Forum RPG Center

Gry => Gry komputerowe => Wątek zaczęty przez: xeroloth w Luty 24, 2014, 15:59:56 pm

Tytuł: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Luty 24, 2014, 15:59:56 pm
Niesamowite, że taka seria nie dostała jeszcze tematu na forum ;p

Co tu dużo pisać, jedynka to mistrzostwo i chyba każdy to potwierdzi, dwójka dobra jako prequel, ale patrząc pod kątem klimatu, to trochę za mało mroku w tej części, trójka bardzo dobra, dużo zmienionych rzeczy, tylko boli kilka istotnych aspektów jak mniejsza ilość anomalii i promieniowania.

Klimat serii leje się wiadrami, głównie dzięki pierwszej, najbardziej mrocznej części.

W dodatku zmiany modderskie, które można wprowadzić do SoC są niesamowite, dzięki czemu gra wygląda przepięknie nie tracąc przy tym nic ze swojej wyjątkowości.

Dla ciekawych kilka screenów ze zmodowanej jedynki:
(click to show/hide)


A jakie wy macie odczucia co do tej serii?
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 24, 2014, 16:41:59 pm
jest.. dziwną adaptacją pikniku na skraju drogi :P Jestem fanem pierwowzoru i nie uważam go za złą grę, ale jak dla mnie za mało anomalii i za dużo potworów, którzy za szybko się respią.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Elrath w Luty 24, 2014, 17:05:39 pm
Chyba zrobię Quiz, w którym trzeba bedzie podać 10, nie no przesada, z 5 gier które Sent naprawdę lubi i nie krytykuje. : p

Świetna seria, niesamowity klimat, bardzo ładna grafika, fabuła - rzekłbym nawet klasyka.

SoC najlepszy klimat, CS dużo błędów, które uprzykrzały rozgrywkę no i CoP, mało mroczny, ale grywalny i fajnie biegało się po Prypeci.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 24, 2014, 18:48:30 pm
Ojtam, to nie ze nie lubię i że złe (choc przyznaję że przez bugi nigdy nie wyszedłem wiele dalej niż za to złomowisko), tylko ciężko mi się w klimat wkręcić :P zresztą polecam przeczytać książkę, łatwiej zrozumieć o co mi chodzi. To grę bym raczej widział jak horror, gdzie boisz się zrobić kolejny krok ale jednak brniesz w nieznane, a oczekiwanie jest najgorsze, coś jak, bo ja wiem, amnesia. Nie zaś horror jak resident evil.

Ale mówię, to tylko ja, bo wizualnie klimat oddali dobrze.

i aż 5? :<
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Luty 24, 2014, 19:16:34 pm
A co do wygrania? Podkoszulek Senta z autografem? :P


Cytuj
Ojtam, to nie ze nie lubię i że złe (choc przyznaję że przez bugi nigdy nie wyszedłem wiele dalej niż za to złomowisko), tylko ciężko mi się w klimat wkręcić :P zresztą polecam przeczytać książkę, łatwiej zrozumieć o co mi chodzi.
Książki nie czytałem, ale znam ją pobieżnie i wiem o co ci chodzi. Ma sporo wątków takich samych, ale zupełnie inaczej są one przedstawione. Największym podobieństwem jest oczywiście tzw spełniacz życzeń i ludzie nazywani stalkerami. Akcja książki nawet nie dzieje się na Ukrainie, tylko bodaj w Kanadzie.

Cytuj
To grę bym raczej widział jak horror, gdzie boisz się zrobić kolejny krok ale jednak brniesz w nieznane, a oczekiwanie jest najgorsze, coś jak, bo ja wiem, amnesia. Nie zaś horror jak resident evil.
Gra (szczególnie pierwsza część) naprawdę straszy tylko w kilku miejscach - podziemiach, czy specyficznych lokacjach. Podczas zwiedzania świata fakt, trzyma w napięciu, ale raczej dlatego, czy nie spotkamy stada za mocnych dla nas stworów, a nie, że coś na nas wyskoczy z tyłu.

Sam klimat oddaje szczególnie miejsce w jakim gra się toczy i otoczka w której to wszystko zostało zawarte. Coś, jak Kolonia Karna w Gothiku 1
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 24, 2014, 19:29:28 pm
tia, coś w tym jest, w stalkerze połowę klimatu robi to, ze jest na tej ukrainie.

a z książki wzięto naprawdę ogólną koncepcję, bo już tam mniejsza że kanada, ale przede wszystkim tam kosmici byli. Ale klimat też inny, chyba ani razu nie było w niej walki z jakimkolwiek mutantem, jak już, to z wojskiem, głównym motywem były też zmiany wokół ozny (z dzikiej dziury odgrodzonej tylko płotem i pilnowanej przez patrole, po mur jak na granicy z meksykiem, wypady po fanty, bo nikt nie był tak głupi by w zonie mieszkać, wykorzystywanie ich w codziennym życiu i tak dalej).
W sumie jakby ostro zmodować stalkera, że bestie to się spotyka może jedną czy dwie na mapie, za to co krok można przez własną głupotę zginąć w anomalii (które na marginesie w stalkerze są w 90% wypadków widoczne jak nagi murzyn na biegunie) to już zyskałaby tony klimatu. Przestałaby być shooterem, ale klimat by imho zyskał.

//bo trafnie ująłeś, jedyny strach, to ze ci sie stado psów po minucie zrespi za plecami :| zbyt ludna i płodna ta zona//
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Luty 26, 2014, 00:18:06 am
Odnośnie modowania Cienia Czarnobyla słów kilka...

Jarałem się tymi screenami, ale nie miałem okazji pograć w zmodowanego graficznie stalkera nigdy, więc postanowiłem się tym wszystkim pobawić...

Pościągałem, poinstalowałem, poustawiałem wszystko...

Gra mi chodzi na maksymalnych ustawieniach bez żadnego zacięcia (czym byłem nieco zdziwiony biorąc pod uwagę jakość grafiki) i wygląda po prostu G.E.N.I.A.L.N.I.E.

Normalnie jakbym odpalił zupełnie inną grę. Ze szczerego serca po prostu muszę to polecić każdemu fanowi tej gry. Mimo, że ukończyłem pierwszą część cztery razy, to mam teraz taką mega ochotę na grę, że najchętniej zarwałbym nockę i nie poszedł do pracy xD Ale trudno, pokokszę sobie pewnie dopiero w weekend :P
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 26, 2014, 08:08:48 am
wersja steam cy jakaś insza? Bo pamiętam jaką drogą przez mękę było zmuszenie mojego oryginału by miał lektora..
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Luty 26, 2014, 17:48:59 pm
Wersja normalna z płyty, z patchem 1.0006.

A instalacja lektora to przecież jest banał, wystarczy ściągnąć paczkę z lektorem i podmienić pliki w folderze gamedata. Nie wiem z czym miałeś problem :D

Jeśli ktoś chciałby pobrać moda to zapraszam na stronkę:
http://www.moddb.com/mods/autumn-aurora-compilation-mod/downloads


Krótka instrukcja ode mnie:
1. Pobierasz dwie paczki, moda i patcha.
2. Rozpakowujesz.
3. Instalujesz moda normalnie przez instalkę zawartą w paczce z modem.
4. Patcha nadpisujesz do folderu gamedata (pierwszy folder musi każdy, drugi dodatkowo jeśli ktoś gra na pełnym dynamicznym oświetleniu)
5. Aby przywrócić PL lektora pobieramy tą paczkę: http://www35.zippyshare.com/v/86697362/file.html i nadpisujemy zawartość w folderze gamedata

Aby wszystko funkcjonowało gra musi być w wersji 1.0006, z innymi działać nie będzie.

Jeśli ktoś nigdy wcześniej nie korzystał z modów, to:
1. Otwiera notatnikiem plik fsgame.ltx
2. Zamienia w linijce:
$game_data$ = false| true| $fs_root$|
na:
$game_data$ = true| true| $fs_root$|
3. Cieszy się grą.


Jeśli ktoś ma grę na steam (jeśli ma z płyty to to olewa):
Po instalacji modyfikacji należy usunąć plik d3d9.dll z folderu bin, który odpowiada za SweetFx. Usunięcie tego pliku pozwoli na uruchomienie gry na platformie Steam. Plik można śmiało usuwać, bowiem dołączony do moda SweetFX zawiera jedynie lekkie wyostrzenie obrazu. W żadnym stopniu nie zmieni to wyglądu gry.

Mam nadzieję, że komuś to pomoże :)

PS:
Wioska kotów w czystym stalkerze:
(http://img401.imageshack.us/img401/2240/stalkercienczarnobyla10.jpg)

i u mnie:
(http://images64.fotosik.pl/699/98a8b22855200564.jpg)

Takie małe porównanie :P
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 26, 2014, 18:19:28 pm
xero - bo mówię o clear sky, a tam trza patchowac bo inaczej jest za cicho :P a ze patcher nie chce działać z wersją steam, to jest problem ;p
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Luty 27, 2014, 00:29:52 am
Dobre, szkoda, ze wczesniej nie wiedzialem. Ja tylko bronie modowałem w SoC.

Ale optymalizacja tej gry to lipa straszna. Na mapie Baza Wojskowa cięło niemiło.

Kiedyś może podejde znowu do serii, bo niezly sandbox. Coś polecacie do CS i CoP? W sensie mody.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Luty 27, 2014, 07:52:52 am
Cytuj
Ale optymalizacja tej gry to lipa straszna. Na mapie Baza Wojskowa cięło niemiło
To nie wiem w jaką ty wersję gry grałeś. Mi tam nic nie cięło, gra wszędzie chodziła tak samo.

A mody do CS i CoP? Nie pomogę, nie modowałem tych części.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Luty 27, 2014, 12:15:48 pm
Grałem w polską wersje, patch najnowszy (ten 1.006 czy jakos tak). Czasem miałem takiego laga i potem wracało do normy. W mniejszych lokacjach nie bylo problemu, tylko tam.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Luty 27, 2014, 13:37:31 pm
No to naprawdę dziwne. Słyszałem o lagach na mapie Prypeć, ale na magazynach wojskowych nie. Chociaż ta mapka akurat jest jedną z większych, o ile nie największą, może to dlatego.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Luty 27, 2014, 22:28:25 pm
Post pod postem, ale to jakby całkowicie nowy akapit...



Pograłem trochę w tego zmodowanego Stalkera. O ile Sencior narzekał, że w czystym SoC widać anomalie, tak tutaj byłbyś w siódmym niebie - nie widać ich prawie wcale. Do tego detektor anomalii działa po prostu genialnie, jest świetnie zgrany z animacją, tzn. patrzysz w miejsce, gdzie wiesz, że jest anomalia. Podczas charakterystycznego *pik* detektora pojawia się ta animacja zaburzenia świata w danym miejscu (chyba wiadomo o co mi chodzi, przezroczysty wygląd falującej anomalii) i to tylko na sekundę, potem znów znika, aż do następnego *pik*

Dwa... Artefaktów już sobie nie wypatrzysz z daleka przez lornetkę i nie pobiegniesz po nie szybko, hehe. Przerobili to na sposób z CoP, tzn by znaleźć artefakt potrzebujesz szukać go na detektorze, świetne.

Trzy... Występują emisje przed którymi musisz się chować, bo inaczej po tobie. Są do tego stworzone specjalne miejsca w grze oznaczone kółeczkiem.

Cztery... U handlarzy można naprawiać broń i pancerze, ponadto można spać w łóżkach - jeśli ktoś boi się biegać po zonie w nocy.

Pięć... Jak wiadomo niektóre pancerze mają maskę na ryj. Jeśli mamy taki na sobie, to na ekranie pojawiają się czasem plamki od wody osadzające się na okularach od maski, ekran jest leciutko zamazany i brzegi ekranu mają charakterystyczne czarne zarysowania - jakbyśmy faktycznie mieli na sobie jakąś maskę. Do tego gdy mamy taki pancerz z obiegiem zamkniętym to nasz stalker oddycha jakby faktycznie na mordzie miał maskę. Świetne.

Sześć - w zonie jest mnóstwo nowych odgłosów, które naprawdę jeszcze dodają i tak już świetnego klimatu.

Siedem - NOWE BRONIE :D Tak - są nowe i to od samego początku. Ceny w grze też zostały zmienione, teraz wszystko jest jakby droższe i nie będziemy milionerami.


Jeśli ktoś chciałby wiedzieć coś jeszcze to o ile wiem/będę wiedział po dłuższej grze to odpowiem.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 27, 2014, 23:22:43 pm
znajdź jeszcze taki który ogranicza wątki strzeleckie (o respawn plz? :x) i jesteśmy w domu
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Luty 27, 2014, 23:31:12 pm
Grałem w jakiegoś moda na początku do SoC, gdzie były te blowouty (emisje). Nie spodobało mi się. :S Zabijało mi mnóstwo NPCów.

Fakt, resp jest w SoC denerwujący. Wysypisko w pewnym momencie zawsze będzie martwe i przepełnione psami/bandytami. Bez sensu.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Luty 28, 2014, 13:56:57 pm
Cytuj
Wysypisko w pewnym momencie zawsze będzie martwe i przepełnione psami/bandytami.
Grałem w tą grę wiele razy i nigdy się z tym nie spotkałem. Owszem, bandyci się respili czasami, ale na pewno nie w takiej ilości, by kogokolwiek pozabijać.

Co wy byście chcieli tak jak w gothicu? Wybić wszystko na początku i potem pustka? Przecież to bez sensu, tak przynajmniej widać, że ten świat żyje.

No i pozostaje druga kwestia - nie chcesz walczyć z bandytami? Omijasz miejsce w którym się respią. Nie chcesz walczyć z psami? (kto by chciał, zero zysku, straty w amunicji) To po prostu przebiegaj koło nich. Psy zazwyczaj nie zaatakują same, chyba, że są w dużej grupie. Właściwie to tylko wysypisko jest taką mapką na której może irytować ten resp bandytów (ale i tak respią się pojedynczo, max 3-4). Do tego po pewnym czasie gry na wysypisku widujemy żołnierzy dodatkowo, więc jest kolejny smaczek niwelujący niedogodności. Ale mimo wszystko jak komuś nadal to przeszkadza - istnieją mody na to, postaram się potem coś wkleić.


Co do emisji - żadnej jeszcze nie doświadczyłem, jak coś będę wiedział więcej to napiszę jak wygląda.


edit: jest jeszcze jeden denerwujący resp - przy wejściu do baru jest chmara psów. ale co to za problem przebiec na sprincie w okolice żołnierzy - tam już psy nie pójdą.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 28, 2014, 17:35:00 pm
gothicowe podejście że respią się co akt (a przynajmniej, odległy punkt w czasie) miało więcej sensu niż nieustanny resp co pięć minut. Przzez to rzuciłem SoCa, bo resp sie zawiesiłi mimo wytłucczenia 50 bandytów kolejni wciąż nadchodzili :F
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: xeroloth w Luty 28, 2014, 17:38:02 pm
To ty serio musiałeś grać we wczesną wersję jakąś, całą zabugowaną itd, bo mi się takie kwiatki nigdy nie trafiały.
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Elrath w Luty 28, 2014, 17:59:32 pm
Grałem w jakiegoś moda na początku do SoC, gdzie były te blowouty (emisje). Nie spodobało mi się. :S Zabijało mi mnóstwo NPCów.
W Oblivion Lost są dodane emisje, modyfikacja jedna z większych, dodająca możliwość naprawiania ekwipunku, oryginalne nazwy broni(chyba) no i emisje, które mnie uwaliły pod koniec gry jak biegałem po dachach w elektrowni, wiecie ten moment z tymi śmiesznymi portalami i przyszła emisja i nie było się gdzie schować. :D
Tytuł: Odp: S.T.A.L.K.E.R.
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Luty 28, 2014, 23:56:42 pm
Tak, grałem w Oblivion Lost właśnie. Chyba się zniechęciłem w Agroporomie, gdzie na starcie zginął mój kontakt z misji głównej i musiałem sam szukać wejśćia do podziemi. Stwierdziłem, że chrzanie taką robote.

A co do wysypiska - Bies (ten co daje Ci misje zaraz po wejściu, że atakuja go bandyci) ginie tam zawsze. Albo psy go zagryzają, albo bandyci rozstrzeliwują.