierwszym mieście, może o czymś nie wiem).
W ogóle podobnym w założeniach światem, ale zdecydowanie lepiej sklejonym, jest Numenera :P
4) system rozwoju i ekwipunek - tu się szczerze nie zgodzę :P "Podobne bronie ale wymagające różnych skilli" istnieją z jednego, rozsądnego powodu - by dac możliwość stworzenia różnych buildów. Dzięki temu chcąc stworzyć tanka rozwijającego głównie siłę i kondycję masz czym walczyć, podobnie jak bardziej zręczny wojownik. W takim G2 dobór ekwipunku był prawdziwą zmorą (łucznik, który chcąc nie chcąc musial rozwijać głównie zręczność, miał do wyboru... jeden miecz?). Opcji jest właśnie więcej, niż kiedykolwiek było.
Jak już, to zastanawiałbym się, czy faktycznie w takim razie potrzebowaliśmy aż tylu statystyk, zamiast wrócić do klasycznej czwórki.
A skoro mówimy o systemie rozwoju, podoba mi się jak to wszystko się łączy z rozmowami - poszczególne skille przynależą do większych, ogólnych grup (np otwieranie zamków, kradzież kieszonkowa czy wytwarzanie pierścieni przynależą do craftingu), a te z kolei odblokowują opcje w rozmowach. Naprawdę fajne, ponieważ nie zmusza nas do posiadania tej jednej konkretnej umiejki która uruchomi dodatkową linijkę, ale zapewnia większą elastyczność buildu.
5) poziom trudnosci - tu pełna zgoda, gram na normalu, a i tak próbując ubić tutejszy odpowiednik zębacza zużyłem 80 strzał i zabralem mu moze 10% życia :/ Pocieszyłeś mnie jednak, ze dalej będzie lepiej, gdyż obawiałem się drewna od początku do końca.
6) ja tam nawet lubię jaxa - fakt, na początku to wyjątkowy buc, ale z drugiej, pasuje to do jego backstory :P Dorosłemu czlowiekowi nie zmienisz zresztą osobowości w jedno popołudnie :P
7) zgadzam się z kiepsko wprowadzonymi nowościami, mającymi przybliżać elexa do wiekszych, popularniejszych marek. Np te lore tibitsy podczas wczytywania gry są imho niepotrzebne, pnoieważ albo nie mówią nic istotnego albo spoilują informacje, których jeszcze się nie poznało. Podobnie wspomniane uwagi w stylu "ktoś sobie to zapamięta" czy licznik "chłodu" zdają się nie mieć żadnego faktycznego wpływu na rozgrywkę - są, bo rozpropagowały go większe gry i nic poza tym. Na marginesie porównanie do wiedźmina jest trochę nie fair, bo ten miał pewnie ze 2x większy budżet :P
8) w recce nie wspomniałes o imho dwóch bardzo ważnych rzeczach. Pierwsza, to totalnie spierdolony interfejs. Doprawdy, grałem dużo i widziałem wiele, ale tak gównianego oraz śmierdzącego chamskim portem z pada UI nie widziałem od lat. Już G1 jest przy tym szczytem wygody.
Druga rzecz, to absolutnie obłędny level design, zresztą jak zwykle u PB. Już pierwszy głupi magazyn napotkany po drodze do obozu berserkerów wita nas kilkoma wejściami, trzema piętrami oraz dwoma ukrytymi pomieszczeniami z dodatkowym lootem, przy czym drugie odkryjemy dopiero, gdy uważnie rozejrzymy się w pierwszym. O ile designera odpowiedzialnego za walkę powinni w końcu zwolnić (póki co jest takim drewnem, że jestem chory jak mam wyciągnąć miecz), tak gościowi odpowiedzialnemu za projekty lokacji powinni dać sporą premię

Anyway całkiem przyjemny tekst :p
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dassanar w Listopad 06, 2017, 21:00:41 pm
1) Whatever you say, ja na serio się w tym już pogubiłem. Przedstawienie uniwersum w szerszym kontekście PB zawsze traktowali jak zło konieczne, i po prawdzie przyzwyczaili mnie już do tego tak mocno, że staram się o tym pisać jak najzwięźlej i o tym więcej nie gadać, jeśli to możliwe.

2) Wiesz co, jak dla mnie jakaś część (klerycy na przykład) dość logicznie się składała i po prostu osobiście domyśliłem się na samym początku, więc nie uważałem w trakcie pisania tego za spoilery - szczerze mówiąc do głowy mi to nie przyszło (ale może to ja). No ale możesz podać w spoilerach, o co konkretnie chodzi, bo nie mówię, że nie masz racji, przynajmniej w jakimś aspekcie.

3) Ano, Numenera ma jeden z moich ulubionych eklektycznych settingów (i chyba w ogóle settingów, prawdę mówiąc). Tutaj czułem się dziwnie, bo patrząc na frakcje z osobna, wczuwałem się bardzo fajnie w klimat, ale jak widziałem ogólny zarys, to mnie coś strasznie gryzło, bo czuły na tym punkcie bardzo jestem.

4) Cóż, mnie to szczerze mówiąc nie przekonało i wydawało się na siłę nieco zrobione. No ale to co mówisz, ma sens - może się po prostu uprzedziłem nieco na początku, czasem tak mam. Któregoś razu to zweryfikuję, bo na pewno do tej gry powrócę prędzej czy później, jako że mało miałem czasu pobawić się w ścieżkę technologiczną.

5) Później masz możliwości tak się bawić różnymi zdobyczami różnych frakcji (w sumie zapomniałem, a mogłem napisać w tekście, że to mocna zaleta), że możesz porozwalać taktycznie praktycznie każdego, z tym że walki mogą trwać dość długo. Combo oręży rodem z różnych epok potrafi być naprawdę efektowne i satysfakcjonujące ;p

6) No ja rozumiem, że się nie da, ale kompletnie się do tego gościa nie mogę przekonać, nie widzę go także w roli charyzmatycznego lidera. Po prostu mi nie pasuje jakoś do tego obrazka.

7) Tzn. z Wiedźminem ja porównywałem tylko aspekt samego pomysłu ukazania decyzji i konsekwencji - a to nie jest kwestia kasy raczej. Oczywiście przy czymkolwiek innym zestawienie nie byłoby sprawiedliwe.

Fajnie, że podałeś to, co zapomniałem przynajmniej uszczegółowić (np. część tego, co mówisz, podpiąłem pod ogólny zarzut dotyczący mechaniki), bo wiedziałem, że o czymś zapomniałem - po prostu miałem tyle bardzo mocno różniących się od siebie wniosków do przeanalizowania, że na końcowym etapie pisania, nawet notatki wiele nie pomogły przy pewnych rzeczach. No i w ogóle dzięki za wyczerpujący feedback - zależało mi na tym, bo po prawdzie to dopiero moja druga recenzja gry, a o tym się inaczej nieco pisze niż o filmach/serialach/książkach/komiksach xD
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 06, 2017, 21:35:52 pm
you're welcome :P W ogóle jak mowa o feedbacku, to zapomniałem wspomnieć że pominąłeś kompletnie aspekt grafiki i muzyki :P Inna sprawa, że pierwsza jest dość surowa, zaś druga póki co nie zapada w pamięć ;D Ale spoko, jakbyś miał pisac o wszystkim, to ta recka miałaby 10 stron worda. Wprawdzie akurat dla mnie to nie jest problem, bo lubię takie analizy, ale niekoniecznie lubią to naczelni i "przeciętni czytelnicy" :P (moja recka WL2 taka była, a i tak popełniłem sporego byka pisząc o dobrym balansie, bo w teamie nie uzywalem akurat tego jednego typu uzbrojenia, który byl OP ;D)

a tak wracając jeszcze do punktów:
1) tak po prawdzie podejrzewam, że oni sami się pogubili, bo to niebyłby już pierwszy raz gdy sami sobie zaprzeczają w danej grze :F

2) głównie myślę o tych klerykach jako ojcach albów - nie wiem, może to pada w pierwszej rozmowie z nimi, ale póki co jestem nadal w pierwszym mieście i zajechało mocnym spoilem :P

3) to w sumie rozmowa nie na ten topic, ale grałeś w nowego tormenta? Bo jeśli tak, to jestem ciekawy twoich wrażeń. Bo co jak co, aleducha settingu oddali całkiem nieźle
Ale co do Elexa - może to też kwestia oczekiwań przed zagraniem. Dla mnie na trailerach wyglądało to właśnie jak takie prymitywne postawienie jednego obok drugiego, ale gdy  zacząłem grać okazało się, że nie jest AŻ TAK źle. Do bycia dobrze jest wprawdzie daleko, ale widać że przynajmniej ktoś próbował, nawet jeśli mocno na siłę.

6) Tu pełna zgoda, lider z niego żaden.

7) Oj zdziwiłbyś się - daleko nie szukając wspomniany przed chwilą Torment przehulał większość budżetu na te swoje rozgałęzione i wzajemnie przenikające się questy, podobnie Age of Decadence powstawał dekadę ze względu na rozbudowany system wyborów i konsekwencji. Nawet nie chodzi o writerów, ale o skrypty które muszą stać za tymi questami i konsekwencjami. To wszystko kosztuje, a PB jest jednym z tych studiów, które musi liczyć każdy grosz, zwłaszcza że robi gry TPP.
Inna sprawa, że z tej sytuacji nie ma dobrego wyjścia - z jednej fani rpgów mają swoje oczekiwania, z drugiej robienie rpga jest trudne i kosztowne, zaś firma nie ma dużego budżetu. Jesteśmy więc niejako skazani na to, że te ich gry będą nieco przaśne, bo jedyną alternatywą jest to, że przestaną je robić całkowicie. Dzisiaj i tak jest to już chyba jedyne studio, które robi takie mid-tierowe RPGi w TPP.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dassanar w Listopad 06, 2017, 22:11:21 pm
No o muzyce mógłbym przysiąc że literalnie z jedno zdanko napisałem (albo coś wplotłem, albo myślałem, że napisałem ;p), ale tak jak mówisz, w takich tekstach na tego typu stronach gorzej o rozwijanie się, tak jak mógłbym np. to zrobić gdzie indziej (przede wszystkim miałem na przygotowanie recki relatywnie mało czasu, bo miałem też ważniejsze rzeczy dla strony do zrobienia). Plus w tym konkretnym przypadku uparłem się miejscami na analizę komparatystyczną z ogółem twórczości PB ;p

3) Grałem, tak z kilkanaście godzin powolnego eksplorowania świata. Mam ostatnio mało czasu na luźne granie, a odkąd pod koniec kwietnia zakupiłem laptopa, mam nawyk grania symultanicznie w bardzo dużo tytułów. Założyłem zatem, że z Numenerą nie będę się spieszył. Wielu wniosków nie wyprowadzę, bo nadal kręcę się przy pierwszych lokacjach. No ale na pewno uwielbiam uniwersum, samo eksplorowanie sprawia mi ogromną frajdę i popycha do przodu bardziej niż fabuła mojej postaci póki co. Trochę mnie rozczarowują na razie moi towarzysze - wciąż masz w głowie jednak tego Tormenta i genialne postacie, gdzie część mogłaby sama dostać spinoffa. System walki bardzo się nie sprawdza w praktyce IMO, jakkolwiek grałem z kumplem przed Numenerą fabularnie na żywo, stosując się do tych instrukcji i nam się podobało. Ogólnie trochę rzeczy mnie urzekło, trochę rozczarowało, choć to ostatnie zapewne przez mega hype train, na który i ja się załapałem. Ale całokształt oceniam bardzo dobrze.

7) No możliwe, że o tym nie pomyślałem. Ale nadal, abstrahując już od tego nieszczęsnego wiedźmińskiego przykładu, dla mnie wybrali jedno z najmniej szczęśliwych rozwiązań.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 13, 2017, 22:29:15 pm
to może przeoczyłem o tej muzyce, czytałem jak byłem już ostro zmęczony :P Swoją drogą im mocniej wgryzam się w meandry walki tym bardziej ją doceniam. Masz rację w tej recce, że poszczególne bronie z początku zdają się mieć całkiem zbliżone obrażenia mimo drastycznego skoku wymaganych atrybutów, JEDNAKŻE nalezy spojrzec na nie przez pryzmat skilli - już pierwszy poziom melee weapons daje bonusowe 10% obrażeń. Z czasem więc dysproporcje w dmg między poszczególnymi broniami stają się coraz bardziej widoczne, podobnie jak różnice w buildach postaci (wysokopoziomowy "dystansowiec" bedzie gorszy od typowego wojownika mimo poslugiwania się podobną bronią). Wszystko wykłada się tylko przez małą responsywność sterowania, ale na papierze wygląda to całkiem całkiem

3)niestety towarzysze lepsi juz nie będą, niestety po całej grze widać, że skracali ją te siedem razy ponieważ zbyt dużo kasy przepalili na writerów oraz zabawy z konceptami. Walka przede wszystkim jest zbyt rozwleczona jak dla mnie i oferuje zbyt mało opcji, niestety z perspektywy stwierdzam że trzymanie się w tym wypadku papierowego oryginału było błędem. On sam w sobie ma niekiedy spore problemy (nano są OP as fuck, bo ich pula zużywa się ostatnia), a w grze komputerowej tylko się one potęgują. Mimo wszystko jest to dobra gra, tylko niestety trochę krótka (początkowe Sagus to niemalże połowa gry). Widzę co chcieli zrobić i żałuję, że nie udało im się w pełni zrealizować wizji, ponieważ przedstawiona historia zasługiwała na nieco lepsze rozwinięcie. Może jakby gra miała tak jeszcze ze 2-3 większe lokacje oraz piątkę mniejszych, by pacing był lepszy... szkoda generalnie, bo miała spore zadatki by być tytułem wybitnym, nawet mimo kulawej mechaniki. No cóż, może dożyję kiedyś wersji reżyserskiej na któreś -lecie :P
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 11, 2018, 16:22:16 pm
w końcu po przeszło 130 godzinach ukończyłem grę w praktycznie 100%. Ogólnie miła, sympatyczna, taka w stylu PB. Głowne questy to straszny busywork, ale na szczęście większą ich część da się odklepać przypadkiem, robiąc inne rzeczy. Przynajmniej historyjka w tle jest nawet interesująca. Frakcje tradycyjnie służą tylko wyborze najładniejszego pancerza oraz częściowo broni, zaś praktycznie wszystkie questy poboczne da się wykonać w pierwszym akcie. Jedyne co mi się nie podobało, to sposób prowadzenia końcówki - nasz Cold zaczyna działać kompletnie randomowo (np. decyduje o tym, czy postać z która się pojedynkujemy przeżyje walkę czy nie, a także determinuje oglądany ending, zupełnie ignorując wybierane przez nas opcje dialogowe).

Ogólnie jednak jeśli ktoś lubił gothice i Riseny, to Elex też mu się spodoba. Choć początkowo byłem mocno sceptyczny oraz niespecjalnie zainteresowany grą, obecnie trzymam kciuki za zielone światło dla sequela.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Dassanar w Styczeń 14, 2018, 22:16:42 pm
Przyznam, że również jestem ciekaw, jak chłopaki poprowadzą kontynuację. Prawdę mówiąc, daje ona takie potencjalne pole do popisu, że może nawet w jakimś stopniu uda im się przełamać własne ograniczenia, które sami na siebie nakładają.
Tytuł: Odp: Elex
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 15, 2018, 07:20:28 am
Pewno będzie jak z przejściem między R1 a R2 oraz R2 i R3 - wywrócą metaforyczny stół i świat wróci do punktu wyjścia, na którym od nowa wymalują trzy frakcje walczące z czwartą ;D Cliffhanger z końcówki służy raczej temu, by w razie sequela móc "wezerować" nasze wybory z jedynki ("byłeś w frakcji A, zabiłeś B, pozwoliłeś żyć C? Cool, ale stało się to i to, , więc stare podziały nie mają znaczenia a los B i C jest nieznany"). Jak już, to spodziewałbym się więcej tego samego, tylko z większą ilością elexu w krajobrazie. Zresztą akcja pewno i tak przeniesie się na drugą stronę gór, co sugerował wątek takich Claws.

Na jakieś trzęsienie ziemi w mechanice bym jednak nie liczył - sami są więźniami własnych ograniczeń, bo ich głównym kapitałem jest ich wierny fanbase. Podobną wiarę mieli ludzie przed premierą Elexa i wiemy jak to się skończyło :P Chociaż z drugiej może ogarną sobie w końcu designera, który zrobi im system walki, który nie będzie odstraszał przez pierwsze 4 godziny gry ze względu na idiotycznie wysoki poziom trudności. Z tego co widziałem większość recenzentów oraz youtuberów odbiła się właśnie z tego powodu, co zaniżyło im średnią na metacritic.