Forum RPG Center

Gry => Gry cRPG => Wątek zaczęty przez: Sentenza w Styczeń 06, 2014, 19:36:07 pm

Tytuł: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 06, 2014, 19:36:07 pm
"To tutaj normalne. Spiski, zabójstwa i otwarte przepychanki o władzę; uroki dekadencji."
 - Glen Cook, Czarna Kompania.

http://www.youtube.com/watch?v=ELBevGZTsYc
Cytuj
Age of Decadence to izometryczna i turowa gra RPG z grafiką 3D. Gracz zostaje przeniesiony w postapokaliptyczny świat fantasy, przy tworzeniu którego główną inspiracją były czasy upadku cesarstwa rzymskiego. Gra charakteryzuje się doszlifowanym systemem tworzenia postaci gracza opartym na wyborze umiejętności, nieliniowością, wieloma możliwościami wykonywania zadań (zależnymi od kierunku rozwoju postaci) i rozbudowanymi drzewkami dialogowymi. Gracz będzie się także musiał borykać z konsekwencjami podejmowanych przez siebie wyborów.
i jeszcze jeden opis, tym razem dłuższy, z GOL'a (choć zawiera kilka błędów, gdyż AFAIK w świecie AoD nie ma żadnej magii ani tym podobnych rzeczy)
(click to show/hide)

Gra wprawdzie powstaje już chyba z 7 czy 8 lat i raczej nie bedzie miała rozmachy skyrima czy nawet NWN2 czy innego Baldura, ale kupiłem early access na steam i zastanawiam się, czy jest to na tyle intrygujący tytuł by o nim napisać coś więcej, tak jak to było w przypadku Tormenta. Bo choć ma swoje wady (grafika tak na poziomie pierwszego NWN, czy momentami absurdalny poziom trudności) i może być grą rozmiarowo krótką, to jednak rozbudowaną, osadzoną w interesującym świecie i zwyczajnie nieznaną, na co nie zasługuje. A może nawet ktoś z was już się kiedyś o nią otarł i chciałby się podzielić wrażeniami. Albo o coś zapytać. Pytania zostawiam otwarte i liczę, że pojawią się odpowiedzi.

a teraz najlepsze:
publiczna beta/demo (http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/topic,2488.0.html)
staaaaare demo prezentujące walkę, pozwalające toczyć starcia na arenie (http://www.irontowerstudio.com/forum/index.php/topic,1259.0.html) (uwaga na oczy, bo z tego co wiem pochodzi jeszcze jak był stary silnik graficzny i gra wyglądała gorzej niż pierwszy NWN)

każdy może więc rzucić okiem z czym to się je i czy warto czekać na pełniaka, nie trzeba nic płacić (różnica między publiczną betą a tą ze steam jest taka, że ta na steam daje większy wycinek gry).
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: xilk w Styczeń 06, 2014, 21:29:41 pm
Zapowiada się ta gra naprawdę fajnie.

Moje pierwsze pytanie byłoby o wymagania, jakie zapewne będzie miała ta gra i jakie ma wersja demo?

Poza tym, ciekawi mnie to "siedem zakończeń" gry. Mam tylko nadzieję, że nie będzie tak, że każde jest przypisane dla danej klasy i potem zmieniają się detale na zasadzie, że przeżyła ta frakcja, a ta upadła. Liczę jednak, że te wybory w czasie gry będą miały konsekwencję np. po pokojowym rozwiązaniu sporu w jednym zadaniu, potem będziemy mogli się powoływać na swoje wpływy. Chodzi mniej więcej o to, że jak dyplomacją załatwimy, że straż będzie miała mniej roboty, to potem staż wspomoże nas w rozwiązaniu innego konfliktu.

Na pewno mnie zachęca to, że jednak dane zadanie można rozwiązać na różne sposoby, w zależności czym się specjalizuje dana postać. Dlatego łotrzyk ukradnie zawartość skrzyni, rycerz wypełni jakieś dodatkowe zadanie i w nagrodę dostanie zawartość skrzyni, a kupiec zdobędzie przedmiot w drodze handlu. Hm. Chyba właśnie ta klasa kupca mnie najbardziej ciekawi, bo jednak wychodzi to poza schemat postaci: wojownik, mag, kapłan i łotrzyk :)
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 06, 2014, 21:44:31 pm
1. Wymagania - praktycznie nieistniejące ;p pozwolę sobie skopiować ze steam:
Minimum:
OS: Windows XP/Vista/Windows 7/Windows 8
Processor: 1.7 GHz Processor or better
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Nvidia Geforce 8500 GT / ATI Radeon HD 7290 (512 Mb) or better
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 1500 MB available space

Recommended:
OS: Windows 7/Windows 8
Processor: 2.5 GHz Processor or better
Memory: 4 GB RAM
Graphics: Nvidia Geforce GTS 250 / Radeon HD 4870 (1Gb) or better
DirectX: Version 9.0c
Hard Drive: 1500 MB available space

demo i full pewno takie same będą miały. No, może demo ciut mniejsze.

2. Zakończenia i klasy - nah, wątpię. Klasy definiują tylko jak zaczyna się nasza przygoda, coś jak w pierwszym Dragon Age - cała reszta zależy już tylko od naszych skilli, które możemy rozdzielać dowolnie. Raczej podejrzewałbym, że rdzeń zakończenia zalezy od tego, jaką frakcję wesprzemy, bo dziwnym trafem też jest ich siedem, a gra właśnie o tym opowiada - jak po upadku wszelkiej władzy centralnej dawne, też mocno podupadłe stronnictwa chwytają się za łby i walczą między sobą o resztki tego, co przetrwało, a naszym zadaniem jest "ustawić się" w tym świecie.
Ale generalnie idzie to tak jak mówisz - zaczyna się przybyciem kupca do miasta, i teraz w zależności od naszej klasy albo jesteśmy jego ochroniarzem, albo jako podróżnik mamy pokój obok, albo jako loremaster mamy przeprowadzić dla niego wycenę przedmiotu, albo jesteśmy wynajętym zabójcą który ma go dostać.. trochę tego jest, a to dopiero punkt zawiązania akcji.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Styczeń 07, 2014, 13:42:28 pm
- "Wymagania - praktycznie nieistniejące ;p"
- 2 GB RAM
- nie pójdzie na komputerze sprzed dziesięciu lat

co

I jeszcze jedno: 23 euro za wczesny dostęp? Co jest grane? Czy one zawsze są tak horrendalnie drogie?

Dużo czytania i statystyk, turowa walka, przegadane, za mało wybuchów, cut-scenek i QTE, 0/10, nie grałbym.
...tak naprawdę to zniechęca mnie do spojrzenia na grę osadzenie jej w czasach Cesarstwa Rzymskiego i brak magii. No i walka w turach.

Ale zobaczę stare demo i to, jak działa nawalanie się w turach, czy jest jakiś fun... Chociaż pewnie jeśli szukam gry, w której sama walka jest fajna, to trafiłem pod niewłaściwy adres. Ale to jest bolączka niektórych RPGów: są zbyt czasochłonne w dobie szybkiego dostępu do wszystkiego, trzeba włożyć w nie znacznie za dużo czasu, by opanować podstawy, zanurzyć się w świecie i zacząć czerpać radochę z gry... ale to temat na inny wątek.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 07, 2014, 14:09:40 pm
- "Wymagania - praktycznie nieistniejące ;p"
- 2 GB RAM
- nie pójdzie na komputerze sprzed dziesięciu lat

co
no na siedmioletnim (zanim się spalił ;_; no ale miał tego GFa 8800, 2GB ram i athlona x2 na pokladzie) działałby bez problemu ;p

Cytuj
I jeszcze jedno: 23 euro za wczesny dostęp? Co jest grane? Czy one zawsze są tak horrendalnie drogie?
szczerze mówiąc, wczesne dostępy zwykle są droższe, bo kosztują tyle, co gra w pudełku albo i więcej. Jakby to wyjaśnić.. to tak, jak kupno pre-orderu każdej innej gry, tylko z dodatkowym bonusem, że masz dostęp do baaaardzo wczesnych buildów alphy/bety. Tutaj niby jest już 2/3 gry.

Cytuj
Dużo czytania i statystyk, turowa walka, przegadane, za mało wybuchów, cut-scenek i QTE, 0/10, nie grałbym.
...tak naprawdę to zniechęca mnie do spojrzenia na grę osadzenie jej w czasach Cesarstwa Rzymskiego i brak magii. No i walka w turach.
no fakt, fanów skyrima nie przyciągnie ;p I nie tyle cesarstwo, co fikcyjny świat w 95%  podobny do cesarstwa, różnice są marginalne, ale imho to dobrze, otoczka jest dzięki temu ciekawa. To samo brak innych ras niż ludzie i brak magii.
A co do walki.. ona sama w sobie jest ok, taki fallout na sterydach, tylko ma jedną wadę - stara się naśladować pewien realizm, przez co jest wymagająca, nie ma dobrego samouczka i nie ma skalowanego poziomu trudności. Metodą prób i błędów na arenie, co zajęło mi cały dzień, doszedłem do dwóch wniosków. Po pierwsze, trzeba sobie wziąć do serca radę z instrukcji, forum i gdzie jeszcze tylko się pojawia: unikaj walki jesli nie musisz jej toczyć. A jeśli musisz, to najlepiej z jednym przeciwnikiem, wtedy szanse są równe lub nieco na twoją korzyść. Przy dwóch na jednego masz już przesrane ale idzie sobie dać radę jeśli będziesz miał szczęście, trzech i więcej to niemal pewna śmierć. Dlatego gra gościem nastawionym na walkę to ból w dupie, gadający mają ciut łatwiej, ale to też najpierów musisz rozgryźć które umiejętności najczęsciej się przydają by móc przegadać oponenta. drugi wniosek dotyczy już samego systemu - trzeba się specjalizować, i to naprawdę wąsko. Szkolenie się np. w mieczu daje kary do wszystkich innych broni białych, nauka bloków wyklucza uniki, łuki wykluczają kusze i tak dalej. Teoretycznie można się zastanawiać czy nie iść w miecz i łuk, ale szkoda punktów, bo tych i tak zawsze będzie za mało, lepiej chomikować na podbicie uniku i głównej broni. No i myśleć przy rozdawaniu statystyk, bo  przeciwieństwie do innych gier, tutaj nie ma magicznych przedmiotów które nam je zwiększą.
Gra jest generalnie dość hardkorowa, co samo w sobie nie jest złe bo przez te kilka godzin zdążyłem ją polubić, ale wszystkie zasady nią rządzące są bardzo słabo tłumaczone

Cytuj
Ale zobaczę stare demo i to, jak działa nawalanie się w turach, czy jest jakiś fun... Chociaż pewnie jeśli szukam gry, w której sama walka jest fajna, to trafiłem pod niewłaściwy adres. Ale to jest bolączka niektórych RPGów: są zbyt czasochłonne w dobie szybkiego dostępu do wszystkiego, trzeba włożyć w nie znacznie za dużo czasu, by opanować podstawy, zanurzyć się w świecie i zacząć czerpać radochę z gry... ale to temat na inny wątek.
demo walki polecam tylko o tyle, że jest tam zapewne tylko walka (tylko wygląda jak gówno, co biorąc pod uwagę, że nawet najnowsza wersja wygląda jak gry sprzed czasów NWN2, jest sporym osiągnięciem). No chyba, że publiczna beta również ma wbudowaną arenę, ale tego nie wiem. A bez ogrania areny nie ma sensu siadać, bo bedziesz czytał te tony tekstu tylko po to, by trafić na walkę którą i tak przegrasz. I to nie raz. Trza najpierw poznać ten system, bo inaczej można się tylko szybko zniechęcić
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: xilk w Styczeń 07, 2014, 20:31:26 pm
No cóż, zatem wymagania faktycznie nie są zbyt wyśrubowane. Nie wiem, czy kupię od razu po premierze, ale ta gra na pewno będzie pierwszym tytułem, w którą zagram na steamie. Dotąd jednak ograniczałem się do gier na płytach ;)

Co do zakończeń, to mnie uspokoiłeś. Skoro będzie to uzależnienie od wyboru frakcji, którą jednak będziemy wspierać, a nie od klasy jaką wybierzemy na początku, to świetnie :) Pomysł z tym, żeby już w pierwszym zadaniu odczuć, czy gramy kupcem, łotrzykiem, czy też rycerzem jest świetny. Oby w pozostałych zadaniach było coś podobnego.

Zatem ja na pewno będę czekał na ten tytuł.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 07, 2014, 20:42:46 pm
No cóż, zatem wymagania faktycznie nie są zbyt wyśrubowane. Nie wiem, czy kupię od razu po premierze, ale ta gra na pewno będzie pierwszym tytułem, w którą zagram na steamie. Dotąd jednak ograniczałem się do gier na płytach ;)
wersja bez steama też istnieje, ale bardziej dowierzam że steam przetrwa dłużej niż własny kanał dystrybucji małego developera ;p

Cytuj
Co do zakończeń, to mnie uspokoiłeś. Skoro będzie to uzależnienie od wyboru frakcji, którą jednak będziemy wspierać, a nie od klasy jaką wybierzemy na początku, to świetnie :) Pomysł z tym, żeby już w pierwszym zadaniu odczuć, czy gramy kupcem, łotrzykiem, czy też rycerzem jest świetny. Oby w pozostałych zadaniach było coś podobnego.

Zatem ja na pewno będę czekał na ten tytuł.
wiesz, jak mowilem, pierwsze lokacje możesz przetestować już teraz, pierwszy link z pierwszego posta :P
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 09, 2014, 22:36:26 pm
Taka ciekawostka, grając gwardzistą lepiej prowokowac konflikty niż próbowac rozwiązać je dyplomacją, bo dzięki temu robimy epicki 'last stand' przeciw hordom ordu o którym wszyscy słyszą i mówią, dzięki czemu gwardia odzyskuje prestiż oraz chce do niej dołączyć wielu rekrutów. Jeśli rozwiązemy sprawę gładką gadką ordu nie tylko mogą stać się zagrożeniem w przyszłości, ale także sam nieddoszły konflikt przemija niezauważony przez co gwardia dalej 'jest bo jest'.
A tak generalnie to te zapowiadane 40h na przejście to przy dobrych wiatrach i częstym wczytywaniu gdy zginiemy chyba, bo robiąc speedrun (tylko questy dla wybraniej frakcji, z olaniem pozostałych) to w obecnej becie jest to jakieś 9 zadań w przypadku gwardii, do tego opierających się raczej na mordowaniu kolejnych grup przeciwników, więc przejść to można w dwie godziny z zegarkiem w ręku.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 13, 2014, 00:16:19 am
ok, mam 20h za sobą, ta gra jest epicka. Zapomnijcie o gównianych początkach z DA:Origins, czy żałosnych "różnych aktach" w drugim wiedźminie. Tutaj każda klasa zaczyna niemal zupełnie inaczej, ma własny zestaw questów i choć oś wydarzeń w pierwszym mieście jest w gruncie rzeczy ta sama i specjalnie długa nie jest, to każdy ma inne zadania które też można zazwyczaj rozwiązać na kilka sposobów.. i co zabawne rowniez posiada rozgałęzienia. daleko nie szukając, pretor ma do zalatwienia porblem z kopalnia innego rodu oraz z porwaniem syna szlachcica przez bandytow. Można albo na pałę, albo przebrać sie za loremastera gadając z pierwszymi, albo uzyc  'klasy' (pretor robi za cos  rodzaju dyplomaty rodu i ma immunitet, tzn nie zaczna strzelac od razu), albo  zaatakowac pierwszego straznika krytycznym uderzeniem i reszte wykonczyc tradycyjnie, albo tez podpuscic bandytow, by odwalili robotę za nas, klamiąc im ze w kopalni bylo zloto albo obiecując pieniądze, a gdy juz sie z tym uporamy mozemy albo na polecenie naszego pana zlikwidowac lokalnego komendanta gwardii (co najmniej trzy soposoby wywabienia go z kwatery) albo zmienic front i stanąć na czele jego oddziału, by pozbyć się naszego wczesniejszego chlebodawcy.. albo na czele owego oddzialu wynegocjowac pokoj miedzy oboma, ktory ma byc potwierdzony pismem ktore przyniesiemy od komendanta jesli sie zgodzi.. ktorego to pisma nie musimy odniesc, ale mozemy z nim uciec, by wkupic sie w laski innego rodu z innego miasta, ktore to pismo wprawdzie wiele nam nie da bo wiesci o sojuszu wyprzedzą nasze nogi, ale za to od poczatku bedziemy mieli dostep do palacu, ktory w innym wypadku dlugo (lub permanentnie) pozostalby dla nas zamkniety... te 40 godzin na przejscie to zapewne bzdura ktora trzeba podzielic przez dwa albo nawet i cztery (wymigiwanie się od walk gładką gadką wszystko znacznie przyspiesza, choć niekiedy nie oznacza automatycznego sukcesu.. grając takim gwardzistą często lepiej prowokować konflikty, gdyż dzięki temu gwardia może wykazać się męstwem, co przekłada się na większą liczbę rekrutów i rozszerzenie wpływów wśród społeczeństwa), ale i tak gra po prostu miażdży oferowanymi możliwościami lawirowania między stronami i zachęca do przejścia gry co najmniej 7 razy, tyle ile jest klas i frakcji. W końcu jak mówią słowa z końcówki trailera, "uczyń ten zniszczony świat lepszym miejscem.. dla ciebie". Po prostu mistrzostwo, mimo pewnych niedomagań mechaniki
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Styczeń 13, 2014, 12:02:36 pm
tl;dr: Sentenza Przebiegły cieszy się ogromnymi możliwościami bycia przebiegłym + akapity muszą umrzeć

Brzmi... fajnie?
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 13, 2014, 13:05:28 pm
to przez czytanie maniaks story :< no i post miał być na kilka zdań, a wyszła tapeta znowu :< postaram się w najbliższych dniach ogarnąć jakąś czytelniejszą wersję oraz może materiały wannabe na stronę.

A jak brzmi fajnie.. pamiętaj C, darmowe demo jest ciągle dostępne i pozwala pobawić się w pierwszym mieście :> (obecny build dla tych co zakupili preorder  dodaje jeszcze drugie miasto, aczkolwiek gra dalej cierpi na znikomą ilość zadań pobocznych.. twórcy obiecują dołożyć kolejne plus poprawić część niedoróbek w styczniowym update, ale niestety upierają się że walka z mechaniką i przewidywanie w ciemno co się może przydać to dobra ścieżka :s)
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 15, 2014, 20:21:27 pm
Z innej beczki, co by inni się mogli wykazać i przerwali mój monolog - będę tłumaczył opisy frakcji i zastanawiam się nad polskimi odpowiednikami. Kilka jest łatwych, nad kilkoma nie mogę się zdecydować co lepiej brzmi i trafniej oddaje sens, jest też jedna zagwozdka językowa. Anyway, oryginalne nazwy:
Noble House Daratan (jeden z dawnych wielkich rodów)
Noble House Aurelian (jw)
Noble House Crassus (jw)
Imperial Guards (resztki armii dawnego cesarstwa/imperium)
Forty Thieves (gildia złodziei)
Commercium (gildia kupców)
Boatmen of Styx (gildia zabójców)

..i propozycje tłumaczenia:
Szacowny/Szlachetny/Znamienity/Wielki   Dom/Ród Daratan (rly, nie wiem jak najtrafniej oddać Noble, szlachecki nie pasuje, bo to epoka w stylu Rzymu; jestem za to by zostawić oryginalne Dom zamiast tłumaczyć to na ród, bo o ród ofc chodzi)
jw. Aurelian (Aureliuszy? Byłoby to bardziej po polsku bo tak się tłumaczy, ale od biedy możnaby zachować oryginalną pisownię i tłumaczyć się, że zostawiamy "rzymską" - choćby dlatego, że poniższy dom Crassus brzmi beznadziejnie gdy napisze się "Dom Krassusów")
jw. Crassus (jw.)

Gwardia/Straż Cesarska/Imperialna (Gwardia imperialna brzmi zbyt warhammerowo jak dla mnie, byłbym za Gwardią Cesarską)

Czterdziestu Złodziei (tu przykład łopatologicznego)

Commercium/Komercjum (jak z aureliuszami, nie wiem czy to polonizować, czy zostawić pseudołacinę)

Przewoźnicy przez Styks (tu moja inwencja, jak ktoś ma lepszy pomysł pisać)
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Styczeń 15, 2014, 20:39:04 pm
Noble House - Daj może Wielki Ród. Tak, wiem, zżynka z Morro, ale działa. Czyly Wieli Ród Daratan, Wielki Ród Aurelian, Wielki Ród Crassus.
Imperial Guards - Gwardia Cesarska brzmi dobrze.
Forty Thieves - zgadza się, Czterdziestu złodziei.
Commecrium - zmieniłbym na Komercjum.
Boatmen of Styx - Wywaliłbym to "przez" i dał "Przewoźnicy Styksu".
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: xilk w Styczeń 15, 2014, 20:45:21 pm
Z innej beczki
No to moje propozycje:
1) Wielki Dom Daratan, Aurelian i Crasssus. Jednak odmiana nazwisk, to zły pomysł.
2) Gwardia Cesarska wydaje się być najlepszym rozwiązaniem, gdyż jak sam zauważyłeś "gwardia imperialna" to bardziej do Warhammera.
3) Z kolejnymi właśnie jest najgorzej, bo "dosłowne" tłumaczenia jakoś dziwnie brzmią i najchętniej nazwałbym to Gildią Złodziei, Gildią Kupców i Gildią Zabójców. Ja bym jednak był za tym, żeby w tych przypadkach dać jakieś nowe nazwy. Czterdziestu Złodziei przypomina mi czterdziestu rozbójników Alibaby... Propozycje: Nocne Oko (złodzieje), Szczęśliwa Moneta (kupcy) i Strażnicy Styksu lub Szum Styksu (zabójcy).
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 15, 2014, 20:45:47 pm
Rody - wiem, też o tym myślałem, ale korci mnie poetyka "Domu"..  a jak zapatrujesz się na to Aurelian/Crassus, zostawić latinglish?

reszta ok, tylko ci Boatmeni - "przewoźnicy styksu" tak średnio, bo brzmi jakby przewożono styks, a tu o chodzi o nawiązanie do Charona, który przewoził dusze umarłych przez rzekę styks. Jak ktoś nie zna mitologii to mu to lotto, ale mnie osobiście rani :P

EDIT:
xilk - aż tak z inwencją bym nie przesadzał. Czterdziestu faktycznie może celowo nawiązywać do alibaby, z komercjum dunno. Z tym szumem ew bym się zastanawiał
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Styczeń 15, 2014, 20:50:26 pm
Nie, ten "Dom" jest bez sensu moim zdaniem. Aurelian bym zostawił latinglish, ale Crassus na Krassusa (czy Krasusa) zmienił.

Ja wiem, że chodzi o Charona. >.< Ale to serio lepiej brzmi, bez tego "przez". A każdy wie o co chodzi.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 15, 2014, 20:56:55 pm
własnie cięzko powiedzieć czy to jest jednego krassusa czy krassusów, bo zdaje się że każdy ród ma obecnie tylko jednego przedstawiciela przy życiu, a cała chwała dawno przeminęła (ten jeden to w ogóle wyjątek pod tym względem, bo aurelian brzmi ok bez kombinacji, a daratan ma w ogóle najłatwiej). Rzymskie rody miały liczbę mnogą, więc raczej tego bym się trzymał

Z tym styksem to zobaczę co inni na to.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Styczeń 15, 2014, 21:29:00 pm
Pardon, miało być Wielki Ród Krassus, bez "a".

Każdy ród powinien mieć nieodmienną nazwe.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Styczeń 16, 2014, 12:11:12 pm
Boatmen of Styx - czemu nie "Przewoźnicy Styksu"? Bo to brzmi jak "Tarasy Wisły", chociaż nazwa osiedla to "Wiślańskie Tarasy". Optuję za dość celnymi "Styksowymi Przewoźnikami". (Naprawdę wolałbym tutaj coś zgrabniejszego, np. "styksyjscy", ale wymyślam w tym momencie nowe słowo.) Ewentualnie "Styksowymi Łódkarzami", gdyby ktoś nie łapał nawiązania, ale to w sumie jego problem.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 21, 2014, 21:33:07 pm
pomyśli się nad stykstyjskimi. I tak jestem dumny że wpadlem na cos lepszego niz serafinowe 'przewoznicy po styksie'

a propos serafina - jak na niego, nawet dobra zapowiedź http://www.gram.pl/news_9gzrJOy4_The_Age_of_Decadence_juz_gralismy.html
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 04, 2014, 20:29:58 pm
Tak jak zapowiadałem, na stronie stopniowo będą pojawiały się materiały dot. AoD, zaczynając od FAQ. Pierwszy odcinek pod tym adresem  - http://rpg-center.pl/crpg/70

a, i stwierdziłem, że Forty Thives będę jednak tłumaczył jako "Czterdziestu rozbójników", wprawdzie brzmi to trochę kulawo i nie do końca odnosi się do działalności złodziei, ale nazwa ta w oczywisty sposób nawiązuje do ali baby, a ze nasz przekład tej legendy jest jaki jest, to już nic nie poradzimy :x
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 06, 2014, 18:07:16 pm
http://rpg-center.pl/crpg/75 - druga część  FAQ. Boli mnie wasz brak hejtu na czterdziestu rozbójników, literówki i uwielbienie do gry o której nikt nie słyszał :<
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Luty 10, 2014, 15:22:58 pm
Powiem ci, Dyrektorze, że nikt tego nie czyta, bo foro jakoś tak jest na boku, a portal swoją drogą.

A skoro o nim mowa: obecnie portal w ogóle nie działa (http://anonmgur.com/up/b7a113b569d72765dbc49cb38637efdf.png).
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 10, 2014, 15:53:25 pm
Powiem ci, Dyrektorze, że nikt tego nie czyta, bo foro jakoś tak jest na boku, a portal swoją drogą.
chyba nie zrozumiałem sensu tego zdania

Cytuj
A skoro o nim mowa: obecnie portal w ogóle nie działa (http://anonmgur.com/up/b7a113b569d72765dbc49cb38637efdf.png).
drag grzebie, to dlatego.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Luty 14, 2014, 21:32:01 pm
Powiem ci, Dyrektorze, że nikt tego nie czyta, bo foro jakoś tak jest na boku, a portal swoją drogą.
chyba nie zrozumiałem sensu tego zdania
Chodzi mi o to, że większość osób tutaj głównie siedzi na forum i podejrzewam, że nie sprawdza strony głównej, a na foro nie ma jakichś wyraźnie zaznaczonych odnośników do tematów na frontpejdżu. Dałeś wprawdzie link, ale pałęta się gdzieś w temacie o AoD, nawet nie w pierwszym poście.

Gdyby materiały na główną znajdowały się w jakiejś wyróżnionej sekcji, może forumowicze czytaliby i komentowali.

Przepraszam za off-topic.


(http://www.emotikony.friko.pl/emots/1/nonono.gif) /W7
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 08, 2015, 19:15:29 pm
http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-o-grze
http://rpg-center.pl/age-decadence/co-znajde-w-tym-dziale-age-decadence-edition

jak widac sekcja wzbogaciła się o krótkie przybliżenie gry oraz rozkładówkę na najbliższe tygodnie. Jak dobrze pójdzie, pierwsza będzie beta, i to już jutro
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 10, 2015, 18:46:16 pm
http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-betatest
betatest już jest.  O ironio, w dzień ogłoszenia dziennej premiery
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Wrzesień 10, 2015, 21:12:34 pm
O, to ten artykuł, który miałem poprawiać. Sorry, że tego nie zrobiłem. Jakoś w ogóle nie potrafiłem wykrzesać w sobie zainteresowania.

Przy korekcie odechciało mi się po dotarciu gdzieś tak do połowy artykułu, tutaj przewinąłem go na sam koniec, gdzie zobaczyłem:
Cytuj
Absolutne mistrzostwo i must have, pogromca casualRPG - 8/10.

Ocena wersji beta. Absolutne mistrzostwo, w które prawie nikt nie zagra. To mi przypomina moje jaranie się Hellsinkerem, taką całkiem fajną strzelanką, zanim połapałem się, że nie jest dobrą grą. AoD może i autentycznie należy do bardzo dobrych gier, ale jestem śmierdzącym każualem i obecnie wolę mojego lekkiego jak piórko Skajrima. Nie muszę go przedstawiać innym, wielu w niego grało i wie, o czym mowa.

I wiesz co? Może czas przestać być elitarnym bucem i powtarzać, że nadmierne uproszczenia są złe, przyrównywać proste gry do śmieciowego jedzenia, itp. Internet jest przesycony nieuporządkowanymi informacjami, a każdy z nas znajduje się w swoim bąblu, którego nie ma powodu opuszczać, bo otrzymuje wszystkie interesujące bodźce. I nie chodzi nawet o to, że z niego choćby okazyjnie nie wychodzimy. Świat jest o wiele za duży, a nasz czas między inkarnacjami zbyt ograniczony, by własnoręcznie dokonywać selekcji spośród wszystkich dostępnych nowości. Nie wygramy.

Gdybyś miał trzydzieści sekund, by sprzedać komuś Wiek Dekadencji, jakbyś to zrobił?

I co to znaczy "sprzedać"? Parokrotnie oferowałem osobom z tego forum gry na Steam, w które sam grałem z przyjemnością i nikt nie wyraził chęci. Może nastawianie się na przekonanie kogoś do wypróbowania naszej gry jest skazane na porażkę. Inne osoby mają swoje życia, własne kolejki gier do ogrania i różne priorytety. Zdobycie rzędu dusz oznaczałoby chyba utworzenie kultu podążającego za jego patriarchą z kompletnym oddaniem.

Przykro mi, że nikt nie komentuje twoich wypocin. Ale nie mogę ci pomóc.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 10, 2015, 23:10:59 pm
Nie wiem co ten post ma do tekstu albo chociaż do samej gry skoro tylko jedno zdanie na tych kilka akapitów się do niej odnosi, ale dzięki za podbicie tematu I guess?

Anyway, jeśli chciałeś tylko podzielić się przemyśleniami na temat "sprzedawania" gier zawsze możesz zrobić o tym felieton (tak jak zrobił to TB) lub po prostu postawić topic z dyskusją na foro, you know. Z innymi problemami sprawa jest prostsza, bo nawet nie musisz stawiać topicu, Trudne Sprawy Center już są. Choć więc ty nie mogłeś pomóc mnie, cieszę się, że przynajmniej  ja mogłem pomóc tobie.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: ligant w Wrzesień 23, 2015, 16:29:33 pm
Nie wiem co ten post ma do tekstu albo chociaż do samej gry

Nie ma nic, ten post to tylko butthurt fanboya bethsedy związany z faktem, że 4 osoby pracujące w swoim wolnym czasie i z zerowym budżetem stworzyły crpg bilion razy bardziej ambitnego i rozbudowanego niż jego ukochany skyrim nad którym pracowało kilkadziesiąt osób i który miał co najmniej 80 milionów dolarów budżetu.
Ten fakt fanbojów beth boli najbardziej.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 23, 2015, 18:26:12 pm
akurat C to raczej fan jeszcze bardziej ultraniszowych tytułów, tylko niekoniecznie RPGowych :P ten LP Skyrima który robi to przypadkiem wyszedł :P Swoją drogą, witamy na forum

A, i pojawiła się druga część poradnika, tym razem poświęcona statystykom - http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-statystyki Póki co jest to bardzo ogólne info o największych podstawach, więcej detali pojawi się gdy dojdziemy do konkretów związanych z walką.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Wrzesień 24, 2015, 14:39:23 pm
Jestem dłużny napisać w tym temacie jednego posta o MGS, ale to innym razem :}

Przeczytałem recenzję bety.

Zabrakło mi najważniejszej informacji, jaka powinna się znaleźć w takiej właśnie beta-recenzji - jakie są plany twórców odnośnie ostatecznej wersji gry? Mimo wszystko beta-recenzja powinna mieć w sobie trochę z zapowiedzi, taką spełnia rolę. Czy jest szansa, że twórcy naprawią bolączki, z którymi gra boryka się w obecnej wersji oddanej do testów? Czy istnieje ryzyko, że zrezygnują z jakiegoś rozwiązania, które można uznać za dobre? Krótko mówiąc - czy podzielili się jakimikolwiek swoimi zamiarami lub czy w osobistym odczuciu recenzenta są rzeczy, które jego zdaniem na 100% zostaną zmienione? Póki co wywnioskowałem tyle, że najpoważniejszy problem gry - złamany poziom trudności - w opinii twórców pozostanie niezmieniony i obecna trudność jest zgodna z tym, co zamierzali. Co w połączeniu ze stwierdzeniem, że momentami przydałaby się umiejętność jasnowidzenia, nie wróży za dobrze.

A poza tym... gra naprawdę się broni sama jako mocno klasyczny cRPG. Pomijając aspekty, w których się nie broni (oprawa audiowizualna i kryształowa kula w wymaganiach sprzętowych), te elementy które ją wyróżniają stoją na własnych siłach bardzo mocno. Dlaczego więc tyle podśmiechujek z TES, Wiedźmina i DA? Po co? W takim wykonaniu brzmi to niepoważnie i recenzja z miejsca traci w oczach czytelnika obiektywnego, na samym starcie tworzy fronty. Za to dla gracza spolaryzowanego i dyskusji "fanboje kontra antyfanboje" jest w sam raz. Fajnie jest, dowiedziałem się sporo o grze, ale i tak będę chciał przeczytać recenzję od kogoś obiektywnego. Tego powinno się unikać.

A C wyraził właśnie opinię na temat tego dzielenia na siłę, każual kontra niekażual. Do recenzji gry ambitnej nie trzeba od razu brać gier lekkich jako przeciwwagi. Idealne podejście do sprawy to "co kto lubi", prezentacja mocnych stron danej gry i wskazanie, do jakiej grupy może być skierowana. Miejsce na podśmiechujki z Wiedźmina jest w recenzji Wiedźmina, wynoszenie tego poza temat to już silne sprawianie wrażenia kogoś, kto czepił się czegoś i nie może odpuścić. "Wybór tła postaci w AoD jest ważny i niesie konsekwencje, nie to co w każualowym DA" prowokuje do dyskusji bobka broniącego DA i dowolnego jego aspektu, w którym AoD przegrywa, festiwal rzucania błotem gotowy. "Wybór tła postaci w AoD jest ważny i niesie konsekwencje, co z pewnością docenią fani klasycznych RPG" - o, fajnie, gra dla mnie / nie dla mnie. Pamiętacie, jak radziłem wam podczas dyskusji o stronie, żeby o samym RPGC pisać, jakie jest, a nie jakie nie jest? Rada nadal obowiązuje. Już wtedy Ka7 wam napisała, że pierwsze wrażenie po przeczytaniu pierwszego akapitu, "antywstępniaka", to było "banda frustratów, idę stąd". Walczcie z dennym dziennikarstwem branżowym właśnie obiektywizmem, a nie drugą stroną tej samej monety.

A tak nawiasem mówiąc, ciekaw jestem ilu erpegowych hardkorowców na Codexie, takich inkwizytorów świętszych od papieża w tej materii, wylądowało w szpitalu po próbie samobójczej, jak dowiedzieli się, że Michael Kirkbride uważa Skyrim za "really great game". Co kto lubi.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 24, 2015, 18:50:11 pm
Od siebie mogę też dodać że trochę za dużo było o ogólnych wrażeniach a mniej konkretów, ale dopiszę to do listy czego na przyszłość unikać. Na swoją obronę mogę powiedzieć tyle, że to jeden z pierwszych tekstów jakie pisałem plus odnosi się on do buildu z okolic kwietnia.. 2014. Od tego czasu twórcy nieco eksperymentowali z koncepcją, np. jeszcze bardziej obcięli dostępne SkillPointy redukując bonus z inteligencji, ale potem nieco wymiękli i dodali więcej okazji by zgarniać SPki oraz obniżyli koszt wbicia najwyższych poziomów umiejek. Podobnie walka, tu też kilku krotnie zmieniano poszczególne współczynniki, np wydłużając działanie siatki blokującej ruch czy też dodając autosukces do rzutu bombą prochową, nie mówiąc już o dodaniu mechaniki psucia się ekwipunku trzy miesiące temu (choć przez 10 lat mówili, że tego nie wprowadzą bo po co). Ciężko więc było przewidzieć kierunek zmian, poza ogólnym stwierdzeniem, że choć twórcy mają swoje zdanie na pewne tematy to chętnie wysłuchają opinii oraz wprowadzą zmiany jeśli uznają je za dobre dla gry. Generalnie więc zostawiłem ten temat na "popremierze" i wrócę do tych zagadnień we właściwej recenzji

co zaś do podśmiechujek - po pierwsze wszelkie porównania są dlatego, źe AoD nie powstawał w jakiejś próżni, tylko w gatunku w którym ciągle wychodzą jakieś gry. Po drugie porównania są bardziej obrazowe niż pisanie jakby AoD w próżni powstawał. Po trzecie, gdy pisałem ten tekst AoD był jedyną choć trochę gotową "oldschoolową" grą, na przykładzie której można było pokazać, że wbrew temu co się wszem i wobec opowiada (vide czemu W2 oraz DA2 poszedł mocno w stronę slasherów a'la god of war zamiast trzymać się wzorów z pierwszych części), dla starych rozwiązań wciąż jest miejsce i gra potrafi być epicka oraz emocjonująca nawet bez srania na prawo i lewo cutscenkami, ba, może taka być bez voiceactingu. No i wreszcie po czwarte, które wiąże się z trzecim - to właśnie te wiedźminy, DA i inne effecty  pierwsze woziły się jak taczka gówna jakim to "dwa odmienne akty" czy inne "originsy" nie są przełomem w gatunku o czym trąbiono na prawo i lewo (zarówno twórcy, jak i gracze oraz o nieszczęscie dziennikarze), choć tak naprawdę było to tylko PRowe pudrowanie elementów które nic nie wnosiły i istniały niemalże od zawsze. To, że nieznana nikomu gra od czterech nieznanych osób robi to wszystko, a nawet więcej i lepiej bez jakiejkolwiek medialnej sraczki, to tylko taka drobna chwila tryumfu nad tymi lamentami że na starocie patrzy się przez różowe okulary i dzisiaj ich rozwiązania by nie działały.
No i aż tak po nich nie cisnąłem, bez przesady. Nawet nie uważam ich za złe gry, ale jedynie za sporo przereklamowane i to z tego przereklamowania się nabijałem. Podejście "co kto lubi" by tu nie działało, bo nie o nie chodzi - nie bronię nikomu lubić Wiedźmina 2 czy DA:O, ale podkreślanie jki ten drugi był przełomowy bo dodał "różne ścieżki" jest bzdurą, bo oprócz pierwszych 30 min w dalszej grze zmieniało to tylko kilka flavour textów, podczas gdy w AoD to cały skomplikowany symulator intryg. Ale mówię, styl jest do dopracowania, bo to był jeden z pierwszych tekstów (starsza jest chyba tylko recka Inquisitora, którą kiedyś pokazywałem, a której muszę zrobić kompletny remanent przed wrzuceniem)

A co do codexu, zabawna sprawa, ale AoD jest chyba jedyną grą, którą uważa się tam za dość Tr00 by po niej nie jeździć.

ach, i co do MGS - spoko, jeśli tylko będzie to przykład odnośnie jakiegoś zagadnienia, nie widzę problemu by miał się tu pojawić
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Wrzesień 25, 2015, 00:05:01 am
@pierwsze - no to warto dodać na początku, że recka dotyczy builda z danego czasu + że sporo się jeszcze może zmienić.

@drugie - spoko, jak uważasz.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 30, 2015, 18:51:44 pm
http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-umiejetnosci kolejna część poradnika już jest.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: ligant w Październik 11, 2015, 15:33:49 pm
Swoją drogą, witamy na forum

Dzięki  :)

Jeszcze 3 dni i król nadejdzie ;)
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 11, 2015, 16:05:10 pm
Tak po prawdzie to papierowa premiera, bo afaik praktycznie wszystko jest już od miesiąca na miejscu, teraz lecą tylko mniejsze poprawki :P

Swoją drogą, dużo grałeś do tej pory?
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: ligant w Październik 11, 2015, 19:26:49 pm
Jakieś 10 godzin w 2012 roku jak tylko wyszła beta z teronem.
Potem zdecydowałem do premiery nie ruszać tej gry.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 11, 2015, 20:18:30 pm
Damn, liczyłem, że nieco więcej, bo teksty pisałem już jakiś czas temu i teraz tylko przy okazji korekty aktualizowałem je głównie w oparciu o changelogi, w których (jak się okazało podczas jednoczesnej zabawy z treningową walką w celu weryfikacji) nie wszystko było notowane przez Vince'a :P Niemniej jednak nawet jeśli coś mi umknęło to i tak powinny stanowić one pomoc dla nowych graczy, a to właśnie dobrej prasy i zainteresowania irontower potrzebuje teraz najbardziej
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 14, 2015, 16:37:49 pm
https://www.gog.com/game/the_age_of_decadence
AoD już jest, wraz z małą zniżką na gogu. Brać póki ciepły :P
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: ligant w Październik 14, 2015, 19:33:03 pm
Cytuj
I never believed in "replayability" in RPGs. It's probably one of the stupidest things there are as far as I'm concerned...

Ciekawe ile jeszcze takich klejnotów przeczytamy na forum gabena.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 14, 2015, 20:26:32 pm
Ciekawe ile jeszcze takich klejnotów przeczytamy na forum gabena.
tbh zależy jak to jest zrobione - nie wiem jeszcze jak full, bo dzisiaj ciąłem się nad DC Wastelanda 2, ale zbytnie pocięcie gry by wymusić kilka przejść też jej na dobre nie wychodzi. Najlepszy przykład to Wiedźmin 2, gdzie grając po stronie rochea w zasadzie nie wiadomo co się dzieje, a największe spoile z końcówki już znamy, np. info kim jest smok, bo pojawia się w glosariuszu. Albo gra wojownikiem w Tormencie - po pierwszym przejściu już wiemy kim jest ravela, kto nas ściga i dlaczego, więc drugie podejście magiem tak naprawdę pokazuje nam tylko jak spieprzyliśmy nie grając nim od początku
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: ligant w Październik 14, 2015, 21:06:53 pm
Cytuj
The innovation continues. You can target body parts in combat, and choose whether you want fast/heavy/targeted attacks, which use different amount of action points. Action points? Where do people come up with this stuff?

 :D

Ładnie.
Aczkolwiek by być sprawiedliwym, sprzed pół roku.

Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 14, 2015, 21:19:33 pm
ojtam, już zapłacił, to najważniejsze :P Zależy mi na tej pudełkowej a ta jest zależna od wyników sprzedaży :P
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: ligant w Październik 14, 2015, 22:01:53 pm
Mi najbardziej zależy na 'generation ship' crpg.  :D
No nic, wracam do gry.
Aż się boję jutro wchodzić na forum / recenzje steama.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 14, 2015, 22:27:25 pm
czy ja wiem, gra pewno niestety przejdzie w większości niezauważona przez brak ostrej reklamy, wysypu bólu dupy bym się nie bał
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: ligant w Październik 15, 2015, 14:39:53 pm
http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/vault-dweller-age-of-decadence-needs-to-sell-30-000-more-copies-to-be-successful.103562/page-18#post-4172519

 :D :D :D :D :D :D :D
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Październik 15, 2015, 18:22:11 pm
Noice.

Dobry materiał na niusa na stronę, jest się z czego cieszyć - w końcu coś się w RPGach ruszyło w dobrą stronę.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Październik 15, 2015, 19:13:29 pm
Łał, ta emotka :podjarka: na Kodeksie... Rozumiem, dlaczego Fremen postanowił nas pozostawić na poczet tamtej strony. Bardzo fajna. O dużej fanbazie i prawdziwych, poważnych, burzliwych deweloperach RPG kroczących pośród mniej ciekawych użytkowników forum nie wspominając.

Czy 30,000 kopii to dużo jak na niezależną grę? Wiem, że Undertale (też niezależny RPG) sprzedała się w ponad 100 tysiącach kopii na samej Parze i niektórzy w internecie ogłaszali to jako sukces. Inni twierdzili, że to klapa, ale zdawali się celowo przyrównywać grę do AAA celem nakręcania kłótni. Przy cenie 10€ i 30% udziału platformy Gabena to chyba jakieś 700,000USD przychodów przy prawdopodobnie mało istotnym finansowym nakładzie własnym jedynego programisty/pomysłodawcy/kompozytora muzyki w wieku 24 lat, który zebrał za pomocą Kickstartera 50 tysięcy dolarów i przeznaczył na prace nad grą jakieś trzy lata, studiując w międzyczasie. Myślę, że można to uznać za sukces.

Natomiast Studia Żelazna Wieża przeznaczyły na prace nad grą... DZIESIĘĆ LAT???!

Chyba sobie ze mnie kpicie. Wikipedia kłamie w tej kwestii, prawda? Dziesięć lat? Na jedną grę? Oooch, mam nadzieję, że to był tylko hobbystyczny projekt grupy zapaleńców.

Jak wyglądają prognozy? Jeśli AoD innych też tak mało ciekawi, jak mnie... Eeech, nie mierzyć innych własną miarą... Dużo jest takich jak wy, Sentenzo i Ligancie? Zapaleńców prawdziwych, poważnych, burzliwych cRPGów? Przewidujecie, że sprzeda się w takiej ilości kopii? Czy ta liczba ma jakieś znaczenie, czy jest tylko symboliczna, bo nie zależy od tego np. to, czy deweloperzy ITS będą mieli co umieścić na talerzu?

EDIT: ligant, bierzesz te teksty ze steamowych ocen gry? One nie są na ogół warte funta kłaków. Taka Hyperdimension Neptunia, co najwyżej mierny od strony rozgrywki jRPG sprzedający się głównie dzięki uroczym, roznegliżowanym anime dziewczynkom, ma "przytłaczająco pozytywne" oceny.

EDIT 2: 14,000 kopii wg. Steamspy... jeśli popularność AoDa będzie w połowie taka, jak Podpowieści w okresie powiedzmy pierwszych dwóch tygodni po premierze, to gra powinna bez problemu przebić te trzydzieści tysięcy.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: ligant w Październik 15, 2015, 19:48:49 pm
(http://www.rpgcodex.net/forums/smiles/butthurt.png)

Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 15, 2015, 20:10:16 pm
GuRt - wiem, ale niestety jutro dopiero - wczoraj jeszcze pieprzyłem się z Pustkowiami do późnych godzin, dzisiaj dopiero wróciłem + łowca zaklepał kolejkę by wrzucić swój art oraz naszego redakcyjnego debiutanta mnikjoma. Niemniej jednak wspomnimy, bo to dłuższy news

C - owszem, wiki kłamie, afaik AoD powstawał od 2004, tzn 11 lat.
30 tysięcy to nie jest jakoś dużo, o klasę słabszy i mniej dopracowany Dead state zszedł w okolicach 50 tysięcy. Problem polega tylko na tym, że tutaj nie było głośnego KSa, reklam i innych takich, plus te wymagane 30 tys liczy się bez dotychczasowych wspierających na Accessie i BTM, takich jak ja (ok 15 tys, właśnie te, które pokazuje steamspy).
ITS to grupka gości tworzących gry po godzinach, przynajmniej jeszcze dwa lata temu tak było. Wspomniana liczba z tego co zrozumiałem ma im zapewnić możliwość pracy na pełniejszy etat, by nie trzeba było czekać dekady. No i przetrwanie samego ITS, bo ile można jechać tworząc po godzinach
 

Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 17, 2015, 23:42:51 pm
http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-bronie-pancerze-helmy-tarcze-amunicja-zasady-dzialania
kolejna część naszego poradnika, endżoj!
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Październik 18, 2015, 12:20:28 pm
A chwalebny nius gdzie?
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 18, 2015, 17:56:29 pm
dzisiaj/jutro, poradnik wymagał tylko przejrzenia, zaś niusa trza napisać od zera (plus jest dość długi, bo na steam jest większa wersja afaik)
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 19, 2015, 12:18:03 pm
http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-sprzedaje-sie-niezle-nastepne-gry-od-iron-tower-studio-zapowiedziane
news już wisi
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 20, 2015, 17:03:02 pm
tym razem ja zarzucę śmiesznostką z oficjalnego foro, "powody dla których gracze wystąpili o zwrot pieniędzy na steam":

- Multiplayer does not work
- Died during terrible tutorial
- very irritating click fest
- It's not a fun game, If you choose a different character, it's the same exact story line as a different character, expected this game to be like runescape and skyrim combined
- It's not nearly worth the money it's price, it's a mess, combat is ruining the game in my opionion, definitely a half done game, I think.
- the writing in this game is absolutely awful
- There was not enough direction to intuitively figure out how to progress the game and I had trouble following the early story and got logs. I am not currently interested in playing a game that that I need to struggle to and figure out how to progress.
- The build up trailers made it seem as if it would be possible to lead people, however i have found out that it is mostly a solo game
- The atmosphere is really not what i expected. sorry!
- the difficulty is not skill-based but numbers-based.


podoba mi się zwłaszcza ten z multiplayerem.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Październik 20, 2015, 19:22:42 pm
(http://i.imgur.com/GcIYygj.png)

Według Paroszpiega, wyniki sprzedaży są niezłe. W najgorszym wypadku trzeba sprzedać jeszcze 11000 kopii. Oby tak dalej!
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Październik 20, 2015, 20:14:16 pm
Oprócz Pary AoD jest jeszcze dostępne na GoG, yo.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: dziki w Październik 20, 2015, 21:26:35 pm
Plus można kupić bezpośrednio z ich strony, a sam Steamspy nie uwzględnia sprzedaży steamowych kluczy poprzez inne serwisy.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 20, 2015, 23:03:46 pm
jeszcze ~23 tysiące C. Jak pisałem w niusie, te 30k które musza zebrać w ciągu roku nie uwzględnia 15 tys sprzedanych podczas early accessa (który paroszbieg uwzględnia). Ofc jeśli mówimy o samym steamie, tylko że do danych z gog twórcy nie mają jeszcze dostępu.

Drag - też tak nie do końca, bowiem kopii z BMT (aka "oficjalnej strony") nie ma co doliczać do puli, bo każdemu kto tam kupił twórcy odpalali klucz na steama za darmo jeśli tylko o niego poprosili w odpowiednim temacie. Już prędzej sprzedaż z GG można by wliczać, ale to nie będą oszałamiające ilości. Ba, nawet te z goga nie bardzo, gdyż nie udało mu się wyprzedzić nawet obu season passów wiedźmina sprzedawanych przecież już od pół roku. Jeśli razem z obu sklepów byłoby więcej niż 200 kopii byłbym zaskoczony.

Swoją drogą, miał być wasteland (lub inny przerywnik), jest znowu AoD na naszej głównej - tym razem kody i cheaty http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-kody-cheaty
Obiecuję, od przyszłego tygodnia ograniczymy nieco spam AoDem na rzecz innych gier
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: ligant w Październik 22, 2015, 16:13:37 pm
Cytuj
Ściągnąłem demo i jakoś nie podoba mi się. Interfejs nie wyglądał zbyt przejrzyście Nawet nie potrafiłem walczyć. Może jak będę miał trochę czasu to jeszcze raz spróbuję, ale pierwsze wrażenie na minus.

 z forum pisma z sidi 8)
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Kaseven w Październik 22, 2015, 23:04:21 pm
Cytuj
Ściągnąłem demo i jakoś nie podoba mi się. Interfejs nie wyglądał zbyt przejrzyście Nawet nie potrafiłem walczyć. Może jak będę miał trochę czasu to jeszcze raz spróbuję, ale pierwsze wrażenie na minus.

 z forum pisma z sidi 8)
Możecie śmiać się z nieporadności graczy, ale ściągnęłam demo i miałam ten sam problem. Tutorial niestety leży i kwiczy - jakby twórcy uznali, że ostrzeżenie "walka jest trudna, więc jej unikaj, lepiej gadaj" załatwia sprawę. Nie mam nic przeciwko trudnym grom pod warunkiem, że zawiłości mechaniki zostaną mi wyjaśnione w przystępnej formie, a tutaj tego nie dostałam. Interface też nie ułatwia życia - brak jakiegokolwiek color code na buttony, dużo szumu na teksturach utrudnia czytelność (w sumie już czytelność miniaturki logo gry pozostawia trochę do życzenia) czy ciemne elementy ekwipunku na ciemnym tle.
Szkoda, że interakcja ze światem jest tak mocno ograniczona. Może gra ma świetną fabułę i dialogi, ale pod kątem mechanicznym przypomina miesięczny, góra 3-miesięczny prototyp. Szacunek dla twórców, że po tylu latach nie poddali się i wreszcie udało im się wydać tą grę, z drugiej strony sama jej nabywcą nie zostanę. Nie za taką cenę.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 22, 2015, 23:36:05 pm
@Ka
nie zamierzam ich jakoś specjalnie bronić, bo gdyby było wszystko jasne i przejrzyste to nie pisałbym tych poradników, ale trochę przesadzasz w drugą stronę. W porównaniu do tego co było rok temu masz teraz tonę tooltipów - w oknie postaci masz dokładne formuły jaka bron wiąze sie z jakim orężem i jakimi statystykami by zmaksymalizować rating i bazowe THC, do tego tooltipy pod rodzajami ataków, dokładne formuły THC gdy najedziesz na przeciwnika, et cetera. Wręcz powiedziałbym że niewiele gier odsłania tak jasno najmniejsze detale swojej mechaniki, choć ma to tę wadę, że jak się nie wie czego szukać to całość przytłacza.
Zresztą, "tutorial" tak naprawdę nie jest tutorialem, tylko "treningiem" służącym eksperymentowaniu z buildami przed właściwą grą. Ot, taka arena a'la wiedźmin do szlifowania umiejętności, funkcje tutorialowe pełni tylko przy okazji i to jeszcze w wiekszości pod F1.

Zresztą, walka to problem dość akademicki bo jako loremaster nie musiałem walczyć ani razu, starczy inwestować w streetwise

I mówiąc "kątem mechanicznym" masz na myśli...? To że w beczkach nie ma co chwila złota i pierścieni to akurat celowa decyzja, by urealnić świat
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 26, 2015, 21:57:21 pm
http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-podsumowanie-mechaniki-walki-czyli-jak-stworzyc-dobrego-wojownika
jakby ktoś miał problem ogarnąć mechanikę lub był po prostu leniwy, krotkie podsumowanie.

Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 08, 2015, 11:28:14 am
Uznałem, że warto przejść demo przed zdecydowaniem się na ostateczny zakup. Wrażenia poniżej:
Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne, bo wiąże się z muzyką i interfejsem, które są ładne i klimatyczne. Niestety, potem było gorzej. Wszystko co dzieje się pomiędzy kliknięciem "New Game" a wylądowaniem w startowym mieście krzyczy "Amatorszczyzna!". Przede wszystkim tutorial jest chujowy. Serio, często narzekam na niski poziom przeciętnego designera w branży, ale gdybyś zaproponował coś takiego w 2015 roku na jakimkolwiek spotkaniu, to wszyscy wyśmialiby cię. Nie dość, że łatwo go przegrać robiąc dokładnie co ci kazano, to jeszcze zasypuje cię milionem możliwości, których nawet nie tłumaczy - "radź sobie" i tyle.
Podobnie jest z kreacją postaci - niby masz opisane co robi która statystyka, ale na przykład zależności między umiejętnościami a atrybutami już nie są wytłumaczone, tak samo jak chociażby w ile umiejętności powinieneś zainwestować żeby twoja postać miała sens. Nie byłby to problem, gdyby gra robiła coś w stylu Fallouta czy TES, gdzie masz ograniczoną ilość umiejętności w które inwestujesz na starcie. Ale tutaj można stworzyć praktycznie każdą konfigurację atrybutów i umiejętności, co dla przeciętnego gracza jest kompletnie nieprzystępne, a u RPGowego wyjadacza wywołuje westchnienie, bo musi się uczyć n-tego systemu który jest słabo wytłumaczony. Poza tym wysypało mi się oświetlenie na sylwetce postaci podczas jej tworzenia, ale już nie będę się czepiał takich drobnych glitchy.
W każdym razie, zrobiłem Praetora, rozdałem punkty, modląc się, że niczego nie zwaliłem i zacząłem rozgrywkę. Pierwszy dialog jest trochę drętwy, ale następne są dużo lepsze. Początkowe questy są bardzo krótkie, ale całkiem przekonująco osadzają gracza w roli początkującego, rzymskiego dyplomaty. Przy okazji pierwszych questów sam dość szybko załapałem rzeczy, których nie był w stanie nauczyć mnie tutorial. Po co w takim razie ten zniechęcający chłam na początku? Nie wiem.
Kiedy już zrozumiałem o co w tej grze biega, okazała się całkiem przyjemna. Jak już pisałem, start praetora jest zrobiony dość przekonująco, więc wciągnąłem się dość szybko. Bycie dyplomatą na usługach lorda z przerostem ambicji jest ciekawe i podobały mi się zadania, które wymagały coraz większej przebiegłości do osiągnięcia najlepszego efektu. Prawdopodobnie ta ciekawość kolejnych wyzwań sprawiła, że koniec końców przeszedłem dwugodzinne demo na raz (nie licząc jednego crasha :F). Dlatego pomimo kiepskich początków, mam ochotę na więcej i liczę, że AoD mnie nie zawiedzie.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 08, 2015, 11:45:34 am
Uznałem, że warto przejść demo przed zdecydowaniem się na ostateczny zakup. Wrażenia poniżej:
Pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne, bo wiąże się z muzyką i interfejsem, które są ładne i klimatyczne. Niestety, potem było gorzej. Wszystko co dzieje się pomiędzy kliknięciem "New Game" a wylądowaniem w startowym mieście krzyczy "Amatorszczyzna!". Przede wszystkim tutorial jest chujowy. Serio, często narzekam na niski poziom przeciętnego designera w branży, ale gdybyś zaproponował coś takiego w 2015 roku na jakimkolwiek spotkaniu, to wszyscy wyśmialiby cię. Nie dość, że łatwo go przegrać robiąc dokładnie co ci kazano, to jeszcze zasypuje cię milionem możliwości, których nawet nie tłumaczy - "radź sobie" i tyle.
Well, tak i nie. Problem polega na tym, że to NIE JEST tutorial per se, tylko gra i stare nawyki sugerują coś innego. "Training" to po prostu taka testowa arena, by móc pobawić się buildami bojowymi, znaleźc broń która najbardziej ci pasuje, zobaczyć do czego służą siatki i i bola, et cetera. "Prawdziwy" tutorial jest pod F1 w formie tekstowej i to tam trzeba szukać odpowiedzi na pytania dot. mechaniki.
Czy to dobre rozwiązanie? Imho można było to lepiej pomyśleć i przede wszystkim zakomunikować graczowi, ale w moim wypadku się sprawdzało. To bodaj jedyna gra gdzie tak dobrze znam mechanikę, w czym pomaga system tooltipów...

Cytuj
Podobnie jest z kreacją postaci - niby masz opisane co robi która statystyka, ale na przykład zależności między umiejętnościami a atrybutami już nie są wytłumaczone, tak samo jak chociażby w ile umiejętności powinieneś zainwestować żeby twoja postać miała sens. Nie byłby to problem, gdyby gra robiła coś w stylu Fallouta czy TES, gdzie masz ograniczoną ilość umiejętności w które inwestujesz na starcie. Ale tutaj można stworzyć praktycznie każdą konfigurację atrybutów i umiejętności, co dla przeciętnego gracza jest kompletnie nieprzystępne, a u RPGowego wyjadacza wywołuje westchnienie, bo musi się uczyć n-tego systemu który jest słabo wytłumaczony. Poza tym wysypało mi się oświetlenie na sylwetce postaci podczas jej tworzenia, ale już nie będę się czepiał takich drobnych glitchy.
...które masz w oknie postaci, poniżej umiejętności. Najeżdżasz na statystykę, na dole wyświetla się jej opis i kótkie info na co wpływa; najedziesz na umiejętność, masz dokładne formuły jak oblicza się wysokość skilla. Et cetera et cetera, aczkolwiek znowu zgadzam się, że nie jest to tak dobrze wytłumaczone (oraz pokazane) jak powinno

Swoją drogą gra dla każdego backgrounda sugeruje w miarę poprawny rozkład statsów, moze poza tym pretorem (hybrydy są trudne)

Cytuj
W każdym razie, zrobiłem Praetora, rozdałem punkty, modląc się, że niczego nie zwaliłem i zacząłem rozgrywkę. Pierwszy dialog jest trochę drętwy, ale następne są dużo lepsze. Początkowe questy są bardzo krótkie, ale całkiem przekonująco osadzają gracza w roli początkującego, rzymskiego dyplomaty. Przy okazji pierwszych questów sam dość szybko załapałem rzeczy, których nie był w stanie nauczyć mnie tutorial. Po co w takim razie ten zniechęcający chłam na początku? Nie wiem.
zabawne o tyle, że wziąłeś najtrudniejszą klasę, bo w teorii hybrydową :P Daj punkt w etykietę przy tworzeniu, masz szansę naciągnąć antidasa na darmową loricę musculatę, tarczę oraz broń btw :P

a chłam jak mówiłem, służy tylko do otrzaskania się z walką.

Cytuj
Kiedy już zrozumiałem o co w tej grze biega, okazała się całkiem przyjemna. Jak już pisałem, start praetora jest zrobiony dość przekonująco, więc wciągnąłem się dość szybko. Bycie dyplomatą na usługach lorda z przerostem ambicji jest ciekawe i podobały mi się zadania, które wymagały coraz większej przebiegłości do osiągnięcia najlepszego efektu. Prawdopodobnie ta ciekawość kolejnych wyzwań sprawiła, że koniec końców przeszedłem dwugodzinne demo na raz (nie licząc jednego crasha :F). Dlatego pomimo kiepskich początków, mam ochotę na więcej i liczę, że AoD mnie nie zawiedzie.
to w sumie AoD w pigułce :P Na drugie przejście demka polecałbym skrytobójcę albo złodzieja, zabawne klasy bo choć kręcą się wokół podobnych plotpointów, to ukazują je z innej perspektywy. Ew można spróbować kupca, choć może być podobny nieco do pretora.
Na samym końcu ogrywałbym loremastera, bo w demku nie ma niestety zbyt wielu okazji by zabłysnąć.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 10, 2015, 00:05:09 am
meanwhile in AoD...
http://rpg-center.pl/age-decadence/zadania-poboczne-teron-spoiler-free - jakby kogoś interesowała lista zadan pobocznych w pierwszym akcie
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 10, 2015, 11:17:29 am
Czy to dobre rozwiązanie? Imho można było to lepiej pomyśleć i przede wszystkim zakomunikować graczowi, ale w moim wypadku się sprawdzało.
Podpowiem ci: Nie. :P

Działa w sprzeczności ze schematami jakie istnieją w głowie większości graczy - w tym przypadku, że na początku jest tutorial, który pozwoli im zapoznać się z mechaniką w bezpiecznym środowisku. Przez to mamy "efekt cmentarza z dank Souls", gdzie ludzie myślą, że to gra nie dla nich, bo nie potrafią przejść nawet początkowej sekwencji, podczas kiedy to w ogóle nie jest początkowa sekwencja i powinni robić co innego.
Cytuj
Swoją drogą gra dla każdego backgrounda sugeruje w miarę poprawny rozkład statsów, moze poza tym pretorem (hybrydy są trudne)
"Poprawny" to dobre słowo. :P O wiele lepiej mi się grało Praetorem kiedy zmin-maxowałem stastyki, olewając kompletnie te bojowe.
Cytuj
to w sumie AoD w pigułce :P Na drugie przejście demka polecałbym skrytobójcę albo złodzieja, zabawne klasy bo choć kręcą się wokół podobnych plotpointów, to ukazują je z innej perspektywy. Ew można spróbować kupca, choć może być podobny nieco do pretora.
Zostałem przy Praetorze, podoba mi się jego storyline. Ale przy następnym podejściu pewnie pójdę właśnie w stealth, bo jest to jedyna rzecz w której moja obecna postać kompletnie ssie.

Pomimo narzekań, gra mi się podoba - przede wszystkim ze względu na zajebisty worldbuilding. Badanie ruin upadłego imperium ma w sobie coś z szukania odpowiedzi na zagadkę zniknięcia Dwemerów w Morrowindzie, ale pod wieloma względami jest nawet lepsze, bo jest to jedna z głównych osi fabuły.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 10, 2015, 16:25:33 pm
Podpowiem ci: Nie. :P

Działa w sprzeczności ze schematami jakie istnieją w głowie większości graczy - w tym przypadku, że na początku jest tutorial, który pozwoli im zapoznać się z mechaniką w bezpiecznym środowisku. Przez to mamy "efekt cmentarza z dank Souls", gdzie ludzie myślą, że to gra nie dla nich, bo nie potrafią przejść nawet początkowej sekwencji, podczas kiedy to w ogóle nie jest początkowa sekwencja i powinni robić co innego.
to było pytanie retoryczne :P
aczkolwiek nie do końca zgadzam się z argumentem o "przyzwyczajeniach" - jakbyśmy mieli się nimi kierować by kogoś nie konfudować to musielibyśmy grać w same mass effecty :P Ale jak mówiłem, można to było lepiej przemyśleć. No i nie wiem czy demo nie działa na starej mechanice gdzie walka była masochizmem (2x wyższy koszt umiejętności)

Cytuj
"Poprawny" to dobre słowo. :P O wiele lepiej mi się grało Praetorem kiedy zmin-maxowałem stastyki, olewając kompletnie te bojowe.
ojtam, pretor to wyjątek, bo chce być czymś, do czego ta gra nie jest stworzona, przynajmniej nie dla nowicjuszy :P takim loremasterem, choć nadal nie jest idealny, da się przynajmniej ukończyć grę.

Cytuj
Zostałem przy Praetorze, podoba mi się jego storyline. Ale przy następnym podejściu pewnie pójdę właśnie w stealth, bo jest to jedyna rzecz w której moja obecna postać kompletnie ssie.
ja nadal polecam loremastera, bo raz, robi kompletnie inne questy, dwa, dowiaduje się najwięcej o przeszłości i trzy, ma epickie ukryte zakończenie

Cytuj
Pomimo narzekań, gra mi się podoba - przede wszystkim ze względu na zajebisty worldbuilding. Badanie ruin upadłego imperium ma w sobie coś z szukania odpowiedzi na zagadkę zniknięcia Dwemerów w Morrowindzie, ale pod wieloma względami jest nawet lepsze, bo jest to jedna z głównych osi fabuły.
yep, aczkolwiek imho dwemerownie nie mają startu do AoDa.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 27, 2015, 20:32:17 pm
Cytuj
(http://rpg-center.pl/sites/default/files/img/1_2.jpg#overlay-context=)

Ciężka praca Senta w końcu się opłaciła – kilka tygodni temu, dzięki dużej ilości materiałów związanych z Age of Decadence udało nam się nawiązać kontakt z twórcami gry. Niedługo po tym, dogadałem i przeprowadziłem wywiad z tajemniczym Vince'em, lead designerem i scenarzystą AoDa. Oto pierwsza z dwóch części: [więcej] (http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-wywiad-z-lead-desingeremscenarzysta-cz-1)
A tu wersja oryginalna (http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-interview-lead-designerwriter-pt-1), jeśli macie ochotę popatrzeć jak kaleczę język Szekspira. :P
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Listopad 27, 2015, 21:03:32 pm
W sumie to tostowałbyś te artykuły w całości, zamiast odsyłać na wortal.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 27, 2015, 21:08:30 pm
W sumie to tostowałbyś te artykuły w całości, zamiast odsyłać na wortal.
I stracić dodatkowego klika na stronie? W życiu. :P
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Listopad 28, 2015, 14:38:07 pm
W sumie to tostowałbyś te artykuły w całości, zamiast odsyłać na wortal.
I stracić dodatkowego klika na stronie? W życiu. :P

Czyli jednak można być judaistą pomimo tatarskiego pochodzenia :^)

Wywiadzik spoko, chociaż faktycznie niepotrzebnie podzielony na pół, bardzo szybko się czytało tą część. Propsy za dopadnięcie zioma do zrobienia wywiadu.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 28, 2015, 16:43:52 pm
Czyli jednak można być judaistą pomimo tatarskiego pochodzenia :^)
o Chazarach nie słyszał? :>

a co do dzielenia - cóż, problem który nie raz już się przewijał: jak jest podzielone to wydaje się krótkie, jak są razem, to wydaje się za długie. Na razie metodą prób i błędów próbujemy wariantu z podziałem (co ma również tę zaletę, że jeden art pojawia się na szczycie głównej dwa razy, a umówmy się, większość sprawdza foro, główną i nasze fb raz na kilka dni/tygodni, nie zaś codziennie), następnym razem może spróbujemy inaczej.

Postaramy się również pozostać ze studiem w jakimś kontakcie, tak więc jeśli jest coś co was interesuje nt ich projektów lub działalności ogólnie, nie wahajcie się zostawiać pytań w tym topicu, spróbujemy je zadać gdy będzie okazja (jedno pytanie C zresztą już przeszmuglowaliśmy, to na temat "czemu powinniśmy się interesować AoDem" :P)
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 28, 2015, 16:49:03 pm
Czyli jednak można być judaistą pomimo tatarskiego pochodzenia :^)
Plan był, żeby połączyć przyjemne z pożytecznym - tak "na oko" wydawał mi się długawy na jednego posta, poza tym jest mniej-więcej podzielony na dwie części: o AoDzie i ogólnie o RPGach. Ale w sumie macie racje z długością, następnym razem inaczej to rozwiążę.
Cytuj
Propsy za dopadnięcie zioma do zrobienia wywiadu.
Thx.
Postaramy się również pozostać ze studiem w jakimś kontakcie, tak więc jeśli jest coś co was interesuje nt ich projektów lub działalności ogólnie, nie wahajcie się zostawiać pytań w tym topicu, spróbujemy je zadać gdy będzie okazja (jedno pytanie C zresztą już przeszmuglowaliśmy, to na temat "czemu powinniśmy się interesować AoDem" :P)
Podbijam.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: dziki w Grudzień 05, 2015, 20:53:26 pm
Druga część wywiadu wrzucona. (http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-wywiad-z-lead-desingeremscenarzysta-cz-2) Komentarze i feedback mile widziane. :)

A tu wersja oryginalna. (http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-interview-lead-designerwriter-pt-2)
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 06, 2015, 19:59:12 pm
To może ja zacznę, mimo że pomagałem go przygotowac ;p Generalnie jestem zadowolony, że ten wywiad udało nam się w ogóle przeprowadzić i że wyszedł od razu tak dobrze. Mam również nadzieję, że ułatwi nam to zdobywanie kolejnych, z innymi studiami (jeśli macie jakieś typy - zgłaszajcie. HBS aka twórcy Shadowruna? Fargo i Inxile? Podejrzewam że im mniejsza ekipa tym łatwiej będzie go dostać i tym  mniej marketingowego pitu-pitu usłyszymy :P). Parę odpowiedzi uznałbym jednak za dość.. kontrowersyjne.

Dla przykładu, Pillarsy są dla mnie mimo wszystko hardkorowym RPGiem. Jest w nich więcej baldura niż obiecywano i bym chciał, ale biorąc pod uwagę, że nawet baldurów już się nie robi był to tytuł oczekiwany i nawet mimo tej baldurowości naprawdę udany. Podobnie choć lubię oldschoolowe RPGi to nigy nie lubiłem motywu, że gra atakuje mnie jakimiś Trak0 i innym chujstwem bez słowa wyjaśnienia co to jest, jak to działa i dlaczego. W kontekście tej podpowiedzi nalezy się cieszyć, że to najwyraźniej nie od Vince'a zależała wyjątkowa transparentność zasad AoDa i nalezy dziękowac tym, którzy przemówili mu do rozsądku (Oscar?).

Nie rozumiem też tak do końca jego parcia na grafikę - nie wiem wprawdzie jak to wyglądało od kuchni, ale szczerze mówiąc jest to jedna z ostatnich rzeczy które bym ruszał. Technicznie może i wygląda jak z okolic 2003 roku, ale każda lokacja jest unikalna i ma swój styl, również animacje jeśli chcą potrafią być soczyste. Dużo większym problemem tej gry jest dla mnie skromna ilośc plansz w epilogu (serio, podsumowania aktów były już dłuzsze) czy często-gęsto duże lokacje ale z małą liczbą questów (pozdro Ganezzar!), ale nie grafika.

no i na koniec serio mogliby uniezależnić wydanie pudełkowe od liczby egzemplarzy sprzedanych przez ich stronę - lubię ich, ale nie na tyle, by kupować grę przez jakiś dziwny sklep z którego więcej nie skorzystam, wolę mieć na steam lub/i gogu. I na pewno nie jestem w tym osamotniony. Spokojnie mogliby odpalić tego KSa, jakby brakowało kasy to jestem pewien że taki Wahabita kupiłby nawet 5 pudełek byle próg został przekroczony. Ten 1000 kopii byłby mimo wszystko w zasięgu, zwłaszcza jakby zadbano o odpowiednią reklamę na takim codexie
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: C w Grudzień 06, 2015, 20:04:53 pm
Nadal nie jestem zainteresowany grą, ale z punktu widzenia osoby kartkującej nowości, wywiad z deweloperami brzmi ciekawiej, niż kolejna encyklopedyczna lista na temat niszowego RPGa. Dobra robota, prezesi.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Grudzień 06, 2015, 22:53:01 pm
Wywiadzik spoko, nawet fajnie że udało się co nieco wyciągnąć na temat kolejnych przedsięwzięć. Tak trochę dość nagle się skończył, pod koniec odnosiłem wrażenie że Vince się rozkręcił i chciał jeszcze pogadać więcej o tym, co mają w najbliższych planach. Ale poza tym spoko. Nie oceniam świeżości i ekskluzywności, bo nie śledzę mediów o AoD - a wydaje mi się że powinienem, żeby mieć pełny obraz. Tak czy siak:

1. Zwłaszcza jak na pierwszy taki wywiad jest całkiem spoczko. Angielski też OK.
2. Możecie wyciągać więcej od maglowanych ziomków, nikt się nigdy nie obraża o ciekawe pytania niezależnie od ich liczby.
3. Nawet dwa-trzy razy dłuższe wywiady możecie puszczać spokojnie w jednym wpisie. Czytało się to szybko, a suspens sprzed tygodnia nic nie dał - cofając się w czasie stwierdzam, że jakbym przeczytał drugą część wtedy od razu po pierwszej to byłoby awwwright. I nikt by was nie posądził o bycie tatarskimi żydami.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 08, 2015, 21:50:36 pm
http://rpg-center.pl/age-decadence/garsc-wiesci-od-iron-tower
garść wieści na temat nadchodzących patchy do AoDa, dungeon crawlera oraz Colony Ship RPG. Info o ilości sprzedanych egzemplarzy oraz czerwie pustyni gratis.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: dziki w Grudzień 12, 2015, 21:50:12 pm
Dla przykładu, Pillarsy są dla mnie mimo wszystko hardkorowym RPGiem. Jest w nich więcej baldura niż obiecywano i bym chciał, ale biorąc pod uwagę, że nawet baldurów już się nie robi był to tytuł oczekiwany i nawet mimo tej baldurowości naprawdę udany. Podobnie choć lubię oldschoolowe RPGi to nigy nie lubiłem motywu, że gra atakuje mnie jakimiś Trak0 i innym chujstwem bez słowa wyjaśnienia co to jest, jak to działa i dlaczego. W kontekście tej podpowiedzi nalezy się cieszyć, że to najwyraźniej nie od Vince'a zależała wyjątkowa transparentność zasad AoDa i nalezy dziękowac tym, którzy przemówili mu do rozsądku (Oscar?).
Przyznam, że momentami jako designer i fan RPGów też miałem ochotę z nim podyskutować, ale nie taki był cel tego wywiadu. :P

Moim zdaniem Pillarsy są równie głębokie (od strony mechaniki) co inne gry na silniku Inifinity, może poza IWD 2. Jedyna różnica między PoE a takim Baldurem, to że jest lepiej wytłumaczony, przez co nie wydaje się tak bardzo skomplikowany. Zresztą, Fallout, do którego pije Vince w tej odpowiedzi, nie ma wcale skomplikowanej mechaniki (jak na tamte czasy). Na tym polega jego geniusz - olbrzymia swoboda ekspresji przy czytelnym systemie rozwoju postaci.
Nadal nie jestem zainteresowany grą, ale z punktu widzenia osoby kartkującej nowości, wywiad z deweloperami brzmi ciekawiej, niż kolejna encyklopedyczna lista na temat niszowego RPGa. Dobra robota, prezesi.
Thx. Co do materiałów encyklopedycznych, to generalnie się zgadzam, ale to właśnie one zaimponowały gościom z Iron Tower, co pomogło uzyskać wywiad. Postaramy się znaleźć balans między różnymi rodzajami materiałów.
Wywiadzik spoko, nawet fajnie że udało się co nieco wyciągnąć na temat kolejnych przedsięwzięć. Tak trochę dość nagle się skończył, pod koniec odnosiłem wrażenie że Vince się rozkręcił i chciał jeszcze pogadać więcej o tym, co mają w najbliższych planach. Ale poza tym spoko. Nie oceniam świeżości i ekskluzywności, bo nie śledzę mediów o AoD - a wydaje mi się że powinienem, żeby mieć pełny obraz. Tak czy siak:

1. Zwłaszcza jak na pierwszy taki wywiad jest całkiem spoczko. Angielski też OK.
2. Możecie wyciągać więcej od maglowanych ziomków, nikt się nigdy nie obraża o ciekawe pytania niezależnie od ich liczby.
3. Nawet dwa-trzy razy dłuższe wywiady możecie puszczać spokojnie w jednym wpisie. Czytało się to szybko, a suspens sprzed tygodnia nic nie dał - cofając się w czasie stwierdzam, że jakbym przeczytał drugą część wtedy od razu po pierwszej to byłoby awwwright. I nikt by was nie posądził o bycie tatarskimi żydami.
Zgadzam się ze wszystkim, następny wywiad na pewno będzie lepszy.

Aczkolwiek jak pisał Sent - jeśli szczególnie interesuje was jakiś konkretny indie developer, nie krępujcie się pisać. Pierwsza wprawka za nami, możemy uderzyć do kolejnego za jakiś czas. :D
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 12, 2015, 23:21:53 pm
Przyznam, że momentami jako designer i fan RPGów też miałem ochotę z nim podyskutować, ale nie taki był cel tego wywiadu. :P

Moim zdaniem Pillarsy są równie głębokie (od strony mechaniki) co inne gry na silniku Inifinity, może poza IWD 2. Jedyna różnica między PoE a takim Baldurem, to że jest lepiej wytłumaczony, przez co nie wydaje się tak bardzo skomplikowany. Zresztą, Fallout, do którego pije Vince w tej odpowiedzi, nie ma wcale skomplikowanej mechaniki (jak na tamte czasy). Na tym polega jego geniusz - olbrzymia swoboda ekspresji przy czytelnym systemie rozwoju postaci.
Dokładnie. Wprawdzie nadal ma fuck-upy i nie tłumaczy wszystkiego tak dobitnie jak AoD, ale sama forma prezentacji z tymi pop-upowymi okienkami, hiperlinkami w tych okienkach byś mógł przypomnieć sobie co to jest to coś co własnie zwiększa ci dana umiejętność i wbudowany podręcznik zasad są na plus. Czytelność nie oznacza zaraz, że coś jest casualowe. Takie pokemony były dla mnie zawsze nieczytelne, co jednak nie przeszkadzało mi nigdy przechodzić ich bez najmniejszego problemu, często bijąc takim charizardem nawet trenerów z samymi wodnymi pokami.

Cytuj
Thx. Co do materiałów encyklopedycznych, to generalnie się zgadzam, ale to właśnie one zaimponowały gościom z Iron Tower, co pomogło uzyskać wywiad. Postaramy się znaleźć balans między różnymi rodzajami materiałów.
no i umówmy się, ze praktycznie wszystkie z nich powstały w czasach gdy wydawało się że to wszystko będzie nieco inaczej wyglądać oraz gdy do premiery niektórych tytułów było półtora roku a nie półtora tygodnia. Takie "budowanie napięcia" pisząc tak naprawdę o pierdołach lub robiąc listy byle tylko coś napisac o tej konkretnej grze uskuteczniają nawet duże portale - taki gram miał do niedawna nawet jasno wskazany cennik takich usług :p Nowsze teksty to raczej recenzje czy inna publiscystyka.
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 20, 2015, 22:46:58 pm
http://rpg-center.pl/age-decadence/age-decadence-zadania-poboczne-maadoran-spoiler-free
tym razem lista zadań pobocznych z Maadoran, jakby ktoś chciał sprawdzić, czy któregoś nie przeoczył
Tytuł: Odp: Age of Decadence
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Marzec 19, 2017, 17:56:00 pm
Pewno o tym nie wiecie, ale jakiś czas temu miała miejsce premiera Dungeon Rats - spin-offa i jednocześnie prologu Age of Decadence, opowiadającego buncie więźniów w jednej z najważniejszych (i ostatnich znajdujących się na chodzie) kopalni kontynentu. Premiera ta nie odbiła się jakimś szerokim echem, ale też sama gra była jedynie projektem pobocznym - stosunkowo niewielkim drużynowym dungeon crawlerem, skierowanym głównie do tych osób, którym spodobał się system walki oraz świat aoda. Choć DR nie jest ani nie miał być następnym krokiem milowym, myliłby się ten, który nazwałby go chamskim skokiem na kasę - gra nie raz zmusza nas do wysilenia szarych komórek w trakcie starć, oferując przy tym całkiem sporo tekstu do poczytania, udanie podpinając się pod istniejące wcześniej wątki.

Czemu wspominam o niej teraz? Ponieważ kilka godzin temu wraz z najnowszym patchem zostało udostępnione oficjalne spolszczenie (http://store.steampowered.com/news/externalpost/steam_community_announcements/75839063725939279), przygotowane wspólnymi siłami przez członków społeczności RPG Codex, RPG-Center oraz oficjalnego forum gry. By z niego skorzystać, wystarczy ustawić w opcjach język polski - tyle i aż tyle. Mamy nadzieję, że zachęci was to do zainteresowania się tym tytułem oraz zapraszamy do dzielenia się uwagami :)