Forum RPG Center

Gry => Gry cRPG => Wątek zaczęty przez: dziki w Marzec 05, 2014, 21:42:25 pm

Tytuł: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Marzec 05, 2014, 21:42:25 pm
Moim zdaniem bardzo niedocenione dziecko kickstartera. Dead Man's Switch(kampania z podstawki) miało swoje niedociągnięcia i lekko frustrowało małym światem, ale mimo wszystko było w nim więcej serca i charakteru niż w RPGach dużych studiów jakie ukazały się ostatnimi laty.

Teraz wyszedł Dragonfall - większy, lepszy i pozbawiony wielu problemów podstawki. Kupiłem przy premierze(najtańszą steamową wersję znalazłem na Humble Store (https://www.humblebundle.com/)) i nie żałuję.

Jedyne co mi nie do końca leżało, to, że to naprawdę jest po prostu więcej tego samego w lekko poprawionej formie. Historia jest dobra, ale w tym samym stylu co podstawka, a Berlin różni się od Seattle głównie pogodą i niewieloma innymi rzeczami.

Ktoś oprócz mnie grał w podstawkę albo rozszerzenie?
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Marzec 05, 2014, 22:20:05 pm
nope, ale ciagle za mną zakup chodzi. Jakieś argumenty "za" czemu powinienem się jednak skusić?
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Marzec 06, 2014, 13:27:43 pm
Kilka powodów, które przychodzą mi do głowy tak na szybko:
1. Taktyczny system walki - rzadkość dzisiaj, a szczególnie dobrze zrobiony, jak ten w SR.
2. Sześć mocno różniących się klas postaci(czy może raczej stylów gry), których skille na dodatek mogą być mieszane bez żadnych kar. Np. szaman jest zauważalnie inny od maga, ale przy odrobinie kombinowania, da się połączyć ich zdolności tak, by się uzupełniały.
3. Dzięki temu, że gra jest w rzucie izo i nie ma voice actingu, to nie musieli oszczędzać na dialogach - zagęszczenie tekstu niewiele ustępuje Tormentowi(chociaż oczywiście ogólnie jest go mniej, bo gra krótsza). Do tego poza obowiązkową charyzmą i inteligencją, wiele innych skilli ma wykorzystanie w dialogach.
4. Świetny art style, szczególnie mapy - smętne i deszczowe Seattle zdecydowanie ma swój klimat.
5. Dobra fabuła - chociaż zdecydowanie ponura i cyberpunkowa, to nie wstydzi się też sięgać do klasyki RPGów.
6. Cherry Bomb:
(click to show/hide)
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Marzec 06, 2014, 14:53:08 pm
Byłem pewien, że SR to jakiś sequel, rozumiem, że się mylę?

I z tego co widzę/czytam, mogę się spodziewać mish-masha Falloutów 1 i 2 + Tactics i Cyberpunku, tak?
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Marzec 06, 2014, 21:27:42 pm
Byłem pewien, że SR to jakiś sequel, rozumiem, że się mylę?
Nah, trochę duchowy następca Shadowruna na SNESa, ale też nie do końca.

Bardziej prequel. Piątej edycji papierowego RPGa.
Cytuj
I z tego co widzę/czytam, mogę się spodziewać mish-masha Falloutów 1 i 2 + Tactics i Cyberpunku, tak?
W sumie "semi-liniowy Fallout w cyberpunku" to dobre określenie, coś jak Tactics tylko więcej RPGa w RPGu.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Marzec 06, 2014, 21:39:15 pm
a właśnie, jak to jest z tym settingiem? Bo ja go luźno kojarzę, a gry w nim to już w ogóle nie umiem umiejscowić i jak się ma ta gra do poprzedniej która nie mam pojecia o czym była
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Marzec 07, 2014, 13:24:00 pm
Setting to niedaleka przyszłość - ~2055 rok. Tylko w tym świecie magia cyklicznie pojawia się i znika. Poprzedni "magiczny" okres był w czasach świetności Atlantydy, a kolejny przypada właśnie na XXI wiek. Także w telegraficznym skrócie: niedaleki cyberpunk po magicznym kataklizmie, który przywrócił magię do świata.

A gry się dzieją w trakcie wydarzeń, które mają miejsce pomiędzy oldschoolową czwartą edycją i współczesną piątą(coś jak Time of Judgment w oWoDzie). Ale tego nie trzeba wiedzieć by zagrać, bo ja sam wyczytałem to w wiki po przejściu podstawki.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Wrzesień 22, 2014, 17:59:09 pm
Dragonfall ma Director's Cut.

Yay!

Oczywiście darmocha dla posiadaczy oryginalnego Dragonfalla.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 13, 2015, 20:52:40 pm
well, co tu dużo mówić, nadchodzi trzecia część, tym razem o hong kongu. Premiera w połowie roku, jest już od jakiegoś czasu w produkcji, ale twórcy odpalili KSa by dodać do niego jeszcze więcej ficzerów - więcej tutaj https://www.kickstarter.com/projects/webeharebrained/shadowrun-hong-kong?ref=nav_search
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Styczeń 23, 2015, 11:26:38 am
Już prawie ostatni goal dorwali, więc na propsie. Pewnie do 700k dobiją, pytanie co dalej.

Anyway szkoda, że nie ma jakiegoś boxa z kilkoma kopiami, coby się można było złożyć i dostać powiedzmy za 10 baksów.

Chociaż w sumie poczekam na promocje najpierw Dragonfalla i przejde pierwszego SR, lawl.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 23, 2015, 15:06:21 pm
Już prawie ostatni goal dorwali, więc na propsie. Pewnie do 700k dobiją, pytanie co dalej.
prawdopodobnie rozbudowa personal questów Wu i Racjakmutama

Cytuj
Anyway szkoda, że nie ma jakiegoś boxa z kilkoma kopiami, coby się można było złożyć i dostać powiedzmy za 10 baksów.
może odpalą paypala jak robiły to inne studia i dadzą dodatkowe kopie jako dodatek. Mnie bardziej boli brak jakiejkolwiek wersji box :<

Cytuj
Chociaż w sumie poczekam na promocje najpierw Dragonfalla i przejde pierwszego SR, lawl.
True :D
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Styczeń 23, 2015, 20:12:43 pm
A teraz kwestia natury technicznej do Draga (bo grał chyba jako jedyny). Rozumiem, że mamy team, który jest już ustawiony, ale wcześniej tworzymy postać? Jak to wygląda? Bo przyznam, że system, Shadowruna jest dla mnie czarną magią.



Dobra. Pizgam, w Shadowruna od kilku godzin, pewnie jestem gdzieś w połowie. Zrobiłem nudnego, charyzmatycznego człowieka deckera, który napieprza z pistoletów (liczyłem na dual wield QQ). \

Cherry Bomb nie jest taka oh i ah.

Anyway, Sent - graj, bo trzeba z kimś dyskutować.

EDIT: Dodali dosyć sowity (zarówno kosztowo, jak i gameplaye'owo) goal na kickstarterze. Co o tym myślicie? Ja się wstrzymam.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 24, 2015, 20:49:12 pm
jutro ogarnę, bo na razie bawiłem się gogowym battlegroundsem i rebellionem.

A co do goala.. well, liczyłem na coś rozbudowującego samą grę, minikampanie mają to do siebie, że zwykle ocierają się o dungeon crawl.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Styczeń 25, 2015, 12:40:09 pm
No i właściwie są mini. Chociaż jeżeli ma mieć 4-5 godzin, to jakby nie patrzeć 1/3 podstawki zapewne, bo na tyle te Shadowruny są robione.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 25, 2015, 16:56:36 pm
no niby, ale tbh wolę jakby rozbudowali podstawową grę, a nie rozmieniali się na takie pierdoły.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Styczeń 25, 2015, 19:48:43 pm
Ciekawią mnie kampanie fanowskie do Shadowruna. Trzeba wyczaić dobre.

Apdejt.

Przeszedłem kampanie w Seattle. Wyszło lepiej, niż się spodziewałem po końcówce. Ostatnia scena (ta ostatnia, ostatnia) bardziej mi przypominała The Longest Journey niż powiedzmy Deus Ex: Human Revolution, ale była bardzo taktowna. Szkoda, że ta gra to właściwie taki story telling z elementami RPG - za bardzo linearna. Chyba sobie spróbuje Shadowrun Unlimited - mod, który pozwala na właściwie branie różnych robót dla Shadowrunnerów i nic więcej. Właśnie tego mi zabrakło - takich side misji, gdzie po prostu wracam do swojej bazy, dostaje zlecenie, kompletuje skład i w zamian za to dostaje kase i/lub gadżety.

Arsenał mnie trochę rozczarował - właściwie będzie z 20-30 broni palnych plus pare broni walki wręcz. Sam combat jest niezły, ale dupy nie urywa. Ot, standard taktyczny. Już bardziej rozbudowany chyba był Fallout Tactics, chociaż niektóre motywy typu Mag, który widzi Ley Lines i jeżeli tam stanie to ma boosta w spellach, czy też przyzywanie dziwnych stworów jako szaman jest okej. Mało bawiłem się klasą Riggera - zapewne na robociki są te przewody wentylacyjne, które się na mapie pokazują, ale nic więcej.

No i NPCów uznam za plus. McKlusky - skorumpowany policjant, Dresden - przyjazny koroner, którego spotykasz na swojej drodze i warto go mieć po swojej stronie, bo wiadomo, że koronera wpuszczają "za taśme". No i Harlequin, czyli Shadowrunowy Kefka (nie tylko z wyglądu), który pisze poezje na temat nabijania ludzi (i nie tylko) na miecze. Bardzo fajny klimacik brudnego Seattle dzięki postaciom powstaje.

No nic, czekam na promo Dragonfalla, bo w sumie za mniej niż 20h grania nie dam więcej niż dwie dychy, a pewnie będzie gdzieś na gogu za 5-6 dolców.

Tak czy siak - polecam motzno.

EDIT:

(click to show/hide)
McKlusky ftw.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 28, 2015, 20:33:14 pm
ja zacząłem grać, jak wszyscy, dekerem. Podoba mi się wstęp. Walka przypomina bardzo wastelanda 2, tylko z zaklęciami. Nie dałem ani jednego punktu w bronie i zastanawiam się, czy jadąc na samych dekerowych skillach do czegoś się nadam, czy co starcie będę ginął sromotnie jak ostatnia cipa. Nie mam zielonego pojęcia co się dzieje, bo uniwersum SRa to dla mnie czarna magia. Będzie zabawnie.



anyway MoG - Dragonfall jest podobno znacznie lepszy fabularnie, nie jest już tak skrajnie liniowa.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Styczeń 28, 2015, 22:10:11 pm
well, co tu dużo mówić, nadchodzi trzecia część, tym razem o hong kongu. Premiera w połowie roku, jest już od jakiegoś czasu w produkcji, ale twórcy odpalili KSa by dodać do niego jeszcze więcej ficzerów - więcej tutaj https://www.kickstarter.com/projects/webeharebrained/shadowrun-hong-kong?ref=nav_search
Ofc zbackowane. 8)
Chociaż w sumie poczekam na promocje najpierw Dragonfalla i przejde pierwszego SR, lawl.
Jakbyś kiedyś dorwał Dragonfalla, to graj w wersję standalone, czyli właśnie Director's Cut, bo ma zadziwiająco dużo dodatkowego contentu i więcej opcji customizacji postaci. Oprócz tego przebudowany system osłon, ale imho dalej jest trochę dziwny.
A teraz kwestia natury technicznej do Draga (bo grał chyba jako jedyny). Rozumiem, że mamy team, który jest już ustawiony, ale wcześniej tworzymy postać? Jak to wygląda? Bo przyznam, że system, Shadowruna jest dla mnie czarną magią.
W podstawce masz kilka postaci na których możesz polegać, ale raczej większość teamu się wynajmuje na czas misji. A wpływasz na rozwój tylko swojej.
Cytuj
EDIT: Dodali dosyć sowity (zarówno kosztowo, jak i gameplaye'owo) goal na kickstarterze. Co o tym myślicie? Ja się wstrzymam.
Z jednej strony zgadzam się z Sentem i wolałbym, żeby rozbudowywali główny wątek, ale z drugiej, team scenarzystów mają dobry, assety i tak już mają gotowe, więc dodanie tych 5h dopracowanego gameplaya nie powinno być zbytnim problemem.
Cytuj
Ciekawią mnie kampanie fanowskie do Shadowruna. Trzeba wyczaić dobre.
Ja nie miałem jeszcze okazji obczaić, ale bardzo dużo ludzi bardzo wysoko ocenia Nightmare Harvest, wliczając Jamesa z Extra Credits (https://www.youtube.com/watch?v=g8xDcFf7KYU).
Nie dałem ani jednego punktu w bronie i zastanawiam się, czy jadąc na samych dekerowych skillach do czegoś się nadam, czy co starcie będę ginął sromotnie jak ostatnia cipa.
Zależy na jakim poziomie trudności grasz. :P
Cytuj
anyway MoG - Dragonfall jest podobno znacznie lepszy fabularnie, nie jest już tak skrajnie liniowa.
Czy lepszy? Raczej kwestia gustu (chociaż imho tak), ale na pewno bardziej reaktywny.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 28, 2015, 23:06:34 pm
Ofc zbackowane. 8)
ja czekam na final 24h  8) No i może zdążę przejść jedynkę do tego czasu  ;D

Cytuj
Jakbyś kiedyś dorwał Dragonfalla, to graj w wersję standalone, czyli właśnie Director's Cut, bo ma zadziwiająco dużo dodatkowego contentu i więcej opcji customizacji postaci.
..to można DFa kupić standalone? I jak je rozróżnić? Bo jak już to z goga chciałem, a tam chyba jest jako DLC :X

Cytuj
Z jednej strony zgadzam się z Sentem i wolałbym, żeby rozbudowywali główny wątek, ale z drugiej, team scenarzystów mają dobry, assety i tak już mają gotowe, więc dodanie tych 5h dopracowanego gameplaya nie powinno być zbytnim problemem.
ta, ale robienie 4h osobnej kampanii i tak wygląda dziwnie, zwłaszcza jak ich fabuły same w sobie sa podobno na 20 godzin.
no i pół biedy jak jesteś backerem bo masz to za darmo, ale jeśli w normalnej sprzedaży "epilog" będzie płatnym DLC, to przywołuje to najgorsze wspomnienia z ubi i PoPem.

Cytuj
Zależy na jakim poziomie trudności grasz. :P
za pierwszym? Normal albo easy nawet, zwłaszcza jak nie znam systemu. Dlatego tak dyskretnie pytam czy czysty deker jest przydatny w walce (bo z tego co widze może robić za support wskazując cele)  czy jednak trzeba mu podbijać jakieś gnaty.

Cytuj
Czy lepszy? Raczej kwestia gustu (chociaż imho tak), ale na pewno bardziej reaktywny.
lepszy bo bardziej reaktywny, tak słyszałem.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Styczeń 29, 2015, 21:36:42 pm
Na gog też masz directors cut. Musisz na bank podbijać skills w broń jako Decker. Jako rigger nie, bo masz roboty, ale Decker właściwie to support, bo daje możliwość interakcji  matrix.
Ogólnie Polecam combo support mage plus melee. Magiem dajesz haste, armour itd, a melee miażdży wrogów siła. Przy czterech AP na turę możesz zabić dwóch do trzech wrogów.

Cóż, ja czekam na Dragonfall tylko na gog, bo steam to szit. Jak będą flash sales to poprosze kogoś bez życia (Sent), żeby kupił jako gift. Ale więcej niż 20 zł mi szkoda. Może 25 max.

Coś Hong Kong stanął na 760~k dolców. Wątpie, by dali rade do miliona baksów dobić.

Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Styczeń 31, 2015, 12:27:18 pm
..to można DFa kupić standalone? I jak je rozróżnić? Bo jak już to z goga chciałem, a tam chyba jest jako DLC :X
Można kupić DFa standalone od czasu kiedy wyszedł Director's Cut i co więcej, teraz to jedyny jaki dostaniesz. Na steamie jak kupisz standalone i masz też podstawkę, to możesz wybrać czy chcesz grać w wersję w DLC czy standalone, ale właściwie nie ma powodów by grać w tą pierwszą, bo Director's Cut jest lepszy pod każdym względem.
Cytuj
no i pół biedy jak jesteś backerem bo masz to za darmo, ale jeśli w normalnej sprzedaży "epilog" będzie płatnym DLC, to przywołuje to najgorsze wspomnienia z ubi i PoPem.
Tbh mam wyjebane, bo jestem backerem. :P
Cytuj
za pierwszym? Normal albo easy nawet, zwłaszcza jak nie znam systemu. Dlatego tak dyskretnie pytam czy czysty deker jest przydatny w walce (bo z tego co widze może robić za support wskazując cele)  czy jednak trzeba mu podbijać jakieś gnaty.
Nie graj na easy, normal jest już dość łatwy poza ostatnią misją. I przydaje się wydać ze 2-3 punkty w jakieś spluwy, ale nie za dużo, bo dobry decker jest wart więcej niż przeciętny decker/strzelec. Poza tym jako nie-magiczna klasa możesz inwestować w wszczepy. Dużo wszczepów. No i smartlinkowa broń, bo i tak musisz mieć datajacka.
Cytuj
lepszy bo bardziej reaktywny, tak słyszałem.
No w sumie ta. Tylko SRa wersja Berlina to dość specyficzne miejsce akcji - nie każdemu podejdzie.
Ogólnie Polecam combo support mage plus melee. Magiem dajesz haste, armour itd, a melee miażdży wrogów siła. Przy czterech AP na turę możesz zabić dwóch do trzech wrogów.
Ja teraz pogrywam w Dragonfalla na hardzie jako Phys Adept, ale dopakowany implantami. Wydaje się to dziwne, bo to jedna z magicznych klas, ale Adept i tak ma sporo pasywów, więc kary do cooldowna nie są aż tak dotkliwe, ale w Dragonfallu masz duży wybór cyberware i można złożyć sporo dobrych kombinacji dla postaci meele nie tracąc przy tym więcej niż 2 essence.
Cytuj
Coś Hong Kong stanął na 760~k dolców. Wątpie, by dali rade do miliona baksów dobić.
Jeszcze ze dwa tygodnie do końca, poza tym zawsze na końcówce zarabiają najwięcej, bo takie Senty się zastanawiają do końca prawie.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 01, 2015, 15:11:51 pm
Można kupić DFa standalone od czasu kiedy wyszedł Director's Cut i co więcej, teraz to jedyny jaki dostaniesz. Na steamie jak kupisz standalone i masz też podstawkę, to możesz wybrać czy chcesz grać w wersję w DLC czy standalone, ale właściwie nie ma powodów by grać w tą pierwszą, bo Director's Cut jest lepszy pod każdym względem.
w sumie przypadkiem sam to ogarnąłem na gogu, ale thx.
Cytuj
Tbh mam wyjebane, bo jestem backerem. :P
no niby, but still, dick move by to był.
Cytuj
Nie graj na easy, normal jest już dość łatwy poza ostatnią misją. I przydaje się wydać ze 2-3 punkty w jakieś spluwy, ale nie za dużo, bo dobry decker jest wart więcej niż przeciętny decker/strzelec. Poza tym jako nie-magiczna klasa możesz inwestować w wszczepy. Dużo wszczepów. No i smartlinkowa broń, bo i tak musisz mieć datajacka.
mhm. W sumie i tak chciałem iść w eksperta w jednej dziedzinie, ale twój post i wyczytanie, że SR to raczej system gdzie liniowo idzie się do przodu i nie warto się rozdrabniać przekonały mnie do końca.
Nie doszedłem tylko do tego co to smartlink i datajack, więc nie mam pojęcia o czym do mnie piszesz. Na swoją obronę mam, że dopiero zacząłem prolog a potem życie happend :P

Cytuj
Jeszcze ze dwa tygodnie do końca, poza tym zawsze na końcówce zarabiają najwięcej, bo takie Senty się zastanawiają do końca prawie.
To nie zastanawianie, to syndrom gandalfa przybywającego z odsieczą w ostatniej chwili :D
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Luty 01, 2015, 17:39:57 pm
Nie doszedłem tylko do tego co to smartlink i datajack, więc nie mam pojęcia o czym do mnie piszesz. Na swoją obronę mam, że dopiero zacząłem prolog a potem życie happend :P
Datajack to wszczep który pozwala deckerom korzystać z ich umiejętności, a przy okazji daje możliwość używania smartlinkowej broni, która jest skalibrowana z oczami użytkownika i daje bonus do szansy trafienia.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 01, 2015, 17:42:02 pm
Datajack to wszczep który pozwala deckerom korzystać z ich umiejętności, a przy okazji daje możliwość używania smartlinkowej broni, która jest skalibrowana z oczami użytkownika i daje bonus do szansy trafienia.
ach no tak, przecież nawet było o dziurach w głowie na kabelki, tylko czytałem polską wiki :P No nic, czyli reload i tym razem z punktem w gnaty
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 15, 2015, 10:17:39 am
(http://i.imgur.com/yxNO7st.jpg)
a jednak mog. I jeszcze zostały najgorętsze dwa dni.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Luty 15, 2015, 13:05:21 pm
W takim wypadku chyba sam zbackuje. Mimo masakrycznie wysokiego kursu dolara.

Jaka jest najlepsza forma płatności na KS? Mam Vise, ale nie chce płacić za przewalutowanie.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 15, 2015, 13:19:56 pm
ja osobiście zawsze płacę amazonpayments. Pewno się nie opłaca bo i tak zdzierają, ale tbh przy kwocie 15-25$ to ile więcej mogą zeżreć, złotówkę?
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Luty 15, 2015, 13:54:22 pm
1,5 zł na pewno za pomocą Visa, bo tyle mi ostatnio na Steam zeżarło.

Ale serio, ten dolar jest za mocny. :/ 3,7 zł prawie, przez co zamiast zapłacić 45 zł, zapłace prawie 56...
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 15, 2015, 14:54:29 pm
trochę przesadzasz, dolara za 3 zł to ja dawno nie widziałem (a od jakiś sześciu miechów śledzę je praktycznie codziennie), by wyszło 45 zł. 3,2-3,3 zł to były normalne poziomy, dopiero ostatnio podbiło do 3,6-3,7 (ofc jak mówimy o kursie średnim, bo do sprzedaży to zawsze trza dodać tak z 15 gr). Jak już, to "przez ten kurs zapłacę 56 zł zamiast 50 zł".
Nie jest więc aż tak źle jakby się mogło wydawać, choć też wolałem czasy jak dolar był za 3 zł.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Luty 15, 2015, 17:41:25 pm
A pamiętasz, jak był za dwa złote dollar? <old mode>

Dzisiaj ogarnę ten backing.

Kiedy wreszcie jakieś promo na gog na Dragonfall? :<
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 15, 2015, 18:02:31 pm
duuude, ja pamiętam nawet niemieckie marki, francuskie franki i włoskie liry.

a w temacie promo na DF cisza, ale gog lubi okrągłe okazje, może dadzą we wtorek z okazji końca KSa. A na pewno za pół roku jak skończą HK.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Legion w Luty 15, 2015, 19:04:05 pm
pff, ja to jeszcze wymieniał złotówki na dollany u cinkciarzy za pewexem. :F
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 15, 2015, 23:50:33 pm
z innej beczki, na KSie nie można już płacić przez AmazonPayments, że widzę tylko Visę? Czy jest już po prostu zbyt późna godzina i czegoś nie ogarniam?
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Luty 16, 2015, 20:21:47 pm
Mi tylko Visa wyskoczyła.

Tak, zbackowałem.

Czekamy na Dragonfalla.
Przeszedłeś SR, Sent?
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 16, 2015, 20:43:34 pm
Sent przez to ogarnianie RPGC to nawet nie może zacząć, tyle co gra, to nieco w Citizena :F
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Luty 17, 2015, 21:43:11 pm
Projekt się skończył na 1,2kk. Mimo, że przekroczyliśmy o 200k goal, nie ma następnego QQ. No i dalej można backować w tej samej kwocie co wcześniej na stronie. https://shadowrun-hong-kong.backerkit.com/hosted_preorders#

EDIT: Capnałem już dobry tydzień temu całego Dragonfalla. Nowa walka niby spoko, ale szlag mnie trafiał, jak w mojego deckera mag puszczał powerbolta i na ekranie pojawiał się ekran "FLANKED!" i 40 dmg (a miałem 50 max hp, więc Trauma Kit wlatywał na instant). Fabuła okej, chociaż nie wiedzieć czemu DMS wydawał się mieć lepszą. Czy decyzje naprawde są takie ważne? Można było sobie spalić reputacje w prawie każdym "runie", a nic to nie zmieniało. Dalej dostawaliśmy oferty. Kwestia raczej, jak bardzo czujemy imersje klimatu.
Z drugiej strony było bardzo dużo moralnych decyzji. Niektóre troche bardziej męczyły niż inne.
Plusem są postacie z drużyny na stałe + side misje. Dietrich jest spox. Cieszę się, że grałem deckerem, bo Blitz nie przypadł mi do gustu. Oh well.
Swoją drogą F-State w Berlinie to jak Anarch state w LA z Bloodlines - teraz już wiem czemu Dragowi przypadło do gustu. Mi też, aczkolwiek mało było tej polityki, a szkoda.
Klimacikiem jednak deszczowe Seattle było lepsze, zwłaszcza na początku. Plusem Dragonfalla jest bardzo dobra końcówka i wiele zakończeń.

Ogólnie chyba sobie wrócę albo do DMS, albo DFa - tym razem Riggerem, bo nigdy nie próbowałem grać taką postacią. Na plus dla DFa dodam jeszcze bardzo dużo używania skilli niecharyzmowych w dialogach i interakcji. Często były akcje z deckowaniem, riggowaniem czy nawet po prostu przesunięciem czegoś "z bara".

Pro tip/lekki spoiler do gameplaya:
(click to show/hide)
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Kwiecień 03, 2015, 22:31:56 pm
mogłeś już napisac to w nowym poście mog, a nie edytować sprzed półtora miesiąca :P Mnie jednak najpierw pochłonęło eternity :s Ale tak na przyszłość - ok, etykieta SRa w DMS, a jakie jeszcze i ile? Bo z tego co wiem to właśnie na wykupywaniu etykiet opiera się zwiększanie możliwości konwersacji i odblokowywanie nowych opcji.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Kwiecień 04, 2015, 10:38:32 am
Ogólnie Security przydaje się w obydwóch przypadkach. Corporate też. Na pewno Academic nie nadaje się do DMS (jeden przypadek na końcu gry?), w DF dosłownie w trzech miejscach widziałem.

Czyli ogólnie rzecz biorąc w DMS: Security, Shadowrunner, Corporate, a w DF: Security, Gang, Corporate. Jeżeli ktoś jeszcze chce pakować w Charyzmę (6 wystarczy w obydwóch kampaniach), to reszta jest dowolna. Jakieś tam propsy są, ale nie za duże.

Fajna jest sprawa w DF z odczytywaniem aury w konwersacjach. Można użyć w kilku miejscach, nie ma za to jakiejś dodatkowej karmy, ale dobre opcje dialogowe. Jak posiąść oczytywanie aury w konwersacjach? Mieć jeden (tak, dosłownie jeden) punkt w Conjuration, albo Spellcasting. I tyle. Mamy nowe opcje dialogowe.

Chciałbym też pyknąć magiem w Dragonfalla, bo dużo było opcji z Willpower w dialogach, nawet na samym początku.

No i oczywiście polecam Biotech na 2-3. Drugi poziom daje widoczność HP przeciwnika, a trzeci kilka opcji dialogowych. Też raczej flavour based, a nie punkty darmowe do karmy, ale zawsze coś.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Lipiec 24, 2015, 21:15:38 pm
Premiera Shadowrun Hong Kong 20 sierpnia. Znaczy to, że mam miesiąc by wreszcie przejść DMSa i Dragonfalla :X
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Lipiec 26, 2015, 10:31:19 am
DMS to jeden weekend, Dragonfall jakieś dwa weekendy.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Sierpień 11, 2015, 21:36:42 pm
Garść screenów (like you give a crap).
Głównie nowy system Matrix w Hongkongu. Dla porównania stary z DMS i DF.
(click to show/hide)

Można zwrócić uwagę na czwartym screenie, na specjalną lokacje w Matrix. Looks kewl.
(click to show/hide)

Plus jakieś gify z Matrix.

(https://ksr-ugc.imgix.net/assets/004/279/602/20a8e4e902b4db520c0f01e5ba59caa7_original.gif?v=1438978794&w=639&fit=max&q=92&s=1deee6be71548f9448c0c42ce98ffeca)
(https://ksr-ugc.imgix.net/assets/004/279/603/a0d64eff2f63dc0f7c3ccf41b2c5db23_original.gif?v=1438978807&w=639&fit=max&q=92&s=9d0bcfbf9f6c3b088a80b2aef90cd728)

Plus muzyczka.

https://soundcloud.com/everistsound/matrix-stealth
https://soundcloud.com/everistsound/matrix-combat

Jak dla mnie ssie opraw dźwiękowa. Oh well.

Wygląda na to, że będzie wreszcie możliwość "skradania się" w matrixie. Ma to sens.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Sierpień 11, 2015, 23:08:44 pm
https://soundcloud.com/everistsound/matrix-stealth
https://soundcloud.com/everistsound/matrix-combat

Jak dla mnie ssie opraw dźwiękowa. Oh well.
Combat mi się nawet podoba, ale ze stealth mogli do końca pójść w 80s syntezatory.

Niemniej, nowy matrix wygląda cool i fajnie, że go zmieniają, bo po DMS i Dragonfallu już trochę nim rzygałem.

Mam też nadzieję, że poprawią trochę level design (nie level art, ten jest awesome), bo w DF poprawili czytelność systemu osłon, tylko po to, żeby w wielu misjach zastosować dość... dziwne rozstawienie.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Sierpień 11, 2015, 23:14:02 pm
(http://i.imgur.com/nCxkTML.jpg)

Whoa. To wygląda jak VR z MGS 1 i 2, a nawet lepiej!

Podoba mi się, co widzę. Chyba w końcu zagram w tego szadołruna, mam SR i DF na gogu.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 20, 2015, 22:25:24 pm
SR Hong Kong już jest, przynajmniej dla backerów
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Sierpień 20, 2015, 23:34:41 pm
Ale tapeta jest lipna.

Musze potem posłuchać shadowrunowego soundtracku.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Sierpień 21, 2015, 13:29:16 pm
Ale tapeta jest lipna.
Ta, liczyłem na jakiś fajny artwork.

Ogólnie to pograłem chwilę i klimat jest świetny, do tego production value mocno podbili (cutscenki!). Póki co tylko zmiany w interfejsie mi się nie podobają, szczególnie karta postaci jest strasznie klocowata i nieergonomiczna.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 21, 2015, 17:57:59 pm
tapeta ssie, tbh przedpremierowe arty były o kilka klas lepsze.

Tez odpaliłem tyle byt zobaczyć jak wygląda, podbijam draga odnośnie klimatu. Interfejs może być, aczkolwiek siła przyzwyczajenia sprawia, że stary wydaje się jakiś wygodniejszy (zwłaszcza że nic nowego do niego nie dodali afaik).
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Sierpień 23, 2015, 10:48:50 am
A ty przeszedłeś DMS i DF Sent? :x

Swoją drogą, chłopaki z Harebrained Schemes się chyba nie znają na marketingu. Trzy dni po premierze, a nawet pełnoprawnego trailera nie zrobili. Dalej teaser sprzed pół roku.

Nawet na stronie żadnej fety, że wyszło i w ogóle hype.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 23, 2015, 12:20:51 pm
przejśc nie, ale zaczynałem chyba już z 5 razy więc zdążyłem sobie wyrobić nawyki. nyway dzisiaj na poważnie usiądę pewno, tylko tę numenerę (w sensie sesję) wreszcie odklepię
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Sierpień 23, 2015, 15:42:21 pm
Swoją drogą, chłopaki z Harebrained Schemes się chyba nie znają na marketingu. Trzy dni po premierze, a nawet pełnoprawnego trailera nie zrobili. Dalej teaser sprzed pół roku.
Widocznie wszystko wydali na writerów, bo ilość tekstu w grze jest OBŁĘDNA. Nie zdziwiłbym się gdyby dorównywała objętością Planescape: Torment. Przyznam, że w pewnym momencie zabrakło mi wręcz cierpliwości do czytania tego wszystkiego, co rzadko się zdarza.

Mimo tego świetna gierka - chociaż Dragonfall był trochę lepszy jeśli chodzi o budowanie poczucia, że jesteś w kompletnie obcym kraju, to pod każdym innym względem wydaje się być najlepszą częścią z tej serii. Przynajmniej póki co. Szczególnie podoba mi się to, że Hard jest dużo lepiej zbalansowany niż w Dragonfallu - nie ma już takiej komedii omyłek gdzie zarówno gracz i Ai trafiają w cokolwiek raz na 3 tury.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Wrzesień 21, 2015, 21:22:11 pm
Jak tam, skończył ktoś poza mną Hong Kong?

Z mojej strony smaży się recka, ale ciekaw jestem jak opinie innych. :P
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: mnikjom w Wrzesień 21, 2015, 21:28:34 pm
Ja dostałem w swoje ręcę (w sumie tak jak kilka innych gier) i Hong Kong czeka w kolejce m.in. po mgsV czy Mad Maxie. No ale jak już zagram to z pewnością podzielę się odczuciami z gry :P
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 21, 2015, 21:31:51 pm
przy moich obecnych zasobach czasowych nawet DMS mnie przerasta :F
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Wrzesień 21, 2015, 22:05:27 pm
Dalej czeka Hong Kong.

Coś wiadomo o tej krótkiej kampanii po wątku głównym?
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: dziki w Wrzesień 22, 2015, 21:49:13 pm
przy moich obecnych zasobach czasowych nawet DMS mnie przerasta :F
Akurat Dragonfall i Hong Kong są zajebiste dla ludzi z małą ilością czasu, ze względu na przebieg gry który na dobrą sprawę jest ciągiem niezależnych runów. Nie pamiętam tbh czy w DMS też tak było.
Coś wiadomo o tej krótkiej kampanii po wątku głównym?
Hm, nic mi nie wiadomo. Aczkolwiek tbh nie wiem o czym miałoby być, bo nie spoilując za bardzo, fabuła jest raczej zamknięta, a na końcu masz dodatkowo tekstowy epilog.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 22, 2015, 22:42:40 pm
ma być w grudniu, dopiero usiedli do prac nad nim. Było w ostatnim update bodaj
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Czerwiec 15, 2022, 21:06:18 pm
MoG Returns to Shadowrun Returns

Odświeżyłem sobie ten tytuł, bo męczę Senta, żeby zagrał. Autosugestia zadziałała. Z ciekawości popatrzyłem na recenzje w internecie tego tytułu. Z każdą wadą wyszczególnioną się zgadzam. Gra nie jest open worldem, przypomina point'n'click ze sceny na scenę, a dialogi mają kosmetyczną wartość, a nie realną. Ale mi to pasuje. Nie potrzebuje kręcić się po pustych mapach, gadać z generic NPCami o tym jak ciężko im jest czy też zwiększać czas z gry do 100h, żeby znaleźć każdą notatkę na świecie. Grałem na hardzie tym razem, ale dużej różnicy nie widzę w poziomie trudności. Chyba trudniej było trafić w przeciwników.

W każdym razie - story jest spoko, setting jest naprawdę cool. Rozwiązania zadań są różne, skill checki pasują do rozgrywki. Muzyka jest wyśmienita, grafika trochę kreskówkowa, ale lubię taką. Tła moim zdaniem robią swoje. Modele postaci już mniej.

Rozwój postaci jest okej, ale bez fajerwerków. Da się ogarnąć nie kumając systemu, ale da się też spieprzyć postać, o czym przypomina we wskazówkach ekran ładowania (Jack of all Trades is master of none).

Nadal polecam mimo upływu lat i pomimo, że to "najsłabsza" część z trylogii. Rekomendacją powinien być fakt, że zaraz po przejściu zainstalowałem Dragonfalla. Retrospektywa wkrótce.

Ach, przejście gry zajeło mi ok. 12h.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 16, 2022, 23:11:09 pm
Ach, przejście gry zajeło mi ok. 12h.
mogleś od razu mówić, że to gra na tydzień, to może bym się wcześniej zabrał xD Chociaż teraz to i tak najpierw muszę zmęczyć naście gier na 3dsa (bo zamykają eshop i nie będę mógł pobrać darmowych DLC, ponieważ nintendo ssie paukę), a potem xenoblade'a 2...
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Czerwiec 20, 2022, 21:44:11 pm
Ach, przejście gry zajeło mi ok. 12h.
mogleś od razu mówić, że to gra na tydzień, to może bym się wcześniej zabrał xD Chociaż teraz to i tak najpierw muszę zmęczyć naście gier na 3dsa (bo zamykają eshop i nie będę mógł pobrać darmowych DLC, ponieważ nintendo ssie paukę), a potem xenoblade'a 2...
DMS to jeden weekend, Dragonfall jakieś dwa weekendy.
Tytuł: Odp: Shadowrun Returns
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 20, 2022, 21:47:35 pm
ta,ale nie sądziłem, ze to tak dosłownie :p zresztą spójrz na C, on też niby tylko grał ostatnio w WoWa "przez weekend", a w przeliczeniu na godziny wyszło mu pół Xenoblade'a, Persony czy innego Finala xD