Forum RPG Center

Portal => Forum operacyjne obsługi => Ogłoszenia, sugestie, sprawy organizacyjne => The Elder Scrolls => Wątek zaczęty przez: GuRt w Czerwiec 28, 2015, 16:34:11 pm

Tytuł: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Czerwiec 28, 2015, 16:34:11 pm
Jest parę tematów dla poszczególnych części, jest jeden temat na le ciekawostki (easter eggi, nawiązania, głupoty), nie ma tematu dla całej serii Elder Scrolls w całości.

A więc:
http://www.youtube.com/watch?v=qIx8hOhy6xw
Oto on.

The Elder Scrolls - Temat Ogólny
(http://i.imgur.com/M7xwXua.jpg)

Temat przeznaczony na lory, wątki fabularne ciągnące się między seriami, kondycję serii na przestrzeni lat, różnice między kolejnymi częściami głównej serii i wspominki o tych elementach TES, które nie załapały się na blask reflektorów bądź mają go dawno za sobą.

W tym poście będą wrzucane też bardziej przydatne materiały.

http://www.uesp.net/wiki/Differences_Between_Morrowind,_Oblivion,_and_Skyrim - różnice między Morrowindem, Oblivionem i Skyrim
http://www.imperial-library.info/ - Biblioteka Imperialna, miejsce w którym znajdziecie wszystkie teksty (książki) z gier - i nie tylko.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Czerwiec 28, 2015, 17:08:05 pm
A jako zapalnik do dyskusji wrzucam to:
http://www.youtube.com/watch?v=1wujJnlsJh4
Ziomeczek idealnie podsumowuje "subtelną" różnicę między Main Questem w Skyrim i Morrowind - odzwierciedlającą w zasadzie prawie wszystkie pozostałe aspekty różniące te części. Plus, siłą rzeczy, wylewa się to na cały gameplay i sposób realizacji narracji. Polecam przebrnąć przez filmaszek, następnie zapraszam do dysputy.

Od siebie mogę dodać tyle, że o ile odczuwałem te różnice podczas młócenia w TES III i V, to w końcu miło, że ktoś był w stanie wyrazić słowami, co to było. I tak w Morrowind faktycznie czujesz, że być może jesteś wybrańcem, być może nie jesteś, ale póki nie udowodnisz tego wszystkim dookoła, to srają na twoje mistyczne ugabuga z przepowiedni. W Skyrim praktycznie na dzień dobry mówią ci, że jesteś Keanu Reevesem (znaczy Neo) i tylko i wyłącznie ty jesteś w stanie uratować świat, bo masz unikalną supermoc zjadania smoczych dusz, jesteś specjalnym rodzynkiem i w ogóle fajnie, że jesteś, uff.

Wszelkie zadania poboczne i gildie w Morrowindzie dają ci zupełnie inne odczucie - możesz się tym zajmować kiedy chcesz i ile chcesz, bo masz pełne prawo NIE BYĆ wybrańcem i nikt nie będzie cię ciągnął za rękaw, bo Wielkie Przejebane i tak odbywa się w Krainie Morowego Wiatru już od dłuższego czasu i bardzo powoli postępuje. W związku z tym także większe znaczenie ma to, co robisz poza MQ - w świecie Morrowind możesz odnieść wrażenie, że Okrutny Kataklizm wcale nie nadejdzie, w związku z czym całkiem istotne jest, jaką pozycję sobie wypracujesz w różnych organizacjach. W razie jakby koniec świata wcale nie nadszedł, albo nikogo by nie obchodziło że to ty zażegnałeś kryzys, to przynajmniej będziesz kimś. Nawet jedna mechaniczna drobnostka - system reputacji w Morrowind - wskazuje na to, że rozwiązanie problemu ze śmieszkiem kradnącym bogom ich boską magiczną pikawę to zaledwie kropla w morzu. MQ daje ci maksymalnie 42 punkty reputacji (sławy) z możliwych... 173. Co więcej, uzyskując wysoką sławę przed odpowiednim etapem głównego questa, możesz ominąć dwa dość żmudne zadania (polegające na udowodnieniu, że jesteś koleś - a że ty już jesteś niezły kolo, to właśnie nie musisz).

W Skyrim jesteś Neo, na każdym kroku szarpią cię za róg twojego rogatego hełmu, mówią żebyś leciał zrobić co trzeba, już, tu i teraz, bo inaczej Pan Zły Smok (ten Najźlejszy Smok, znaczy się - bo są różne) ZEŻRE CAŁY ŚWIAT i ZAPIJE GO CZASEM, po czym BEKNIE PARADOKSEM. Zawracają ci dupę, bo twoje wybraństwo to taka wielka tajemnica, że niby nikt nie wie, że jesteś Neo, ale jak przychodzi co do czego to i tak wszyscy wiedzą, że tylko ty jesteś w stanie uratować świat i nikt nie ma wątpliwości, że Neo to na pewno ty. W takiej atmosferze naprawdę dziwnie jest piąć się po szczebelkach hierarchii w Gildii Złodziei (po co ci diamenty, jak w następnym odcinku Frieza zdetonuje Namek Alduin zeżre całą rzeczywistość?) czy innej organizacji, bo - przynajmniej teoretycznie - twój mózg powinna przewiercać myśl "kurwa stary, co ty robisz, nie powinieneś teraz ratować świata? wszyscy patrzą ci na ręce, yo". Że już nie wspomnę o tych wspomnianych w filmaszku momentach, kiedy Wysłannicy Narracji próbują dosłownie ci zaszczepić poczucie pilności twojego zadania.

- Słuchaj, tutaj jest grobowisko smoka, musimy lecieć tam jak najszybciej, to może zdążymy.
- No, spoko.
- To jak, lecisz tam od razu?
- Jasne!
Po czym następna scena to Smokorodny piekący sobie drożdżówkę z jagódkami i wygrzebujący z ziemi tonę gliny, żeby sobie ulepić drugi domek.

*basowa muzyczka zamykająca odcinek serialu komediowego z lat '90, napisy, pilna przygoda w następnym odcinku*
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 28, 2015, 18:06:44 pm
Taki urok gier zbudowanych z myślą, by grający mógł się wreszcie poczuć *kimś*. Gry bioware cierpią przecież na to samo, powtarzanie jak wazna jest twoja misja na zmianę z wysłuchiwaniem jak npce cię wielbią za to co zrobiłeś.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Czerwiec 28, 2015, 18:17:50 pm
A obejrzałeś filmik? ._.

Morrowind o wiele lepiej pozwala graczowi poczuć się kimś ważnym/potężnym - poprzez subtelniejsze (narracyjnie) ale skuteczniejsze (gameplayowo) zabiegi. W Skyrim tylko wszyscy w kółko ci powtarzają, jak bardzo jesteś kimś, po czym nie jesteś w stanie tego odczuć ani trochę.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 28, 2015, 20:39:04 pm
obejrzałem i uznałem, że nie ma sensu pisać kilkunastu akapitów tylko po to, by po nim powtarzać - podczas gdy "kryzys" w morrowindzie jest do pewnego stopnia oswojony  i świat się nie zawali jeśli zboczysz z drogi (ma uzasadnienienie nie tylko w gameplayu, ale także w narracji), tak skyrim i jemu podobne tylko po to bombardują cię kryzysem i jego skalą który tylko ty możesz rozwiązać, by następnie pozwalać ci mieć na ten kryzys wyjebane i wrócić do niego trzy gildie później, jednocześnie w dość obleśny sposób liżąc ci ciągle rowa (te zapętlone teksty jak to pomogłes, jaki to z ciebie bohater i inny shit). Dlatego morro jest dla mnie grą ciekawszą niż skyrim czy biowareopochodne, bo nie mam na tyle smutnego życia, by gra musiała robić za mojego psychiatrę powtarzającego "jesteś zwycięzcą".
Tl;dr po prostu mu przytaknąłem.

Na marginesie polecam inne vid tego gościa, bo analizy innych tytułów też mu "wychodzą".
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Klimek w Czerwiec 28, 2015, 20:56:40 pm
Tak porównujecie Tesa 3 z 5, a co powiecie o 4? Moim zdaniem Obek słabszy od Morrka co najmniej o jedno niebo. Nie mówiąc już o tym, że Oblivion strasznie mi obrzydził Fallouta 3, bo grając w niego to cały czas śmierdział właśnie oblivionem, było to nie do zniesienia i moje trzy podejścia do F3 trwały nie dłużej niż 2 godziny.

Skyrim również w ogóle mnie nie wciągnął, również robiłem do niego trzy podejścia i za każdym razem nie grałem dłużej niż godzinę. Oblivion to przynajmniej mnie swego czasu wciągnął na tyle, że go przeszedłem a po przejściu głownego questa nadal rozwiązywałem wątki poboczne.

Morrowind jest epicki, spędziłem przy nim wiele godzin, ale musze ze wstydem przyznać, że nigdy nie udało mi się go przejść. Zawsze z jakiegoś powodu wypadała mi dłuższa przerwa od gry a jak do niej wracałem to traciłem poczucie świata i w ogóle nawet nie wiedziałem co dalej robić i odechciewało mi się grać. ;/
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Czerwiec 28, 2015, 21:51:36 pm
Oblivion to pechowa gra, brakujące ogniwo między Skyrim a Morrowind. Już nie ma najważniejszych zalet Morrowinda, a jeszcze nie dorobił się tego, co najbardziej się ludziom podobało w Skyrim - niewiele zostaje dla Obliviona w takiej sytuacji. Plus wbił koszmarnego bolca w Cyrodiil znane tym, którzy minimalnie uważali na sprawy lore w poprzednich częściach. To miała być zajebista dżungla, na dodatek intrygująca i ciekawa - wyszło średniowiecze. No i cała gra ma klimat zwykłego fantasy - jeśli nordycki Skyrim to przy Oblivionie egzotyka, to nic więcej dodawać nie trzeba.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Maniaks w Czerwiec 30, 2015, 13:45:30 pm
Oblivion to pechowa gra, brakujące ogniwo między Skyrim a Morrowind. Już nie ma najważniejszych zalet Morrowinda, a jeszcze nie dorobił się tego, co najbardziej się ludziom podobało w Skyrim - niewiele zostaje dla Obliviona w takiej sytuacji. Plus wbił koszmarnego bolca w Cyrodiil znane tym, którzy minimalnie uważali na sprawy lore w poprzednich częściach. To miała być zajebista dżungla, na dodatek intrygująca i ciekawa - wyszło średniowiecze. No i cała gra ma klimat zwykłego fantasy - jeśli nordycki Skyrim to przy Oblivionie egzotyka, to nic więcej dodawać nie trzeba.

Możesz to bardziej rozwinąć? Jestem ciekaw szczegółów :)
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Czerwiec 30, 2015, 22:08:07 pm
Cytuj
Możesz to bardziej rozwinąć? Jestem ciekaw szczegółów :)
Ale co tu bardziej rozwijać:
- typowe średniowiecze
- lasy, lasy, wszędzie lasy i jeszcze raz lasy
- wszystkie forty/jaskinie/wnętrza budynków wyglądają tak samo
- postacie wyglądają co najmniej śmiesznie
- wygląd mrocznych elfów wtf
- wygląd orków wtfx2
- level scalling to totalna porażka (na -/+ 22 lvlu 90% bandytów biega w daedrykach, a by pokonać byle szczura/impa musisz go bić super-duper mieczem damage2000 z 5 min)
- POWTARZALNOŚĆ
- nie licząc gildii złodzieji, mrocznego bractwa i dodatku drżące wyspy po prostu wieje nudą
- sam nie wiem co jeszcze dodać, ale coś się znajdzie na pewno
edit:
- jednak się znalazło, każda tytułowa brama oblivionu do zamknięcia to klon poprzedniej, wszystko wygląda zawsze identycznie, ten sam schemat, nic nowego, nuuuda
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Maniaks w Lipiec 01, 2015, 16:39:32 pm
Kuźwa muszę kiedyś przełamać się do tego Morka, bo już normalnie nie mogę z tego Waszego spuszczania się nad nim i mieszania z błotem kolejnych odsłon TESa. Nie żebym uważał je za gówno, ale też nie uważam ich za ideał. Są to dla mnie po prostu dobre gry i tyle, w których zawsze irytował mnie system walki. Mniej lub bardziej.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Cassimir w Lipiec 01, 2015, 16:44:11 pm
Kuźwa muszę kiedyś przełamać się do tego Morka

Ja tak zrobiłem po wielu latach odpychania go od siebie i nie żałuję. Mega gra.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Klimek w Lipiec 01, 2015, 20:49:51 pm
A ja z kolei musze się zawziąć kiedyś i go po prostu przejść :D
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Webster w Lipiec 01, 2015, 21:00:01 pm
Znacie może jakiś sklep w którym dostanę pudełkową wersje morka? Najlepiej z dodatkami. Z pominięciem Allegro oczywiście.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Lipiec 01, 2015, 21:37:26 pm
Jeżeli ktoś zna angielski, nie powinien się brać za Morrka w PL. Za dużo konfliktów z modami.

Ale prośba, Cass. Jak będziesz miał w łapkach 36 Lekcje Viveka, rzuć screena.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Webster w Lipiec 01, 2015, 21:48:53 pm
Myślałem początkowo o zabawie z modami, ale mój angielski nie jest na aż tak zadowalającym poziomie, bym mógł pozwolić sobie na grę jedynie w tym języku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 01, 2015, 21:59:13 pm
Web - ebay już chyba tylko.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Lipiec 02, 2015, 10:06:37 am
Ja tam zawsze grałem w morrka PL i nigdy nie miałem problemów z modami, ale jak ktoś szuka sztucznych problemów to zawsze je znajdzie :P
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 02, 2015, 14:24:25 pm
Są osoby którym nowy batman działa bez problemu, a jednak z jakiegoś powodu wydawca wycofał grę ze sklepów. Konwerter KHRoNa nie powstał se dla jaj.
Poza tym jaki fuckup robi polonizacja, to starczy włączyć samego CSa na dzień dobry witającego 200 errorami bo się tribunal z bloodmoonem przez polonizację gryzą :F Wszystko na szczęscie ostatecznie działa, ale się gryzą.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Lipiec 02, 2015, 14:49:11 pm
Polecam zainstalować Morrowind Patch Project (czyli must have) na polskiego Morrka. No nie za bardzo. To samo Morrowind Overhaul (który zawiera MCP, też nie wiem czy kompatybilny z pl wersją).

Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Lipiec 03, 2015, 15:05:19 pm
Kuźwa muszę kiedyś przełamać się do tego Morka, bo już normalnie nie mogę z tego Waszego spuszczania się nad nim i mieszania z błotem kolejnych odsłon TESa. Nie żebym uważał je za gówno, ale też nie uważam ich za ideał. Są to dla mnie po prostu dobre gry i tyle, w których zawsze irytował mnie system walki. Mniej lub bardziej.
Oj tam, już od razu gówno i spuszczanie. Wspominałem przecież, że Skyrim jest spoko gierką, ma swoje mocne strony i to całkiem sporo. Za to Morrowind jest póki co najbardziej charakterystyczną częścią serii. Grafika zestarzała się mocno, za to gameplay już nie - w wielu aspektach nadal jest niedościgniony i unikalny.

A jeśli chodzi o system walki - no cóż :^) W żadnej części TES nie był jakiś spektakularny, to w zasadzie słaba strona serii. Ale z pomocą przybywa Combat Enhanced http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/43320/ - bardzo klawa modyfikacja, jeśli chodzi o system walki. To w kontekście tłuczenia się po czerepach żelastwem - bo jeśli chodzi o system magii w Morrowind, to jest miodzio. Komponowanie różnych zaklęć i ich kombinacji to sporo zabawy. Przy odrobinie wprawy można przeciwników tłuc super efektywnie, skupiając się na ich słabych stronach bądź odbierając im przewagę w postaci różnych odporności itp.

@Morrowind w pudełku - poza wersjami z czasów premiery, nowsze wydania niczym specjalnie nie oszałamiają. Możesz albo upolować ten całkiem niedawno wydany zestaw wszystkich TESów (ładny i z galanciawymi bonusami w środku), albo kupić jakąś wersję z extra klasyki czy czegoś tam, jeśli w jakimś sklepie jeszcze zalega. W przeciwnym wypadku lepszym rozwiązaniem będzie wersja cyfrowa. Albo na Steam (nie próbowałem), albo u Cenegi, jak rzucą na wyprzedaży letniej na muve.pl, to będzie kosztowało grosze.

@Mody i wersja polska - ale konwerter pluginów jest i radzi sobie dobrze. A okienka z błędami można przeboleć, świat (gra też) się na nich nie kończy - klikasz OK i grasz dalej.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Maniaks w Lipiec 03, 2015, 17:01:20 pm
Jeśli chodzi o Morka, to mam jeszcze z CD Action, bo jakieś 2-3 lata temu dawali razem z wieloma modami do niego. Wtedy to też postanowiłem spróbować go przejść po tym, jak za młody na wariata i na kodach go przefrunąłem dosłownie, ale niestety nic, poza jakimiś ruinami i tą wielką górą z tym dagothem nie pamiętam. No i jeszcze dwemerami :D
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Lipiec 03, 2015, 17:32:07 pm
O, to chyba nawet dobrze trafiłeś, chłopaki z CDA w miarę dbają o to, żeby stare gry chodziły OK i jak jest sposobność/potrzeba, to dorzucą na płytę coś przydatnego. Przynajmniej w przypadku VTM: Bloodlines wszystko było super gitara.

Poza tym Morrowind nie ma problemów z systemami operacyjnymi, a przynajmniej z własnego doświadczenia gram na Win7 używając płyty z czasów tzw. dawnych.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Maniaks w Lipiec 03, 2015, 18:26:24 pm
A co z Win 8.1?
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Lipiec 03, 2015, 19:10:22 pm
Instalujesz jako administrator i działa perfecto. Instalacja jako admin to tylko po to, żeby windowsowe security i Morrowind się sobie nawzajem nie dziwiły.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Lipiec 04, 2015, 10:28:21 am
Nie dziw się tylko i nie wyklinaj gry, jak od czasu do czasu będzie ci się wysypywać do pulpitu - to niestety jej czarna wizytówka i przez te wszystkie lata nie słyszałem o 100% skutecznym sposobie na to.

Co ciekawe, jak pierwsze kilka razy grałem na starym kompie bardzo dawno temu, który ledwo spełniał wymagania gry, to nie pamiętam, by mi się ona wywalała.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Lipiec 04, 2015, 13:53:34 pm
Mody, xero, mody.

Czysty Morrowind jest w zasadzie bezproblemowy, dopiero z modami masz szansę wyłapać srogiego errora. Podobnie z wydajnością - zajebisty domek pod Pelagiadem z moda, ale w jego pobliżu ścina grę na solidnym sprzęcie, który elegancko sobie radzi z najnowszymi TESami. Bo miał ktoś fantazję nawrzucać latających listków i innych bzdetów, które zrealizował sposobami strasznie zasobożernymi (tona sprite'ów, o nowoczesnych particle effects nie ma mowy na tym silniku). Moderzy z nawet najlepszymi intencjami są w stanie niechcący doprowadzić do obliczeniowego przegięcia pały albo jakiegoś konfliktu, co może skutkować wyjebką do pulpitu.

Zresztą sam zauważyłeś, że mimo starego sprzętu bezproblemowo ci się grało na samym początku - wnioskuję, że przed zaopatrzeniem się w pluginy.

Sam gram w mało zmodyfikowanego Morrowinda, nie pamiętam kiedy mi się ostatnio wywalił.

Wystarczy w miarę możliwości na bieżąco badać, czy kolejny mod sprawia problemy, czy nie - i powinno być bueno.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Lipiec 04, 2015, 14:44:57 pm
W takim razie Trójca i Przepowiednia też są brane jako mody, bo nawet na czystym morro jedynie z oficjalnymi też się wywala.

Teraz mi się właśnie przypomniało, że ten pierwszy Morro na którym grałem był właśnie nawet bez oficjalnych dodatków.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Lipiec 04, 2015, 17:11:15 pm
Na jakim systemie? Jaka edycja Morrowinda? I na stopro bez ani jednego patcha, plugina czy ulepszacza grafiki?
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Lipiec 04, 2015, 20:32:53 pm
Cytuj
Na jakim systemie? Jaka edycja Morrowinda? I na stopro bez ani jednego patcha, plugina czy ulepszacza grafiki?
Wywala się z oficjalami?

Próbowałem na xp, i na 7 w trybie zgodności, na obu się wywala. Złota Edycja z Extra klasyki. Bez patchów, bez pluginów i żadnych ulepszaczy. Testowane i z MCP i bez niego.

Zaś wcześniej na starym komputerze (z 10-11 lat temu to było, pentium 4 800 mhz 1 gb ram, karta coś a'la GF 4 lub trochę lepsza) edycja z Extra klasyki ale bez dodatków, którą także posiadałem nie wywalała się wcale. (Na mody byłem za młody i za głupi :P)


edit: dodam tylko, że z tym wywalaniem to bywa strasznie różnie. Czasami mógłbym grać i cały dzień i nic się nie stanie, a czasami w godzinę będę miał dwa-trzy crashe. Na to nie ma reguły, piszą o tym na wszystkich znanych mi forach o TES i nikt nigdy nie znalazł skutecznego rozwiązania.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Lipiec 04, 2015, 20:59:11 pm
No to problem ogólny z Morrowindem. Najprawdopodobniej niezgodność z nowszą kartą graficzną lub samymi sterownikami. Więc oczywiście jedno zajebiste rozwiązanie to wsadzenie starej karty albo cofnięcie się do starych sterowników, czyli gówno a nie rozwiązanie :^)

A próbowałeś Morrowind Graphic Extender? Ktoś pisał, że mu pomógł. Wykorzystuje technologie z nowszych kart graficznych, więc siłą rzeczy robi za mediatora między starszą grą a nowszym sprzętem.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Lipiec 05, 2015, 01:20:35 am
Cytuj
A próbowałeś Morrowind Graphic Extender? Ktoś pisał, że mu pomógł. Wykorzystuje technologie z nowszych kart graficznych, więc siłą rzeczy robi za mediatora między starszą grą a nowszym sprzętem.
MGE używam cały czas.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Lipiec 05, 2015, 08:25:32 am
MGE się nie kocha z Bloodmoonem bardzo, co kiedyś pisałem. Miałem crashy co 30-60 min.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Lipiec 05, 2015, 11:51:28 am
Cytuj
A próbowałeś Morrowind Graphic Extender? Ktoś pisał, że mu pomógł. Wykorzystuje technologie z nowszych kart graficznych, więc siłą rzeczy robi za mediatora między starszą grą a nowszym sprzętem.
MGE używam cały czas.
Hah! A crashuje się bez MGE? Tu może być nix ogar pogrzebany, mge daje ci mnóstwo opcji do dokręcenia wszystkiego up to eleven, w którymś momencie można nieświadomie przegiąć chitynową pałkę. Ponadto - full screen, czy windowed mode? Distant Land wymaxowany? Also - obczajałeś MGE XE - http://forums.bethsoft.com/topic/1507514-shelter-from-magnus-blaze-17-mge-xe/ ? Twórcy MGE już przestali się bawić, ktoś inny kontynuuje projekt.

PS. /request wydzielenie threadu na sprawy techniczne TES
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Lipiec 05, 2015, 13:07:17 pm
Cytuj
Hah! A crashuje się bez MGE? Tu może być nix ogar pogrzebany, mge daje ci mnóstwo opcji do dokręcenia wszystkiego up to eleven, w którymś momencie można nieświadomie przegiąć chitynową pałkę. Ponadto - full screen, czy windowed mode? Distant Land wymaxowany? Also - obczajałeś MGE XE - http://forums.bethsoft.com/topic/1507514-shelter-from-magnus-blaze-17-mge-xe/ ? Twórcy MGE już przestali się bawić, ktoś inny kontynuuje projekt.
Czytałeś czasem co pisałem wcześniej? Testowałem wszelkie dostępne konfiguracje, z, bez, to, tamto, owamto i crashe są tak czy siak. MGE:XE używam od dawien dawna, bo to nowsza wersja i tak dalej - wiem o tym, przecież pisałem poradnik jak ulepszyć graficznie morrowinda na tym forum, wiem co i jak.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Lipiec 05, 2015, 13:52:33 pm
Czytałem, ale zapomniałem. Upał jest, ogarniacz mi słabiej działa w tych temperaturach, ale próbuję ci coś pomóc/doradzić, więc nie musisz się sadzić :^I

No to skoro już jesteś pewien, że zrobiłeś wszystko, co się dało, to diagnoza obowiązuje sprzed paru postów, czyli zonk ze sterownikami karty graficznej. Innymi słowy, nomenklaturą medyczną: ma pan pecha, taka już pana uroda, będzie pan smarkał przez 10 miesięcy w roku, dziękuję za wizytę, następny proszę.

Wniosek dla pozostałych zainteresowanych: przy cenie Morrowinda możecie bez większego ryzyka wypróbować, w większości przypadków i tak wszystko powinno działać cacy.

PS. Ale jak MGE może się nie lubić z Bloodmoonem, skoro BM jest wymagany do odpalenia MGE? Jest inna opcja?
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Lipiec 05, 2015, 14:58:00 pm
Tzn. Kiedyś wspominałem, że przy Morrowind Overhaul w Tribunal zniknęły mi dwemer satchel charge, a w Bloodmoon wszystkie skrzynię były puste, nie było klucza w labiryncie Hircyna i crashował co 30-60 min. Z drugiej strony może sam overhaul coś powalił, albo Morrowind Patch Project.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Lipiec 05, 2015, 15:09:22 pm
A, w sensie że content na Solstheim. No to raczej te paczki z patchami.

EDIT: Morrowind Overhaul jest winny, konkretnie moduł Containers Animated. W MO jest stara wersja moda, na własną rękę znajdź i zainstaluj najnowszą. To do pustych skrzyń, bo raczej niezwiązane z crashami. Może inny mod w pakiecie MO je powoduje.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Lipiec 05, 2015, 22:35:03 pm
Ogólnie wygląda na to, że MGO jest mocno outdated i najlepiej skompletować paczkę samemu.

Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Lipiec 06, 2015, 13:28:56 pm
Cytuj
Ogólnie wygląda na to, że MGO jest mocno outdated i najlepiej skompletować paczkę samemu.
Dlatego właśnie ja morrowinda modowałem graficznie krok po kroku samodzielnie, a nie posiłkowałem się gotowcem z Overhaula. To właśnie w nim mi się nie podobało, że poza samym wyglądem gry dodawał jeszcze pierdyliard innych niepotrzebnych rzeczy. Trochę śmiesznie to brzmi w kontekście pewnej wypowiedzi pewnego usera co do mnie, ale to już zostawmy :D
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 06, 2015, 14:09:14 pm
Nie chcę psuć romantycznej legendy, ale morro już w czasach Durona i GF'a 2 potrafił crashować because fuck you. Z tego co pamiętam, pogarszało mu się po instalacji dodatków.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Cassimir w Lipiec 06, 2015, 15:00:18 pm
Mi jak na razie wywrócił się jeno raz. Mam windowsa 8.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Lipiec 06, 2015, 22:46:43 pm
Trochę śmiesznie to brzmi w kontekście pewnej wypowiedzi pewnego usera co do mnie, ale to już zostawmy :D
Hipokryzja nie jest pedalska.

A Overhaul wydawał się być najprostszy w instalacji.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: C w Listopad 27, 2015, 02:54:32 am
Och, czyli z tego, co mówiła anuncja w przypadkowym temacie o lorach TES, k0da jest naprawdę ostatnim dziełem niezależnie od tego, co nastąpi dalej, ze względu na strukturę czasu w uniwersum gier, i ostatecznie zawsze pozostanie zgodna ze słownikową definicją kody jako (w muzyce) utworu grającego na końcu dzieła nie mającego związku z poprzednimi wydarzeniami?

Czytałem coś o tym, że smoki nie są tylko majestatycznymi bestiami do zabijania przez Smocze Dziecię. Nadejście Alduina w piątej erze ponoć zwiastowało koniec świata. Czas w TES jest cykliczny, w jakiś sposób generowany przez Akatosha, zgadza się? Nie jestem jeszcze pewien odnośnie tego, jak to działa, ale najwidoczniej ostatnim bossem całej serii jest Numidium (albo, w Morrowind, jego drugie wcielenie: Akula-Chan/Akulakhan), Mosiężny Bóg zbudowany przez Dwemera, tonalnego architekta Kagrenaka. Dwemerowie byli gatunkiem z natury wątpiącym, przeczączym. Ponieważ całe istnienie jest jedynie marzeniem sennym Godheada (??), a CHIM - stanem osiąganym poprzez świadomość swojej odrębności jako elementu snu... stanem pozwalającym na ingerencję w jego strukturę...

Eeeech, w każdym razie chyba niewierność Dwemerów ściągnęła na nich wrogość Dunmerów, którzy byli bardzo pobożni? Za pomocą Numidium, Dwemerowie mieli wyrwać się z istnienia i zacząć tworzyć własny świat, odrębny od istniejącego (funkcja Amarantu). Niestety Kagrenak, nieco pewnie zdenerwowany trwającym właśnie oblężeniem Czerwonej Góry, spiesząc się, by dokończyć swój twór i za jego pomocą wraz ze wszystkimi Dwemerami opuścić ten świat, wybił zły ton (używając serca Lorkhana jako instrumentu i źródła energii?). To ponoć sprawiło, że wszyscy krasnoludowie stali się elementem maszyny. I teraz, ich natura stała się naturą Numidium - przeczenie.

Więc z tego, co słyszałem, Numidium posiada moc zaprzeczenia, potrafi wyprzeczyć dowolną rzecz z istnienia. Jego istnienie jest zagrożeniem dla wszystkiego. Przyjście Alduina jest tożsame z końcem świata, ponieważ pełni on funkcję Pożeracza Światów (???), najogólniej rzecz biorąc, resetującego linię czasu do punktu wyjściowego i zapewniając ciągłą cykliczność. Każde wskrzeszenie Numidium (znane jako Lądowanie/Landfall) powoduje też Wyłom Smoka (Dragon Break): rozszczepienie Akatosha, Smoka Czasu, na kawałki i utratę jednostajności czasoprzestrzeni. Ponoć przykładem Wyłomu Smoka są wydarzenia Daggerfalla, w którym wszystkie sześć wzajemnie wykluczających się zakończeń jest kanonicznych dzięki istnieniu wielu linii czasu. (Nie grałem nigdy w Daggerfalla, wiem tylko, że najogólniej rzecz biorąc, jest to opowieść o poszukiwaniach artefaktu zwanego Mantellą. Król-Bóg Tiber Septim miał użyć Mantelli do wskrzeszenia Numidium i użycia go do podboju całego Tamriel i podporządkowania go swojemu Cesarstwu.)

W każdym razie czas może być zmieniany retroaktywnie, a zadaniem Alduina jest pożeranie czasu za każdym razem, gdy następuje Wyłom Smoka. Linia czasu, w której z jakiegoś powodu tego zaniechuje, owocuje ewentualnym Lądowaniem i prowadzi nas prosto do wydarzeń k0dy, w której wskrzeszone Numidium anihiluje Nirn i podąża za uciekinierami na Massera. Ale te wydarzenia nigdy nie mają miejsca, bo Alduin jest dobrym pracownikiem i resetuje linię czasu za każdym Wyłomem Smoka. Dlatego k0da nie jest związana z resztą czasu.

Czy dobrze to wszystko zrozumiałem?

---

Nie, Landfall to chyba coś więcej. Coś słyszę, że k0da to początek wybudzania się Godheada ze snu, a zatem (biorąc pod uwagę, że świat jest tylko jego snem) koniec wszystkiego. Oczywiście od strony faktualnej jest to głównie zrzeczenie się przez Kirkbride'a prawa własności do lorów uniwersum, a Amarant jest furtką, która umożliwia i kanonizuje wszelkie fanowskie twory przyjmujące uniwersum TESa za punkt wyjściowy.

Dlatego, jeśli Fremen jest argonianinem (a jest, jeśli dobrze pamiętam), to jego istnienie w uniwersum Przymierza jest kompletnie usprawiedliwione. Można przyjąć, że w jakiś sposób amarantnął się do nas.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 13, 2016, 10:02:24 am
Prosto z E3 - będzie nowy TES! :D


...Skyrim z ładniejszymi teksturami i wsparciem dla modów, tyle wygrać :P Jak ktoś to ładnie ujął, "generacja remasterów, gdzie nawet konsole same po dwóch latach są remasterowane (PS4K)" :P
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Czerwiec 13, 2016, 15:23:26 pm
Wieść gminna niesie, że będzie to Aragonia.

Lusty Maid much.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: mnikjom w Czerwiec 13, 2016, 19:44:29 pm
Taaaaaaaaaaak. Lepsiejszy Skyrim :) Więcej modów :D
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Czerwiec 13, 2016, 19:47:11 pm
Argonia, czy raczej Czarne Mokradła? W sumie szkoda, po mroźnym Skyrim liczyłem na całkowity kontrast, czyli bardziej pustynne Elsweyr. Ale Bagna i tak dalej też brzmią fajnie :)
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Legion w Czerwiec 13, 2016, 19:54:32 pm
Argonia?
To to miejsce, z którego pochodzą wardasze?
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: wardasz w Czerwiec 13, 2016, 21:16:53 pm
Tak :D
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: C w Czerwiec 14, 2016, 13:32:07 pm
Poczekajcie, co? Oglądałem wczoraj podsumowanie i poza reedycją Skyrima wychodzi tylko Elder Scrolls Legends, czyli ichniejszy Hearthstone. (Czyli bethesdowa odpowiedź na blizzardową wersję Magic). Niech jakiś lorefag opowie: kto to jest "ćmi kapłan" (moth priest)?

EDIT: łał, czytanie ze zrozumieniem skurwiel. Myślałem, że mówicie o "nowym" TESie nieironicznie.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Czerwiec 14, 2016, 16:00:26 pm
Cytuj
Niech jakiś lorefag opowie: kto to jest "ćmi kapłan" (moth priest)?
Kapłani ćmy są takim jakby zakonem, który zajmuje się prastarymi zwojami. Potrafią je czytać. Problem w tym, że często są oni niewidomi, bo czytanie prastarych zwojów może ich oślepić. Pytasz ze względu na Dawnguard?
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: C w Czerwiec 14, 2016, 17:44:40 pm
Zasłyszałem w trailerze Elder Scrolls: Legends w podsumowaniu segmentu Beth na E3 i zastanawiałem się, co to za jedni. Brzmi Kirkbride'owo. Nie wiedziałem, że coś o nich jest w Skyrimie. Jakoś przestałem grać krótko po ukończeniu wątku akademii magii w Winterhold.
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 14, 2016, 21:15:24 pm
Jakoś przestałem grać krótko po ukończeniu wątku akademii magii w Winterhold.
brofist :D
Tytuł: Odp: Seria TES - Ogólnie (materiał na dyskusję)
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Maj 06, 2017, 10:16:28 am
http://www.youtube.com/watch?v=hmrMrXOIwAo
ta seyda neen w której przez 800 lat nic się nie zmieniło :D (i której podobno w tamtych czasach w ogole nie powinno być :D)