Forum RPG Center

Gry => Gry cRPG => Wątek zaczęty przez: Sentenza w Grudzień 01, 2013, 21:39:58 pm

Tytuł: Torment: Tides of Numenera - temat ogólny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 01, 2013, 21:39:58 pm
Cytuj
Torment: Tides of Numenera to powstająca w studiu InXile gra cRPG przeznaczona dla pojedynczego gracza, będąca duchowym następcą kultowego Planescape: Torment. Choć świat oraz bohaterowie są zupełnie nowi, pracują nad nim kluczowi twórcy pierwowzoru, m.in. Colin McComb, Chris Avellone, Monte Cook oraz Brian Fargo. Gra będzie czerpała z dorobku najlepszych klasyków gatunku – możemy się spodziewać m.in. "ręcznie rysowanych" lokacji obserwowanych w rzucie izometrycznym, rozbudowanych i długich dialogów oraz dużej ilości wyborów i ich konsekwencji. 
czytaj więcej (http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-o-grze)
I co o tym myślicie? Czy duchowy następca was zadowala, czy wolelibyście prawdziwy sequel? A może lepiej nie ruszać trupa w ogóle? A może was nie interesuje zupełnie? piszcie!
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Arim w Grudzień 02, 2013, 13:11:44 pm
Zapowiada się ciekawie, coś w stylu starych, dobrych RPGów w rodzaju Baldura, ciekawe co z tych zapowiedzi wyjdzie. Dla niektórych pewnie wadą będzie rzut izomeryczny, ale mi to zupełnie nie przeszkadza, a wręcz jest zaletą. Dla mnie najważniejsza w RPGach jest opowiedziana historia, jej głębia i złożoność, a w tej produkcji fabuła ma odgrywać główną rolą czyli na plus.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 02, 2013, 19:51:29 pm
Pod warunki, że wątek główny będzie wystarczająco długi, to sceny z Tormenta mogą być i zerżnięte, jak pisałem nie dokończyłem nigdy tej gry, a więc nie stanowi to dla mnie problemu. Najważniejszy problem, to ile uda im się z tych zapowiedzi zrealizować bo poziom skomplikowania jest dosyć wysoki.
akurat o poziom skomplikowania bym się nie martwił, bo to pokazuje już Age of Decadence że jak się chce to można (najpewniej również trafi na stronę btw). Bardziej martwić się można o długość takiej gry, bo jak dodatkowo chcą uniknąć zasypywania nas mobami i wstawiać walkę tylko tam gdzie jest ona niezbędna, to może się okazać, że dostaniemy grę na 10 godzin, a to już byłoby przykre. Zwłaszcza że umówmy się, 4mln w tym biznesie to gówno nie pieniądze.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Arim w Grudzień 02, 2013, 19:58:36 pm
Cytuj
Bardziej martwić się można o długość takiej gry, bo jak dodatkowo chcą uniknąć zasypywania nas mobami i wstawiać walkę tylko tam gdzie jest ona niezbędna, to może się okazać, że dostaniemy grę na 10 godzin, a to już byłoby przykre.

10h to trochę mało, ale drugiej strony siłowe wydłużanie gry poprzez zapętlone lokacje, w których siekamy setki mobków, też wyjściem nie jest. Ogólnie tutaj wszystko rozbija się o wielkość świata, czyli im będzie większy, tym gra dłuższa.

Cytuj
Zwłaszcza że umówmy się, 4mln w tym biznesie to gówno nie pieniądze.

Niestety, nasz Wiesiek chyba miał z 6-7. Co prawda o ile sie orientuje największe koszty generuje marketing i grafika, tak więc jest to do przejscia.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 02, 2013, 20:17:56 pm
wiesiek? z tegoco pamiętam 20 mln, ale to też była gra robiona w 3d i powstawała z dekadę, doppiero ostatnie 4 lata produkcji to był CDP, który zaorał i zaczął od zera. No i nie wiem czy liczyli w to marketing, czy z marketingiem wyszło 30 mln.

a co do świata, na pewno mają być dwa duże miasta a'la wrota baldura z pierwszego BG, więc może tylko niepotrzebnie się przejmuję. Gorzej jak nastąpił feature creep :d
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Arim w Grudzień 02, 2013, 20:23:47 pm
Cytuj
wiesiek? z tegoco pamiętam 20 mln

Ale to chyba w złociszach było podane, ale mogę się mylić.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 02, 2013, 20:28:04 pm
no tak, my bad, mózg mi już dzisiaj nie pracuje ;_; tak to faktycznie  te 6-7 mln (bo i kurs był wtedy inny), kwestia jak to się miało do ówczesnej wartości nabywczej dolara, kosztów technologii i od którego miliona zaczyna się prawdziwe tworzenie. Taki shadowrun, zarobił milion na zbiórce i była to jedna z najwyższych kwot, ale starczyło ledwo na zbudowanie technologii i taką-sobie kampanię, ponieważ taka z prawdziwego zdarzenia powstanie dopiero w ramach dodatku, gdy pieniądze (głównie z zysku z podstawki) mogą pójść już bezpośrednio na sam 'proces twórczy' a nie pierdoły jak budowanie i kodowanie mechaniki czy grafiki.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: dziki w Grudzień 03, 2013, 12:29:17 pm
Dobrze o tyle, że skoro turn-based wygrało w ankiecie, to chociaż system walki szybciej pójdzie, bo po prostu dostosują ten z Wastelanda 2.

I w sumie z zapowiedzi gra brzmi jakby była naprawdę długa(miliard poziomów Cast-off Labrinth, dwa duże miasta, wizyty w innych wymiarach..) - miejmy nadzieję, że tak będzie. Chyba, że mają wydłużać dungeon crawlem jak w jedynce - wtedy niech sobie darują. Wolę trochę krótszą, ale bez fillerów. Wspominany SR to w sumie dobry przykład takiej filozofii.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 27, 2013, 20:51:07 pm
m'kay, wszystkie artykuły odnośnie tormenta w zasadzie zostały zwodowane. Potrzeba jeszcze kilku poprawek (grafiki, uzupełnienie linków w multimediach o dwie-trzy pozycje, jakieś zapodziane literówki) oraz doszedł jeden update który mówi o umiejętnościach (i dużo o procesie produkcji a mało o grze jako takiej - interesuje was taki rodzaj informacji, czy jednak raczej samo mięso?), ale to się ogarnie na dniach. Jak wrażenia?
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Luty 03, 2015, 17:13:12 pm
https://www.kickstarter.com/projects/numenerastrand/numenera-strand tak nieco w kontekście dyskusji o crowdfoundingu latającej po foro
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 28, 2015, 21:20:29 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaaktualizacja-16
wrzuciłem na stronę pierwszą część zbiorczego update, enjoy. Kolejna już jutro
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Sierpień 29, 2015, 23:41:43 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaaktualizacja-26
update 2 już jest.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 01, 2015, 13:58:06 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaaktualizacja-36
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaaktualizacja-46
zapomnialem napisac - update 3 i 4 również wiszą na stronie. Ale z drugiej, pomału czas wyrobić sobie nawyk zaglądania na nią :P
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 05, 2015, 14:29:54 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaaktualizacja-56
z małym poślizgiem, ale oto piąta część aktualizacji
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 06, 2015, 19:35:51 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-megaakutalizacja-66
ostatnia część, tak więc jesteśmy na bieżąco
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 08, 2015, 19:14:13 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/co-znajde-w-tym-dziale-torment-tides-numenera-edition
jak widać sekcja wzbogaciła się o rozkładówkę na najbliższe tygodnie
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Wrzesień 17, 2015, 23:37:00 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-nowe-informacje-nt-mechaniki-smierci-towarzyszy
nowy update, jeszcze świeży, bo z wczoraj. Tym razem nie bedziemy czekać 1,5 roku bo to nie na moje nerwy potem :P
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Październik 12, 2015, 00:06:14 am
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-update-48-po-raz-kolejny-o-kryzysach

obiecany update o walce (kryzysach) wraz z video
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 24, 2015, 22:54:40 pm
Chwilę to zajęło (wena to okrutna kochanka :<), ale wreszcie udało mi się spisać wrażenia z testów alfa - endżoj
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-wrazenia-z-testow-alfa
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Listopad 25, 2015, 09:54:00 am
Mnie się podoba :) Mam nadzieję, że te niedociągnięcia w B i C względem A są zrobione tylko dlatego, że skupili się na innym aspekcie w danej chwili i w wersji finalnej będzie wszystko cacy :)
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 25, 2015, 16:43:47 pm
Możliwe, zapomniałem wspomnieć o tym w arcie, ale taki interfejs też jest placeholderem, ponieważ już zapowiedziano nowy, mający wyglądać ciut inaczej, więc może mniej oczojebnie. Kiedy/jeśli pojawi się A4/B2/C1, zaktualizuję tekst o tę kwestię.

Raz jeszcze podkreślę, głównym celem alfy było przetestowanie trzech elementów mechaniki, jakimi są tworzenie postaci, eksploracja i kryzysy (walka). Feedback i wprowadzane zmiany dotyczą więc w pierwszej kolejności takich kwestii, jak odpowiednia komunikacja z graczem - dla przykładu, w A0 komunikaty o tymczasowym obniżeniu Pools (w związku z użyciem effortu) brzmiały tak samo jak te o ich rozwinięciu "na stałe", przez co nie było jasne kiedy wzrost/strata jest permanentna a kiedy nie, co poprawiono w A1. Grafiki czy wydajności nikt ruszał nie będzie, choć czasem jakieś mniejsze zmiany się trafiają - o ile w A0 wiatr ryczał z jednolitą głośnością zagłuszając narratora we wstępie, tak od A1 gdy narrator mówi wiatr jest nieco wyciszany (akurat to trochę ssie bo zaczyna burzyć czwartą ścianę, ale to się da stweakować).
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 25, 2015, 18:30:15 pm
Cytuj
Podsumowanie
„Czy nowa przygoda osadzona w świecie Numenery ma szansę przebić sukces swojego wielkiego poprzednika?” -zapytałem we wstępie do wrażeń. Jak mogliście przeczytać wyżej, nie jest wcale tak łatwo odpowiedzieć na to pytanie. O ile moduł A mnie oczarował, o tyle B określiłbym drobnym sprowadzeniem na ziemię, po którym C musiał nieco ratować ogólne wrażenie. Choć nie do wszystkiego jestem przekonany, dostrzegam potencjał - walka (czy szerzej: sytuacje kryzysowe) jest rozbudowana, dialogi, muzyka i klimat uderzają w odpowiednie nuty, zaś artstyle też potrafi oczarować, jeśli tylko chce. Tides of Numenera ma zadatki by dorównać staremu Tormentowi, ale czy mu to się uda, przekonamy się dopiero w przyszłym roku.
Ciekawe, bo o ile zgadzam się, że moduł A ocieka zajebistością, to w B i C mam trochę odwrotne wrażenia. Podoba mi się eksploracja, ale walka wygląda topornie i wychodzą przy niej dwa problemy, które póki co najbardziej rzucają mi się w oczy: brzydki design postaci i słaby interfejs. Mam nadzieję, że fajny design encounterów przykryje te wady.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 25, 2015, 18:50:28 pm
poniekąd racja, ale toporność podciągnąłem pod "it's just alpha" oraz "known bugs", jak intefejs. Myslę, że problemem jest przede wszystkim niezbyt szczęśliwie dobrany etap gry, gdyż nasza postać nic jeszcze nie umie oraz szybko wypala się z poolsów, nie zaś sama mechanika, dostępne ruchy i możliwości, które są imho ok.

Jak będe miał chwilę zedytuję i rozbuduję ten akapit, bo faktycznie chyba zbyt mocno się prześlizgnąłem nad tematem.

swoją droga aligerna bardzij bym się czepiał o bycie marudną pizdą niż artstyle :P Ok, jest.. typowy, ale na pewno lepszy niż nasza komusza towarzyszka o kolorystyce alfonsa

Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: dziki w Listopad 26, 2015, 12:14:15 pm
swoją droga aligerna bardzij bym się czepiał o bycie marudną pizdą niż artstyle :P Ok, jest.. typowy, ale na pewno lepszy niż nasza komusza towarzyszka o kolorystyce alfonsa
(click to show/hide)
Jak dla mnie nawet na konceptach wygląda trochę za bardzo jak z Shadowruna, ale cholera wie, może jak go lepiej poznamy, to okaże się, że wygląd pasuje do niego idealnie.

A co do tej międzywymiarowej nano, to już mówiłem, z kim mi się kojarzy:
(click to show/hide)

Niemniej, design lokacji zapowiada się zajebiście, więc nawet jeśli postaci mają być brzydkie, to jakieś 95% powierzchni ekranu wciąż będzie wyglądało dobrze. Serio, nie mogę przestać się jarać tym, jak bardzo lokacje przypominają świetne, prerenderowane tła z takich gier jak Septerra Core, The Longest Journey czy oryginalny Torment. (http://sae.tweek.us/media/emoticons/emot-fappery.gif)
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 26, 2015, 22:32:01 pm
Jak dla mnie nawet na konceptach wygląda trochę za bardzo jak z Shadowruna, ale cholera wie, może jak go lepiej poznamy, to okaże się, że wygląd pasuje do niego idealnie.

tbh tak porównując z corebookiem to wiele od podręcznikowych standardów nie odbiega, co najwyżej można by mu  dodać parę pastelowych ozdobników, tak dla feelu a'la Tron. A ta nano to już w ogóle, jeśli pominąc problemy z przegięciem z kolorami w drugą stronę.
Na szczęscie jednak gro ich wad widac tylko na portrecie, bo model w grze wygląda już ok.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Grudzień 23, 2015, 19:20:44 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-update-50 taki tam mały update
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 05, 2016, 21:02:03 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-betatesty-juz-za-dwa-tygodnie
tl;dr beta tormenta rusza za dwa tygodnie na early access.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: dziki w Styczeń 06, 2016, 10:37:27 am
Cytat: Sentenza
26 stycznia ten długo wyczekiwany tytuł zadebiutuje na steamie w ramach usługi early access
O_o

Srsly? Taki steamowy EA?
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 06, 2016, 12:02:07 pm
nie wiem czy dobrze rozumiem o co pytasz, ale ta, będzie jak z wastelandem 2 - na steam pojawi się opcja kupienia dostepu do bety za 40 czy 50€, zaś po premierze dostaniesz pełną wersję. By usprawiedliwić cenę pewno dadzą dostęp do jakiś dodatków z KSa jak opowiadania, ale szczegóły pojawią się bliżej premiery.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Styczeń 26, 2016, 22:12:00 pm
http://rpg-center.pl/torment-tides-numenera/torment-tides-numenera-nasze-wrazenia-z-pierwszej-fazy-testow-beta

Cóż, moje wrażenia z testów beta Tormenta. Przy okazji, jakby ktoś przeoczył newsa na głównej - gra wylądowała własnie w early accessie za 42€, można hejcić na płacenie za dostęp do bety ;D Z innych niusów, nowy trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=VH9sS00tIho

Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 10, 2016, 15:08:42 pm
jeśli  by to kogoś interesowało, beta tormenta jest dostepna dla wszystkich którzy dorzucili się do zbiórki, niezależnie od kwoty :P Przy okazji wyszedł też nowy patch, który poprawia wydajność i drastycznie przerabia prolog. Wprawdzie sam na niego trochę marudziłem, ale sam nie wiem... odnosze wrażenie że wylano dziecko z kąpielą i niepotrzebnie słuchano jęczących, że ekspozycja była za długa. Nowa wersja wygląda jak pocięta tasakiem, ot trzy kliknięcia i koniec, bez tego całego  dopasowania się do Tidesów, związanych z tym wyborów oraz liźnięcia lore. Naprawdę, starczyło tylko przerobić tamtą nieintuicjyjną walkę i byłoby spoko.

Wasze wrażenia? :P
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 12, 2016, 00:17:56 am
lol, ciekawostka - powyższy feedback na temat przerobionego prologu w nieco dłuższej wersji zamieściłem również na foro inxile. Chwilę później sam Colin McComb podziękował za uwagi i powiedział, że będą jeszcze o tym dyskutować :P
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Legion w Luty 28, 2017, 11:35:31 am
Jakby kogoś to interesowało, oprócz senta, to dziś premiera.

Pozdrawiam najlepszy polski portal o grach RPG.
Z najlepszą redakcją i najświeższymi niusami.

Po chuj ten dział?
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: GuRt w Luty 28, 2017, 17:30:07 pm
Wiesz jak jest i dlaczego tak jest, po co się rzucać?

Osobiście jestem ciekaw, jak sobie gra poradzi. Wizualnie mi się niesamowicie podoba, pod tym względem jestem kupiony.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Marzec 02, 2017, 21:13:39 pm
Wiesz jak jest i dlaczego tak jest, po co się rzucać?


Jakby kogoś to interesowało, oprócz senta, to dziś premiera.

Pozdrawiam najlepszy polski portal o grach RPG.
Z najlepszą redakcją i najświeższymi niusami.

Po chuj ten dział?

Jakby kogoś to interesowało, oprócz senta, to dziś premiera.

Pozdrawiam najlepszy polski portal o grach RPG.
Z najlepszą redakcją i najświeższymi niusami.

Jakby kogoś to interesowało, oprócz senta, to dziś premiera.

Jakby kogoś to interesowało, oprócz senta

senta

Po to.
Jakby ten news był, to i tak by się dojebał, bo jest w trakcie internetowej krucjaty przeciwko mnie. Chyba za to, że nie masturbowałem się nad wiedźminem którego uwielbia, ale to w sumie moje zgadywanie, bo wyjaśnić nigdy nie raczył (a pytałem kilka razy). No bo serio, kto normalny robiłby aferę na ten temat już o jedenastej rano? Ale jak chce, niech sobie pisze, jego prawo w końcu. Wkurzać mnie to nie wkurza, ba, raczej przeciwnie - jest mi go szczerze żal, że może nienawidzić kogoś obcego przez internet tak bardzo, by nie tylko ciągle szukać z nim spiny, ale jeszcze przy okazji chamsko uderzać rykoszetem w beliarowi ducha winnego łowcę czy dollana ("redakcja").

W każdym razie pogrywam sobie w tego tormenta od wtorku i choć hype mi mocno opadł po tym, co przez ostatnie pół roku odpierdalało inxile, to jednak gra jest póki co okazuje się całkiem spoko. Parę cięć nadal uważam za źle przeprowadzone i raczej nie sądzę, bym dał jej na koniec 10/10, ale w okolicach tego 8/10 ma szansę się obronić (a nawet wskoczyć na 9, jeśli story będzie dobre). Ducha planescape w każdym razie gdzieś tam czuć.

*wraca do grania, nim wątek zamieni się w kolejny shitfest*
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Marzec 03, 2017, 09:17:36 am
Mnie Far(g)o(t) skutecznie odstrasza od gry.
I styl graficzny tez. 2,5D...

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Marzec 03, 2017, 15:04:32 pm
Z drugiej strony MoG, jak sobie wyobrażasz grę za marnych kilka milionów w pełnym 3d? Jeden Wasteland 2 już był i wiadomo co wszyscy o jego oprawie myślą :P Akurat izo+prerenderowane tła to sprytna metoda ucieczki przed nadmiernymi kosztami IMO.
Ale ta, Fargo sporo stracił w moich oczach przez ostatni czas, zresztą chyba zdaje sobie sprawę, że nie ma najlepszej prasy, bo strasznie mało go widać od dłuższego czasu
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Marzec 03, 2017, 17:28:57 pm
Full 2D byloby lepsze.

Wklepane z przenośnej, komunistycznej radiostacji firmy LG.

Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Marzec 03, 2017, 20:56:41 pm
w sensie pixelart jak, bo ja wiem, dragon quest czy inne klasyczne jRPGi? Bo Baldury czy planescape z tego co wiem używały dokładnie tej samej techniki, co pillarsy i torment (pre-renderowane tła), z tą tylko różnicą, że modele postaci w pillarsach są trójwymiarowe, zaś w grach na infinity te modele były najpierw zamieniane na sprite'y.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Marzec 03, 2017, 21:44:25 pm
Tak jak stare Fallout

Wklepane z przenośnej, komunistycznej radiostacji firmy LG.

Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Marzec 07, 2017, 10:46:39 am
a one też przypadkiem nie łączyły trójwymiarowych modeli zamienianych w sprite'y (modele postaci) z przynajmniej częściowo prerenderowanymi tłami? Przynajmniej do pewnego stopnia, bo jednak po F1/2 widać większą "klockowatość" elementów otoczenia


/Probowałem googlować, ale odpowiedzi nie były jednoznaczne :p
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Marzec 07, 2017, 17:11:48 pm
W kazdym razie, wygladalo to lepiej.

Wklepane z przenośnej, komunistycznej radiostacji firmy LG.

Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Lowcap w Maj 28, 2017, 17:06:58 pm
Grę można już kupić za 40 zł. Powiedzcie mi, warto?
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Legion w Maj 28, 2017, 18:23:28 pm
Nie.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Kaseven w Maj 29, 2017, 20:17:56 pm
Nie.
Rozwiń proszę :>
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Maj 29, 2017, 23:08:50 pm
Tez chcialem spytac, ale recki ma pochlebne.

Wklepane z przenośnej, komunistycznej radiostacji firmy LG.

Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Legion w Maj 29, 2017, 23:59:58 pm
Nie.
Rozwiń proszę :>

Ale proszę. ;)

Nie wiem.

Zagrałem, pograłem ze 3h, więcej nie dałem rady, nie podeszło, ani klimat, ani mechanika gry czy sama technologia która również była używana w PoE i również mi nie podeszła.
Ale to ja, nie jestem fanem klasycznych rpgów z rzutu izo i trzymam od nich zazwyczaj dystans.
Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Maj 30, 2017, 01:09:43 am
No wlasnie. Czytam, ze Torment z tej nowej ery staroszkolnych RPG (PoE, W2, Tyranny) wypada najlepiej.

Wklepane z przenośnej, komunistycznej radiostacji firmy LG.

Tytuł: Odp: O grze
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Czerwiec 01, 2017, 17:39:50 pm
przypadkiem wpadlem na topic - nie tak dobre jakbym chciał, ale nie tak złe jak się opowiada. Wielu ludziom po prostu przeszkadzało całe to gówno które narosło wokół gry tuż przed premierą, co z kolei odbiło się mocno na ocenach użytkowników (i tbh w ogóle im się nie dziwię, bo sam byłem ostro zniesmaczony). To, że steam wlicza do średniej jedynie te recenzje, ktore pochodzą od osób które grę kupiły u nich (czyli np. skreśla oceny 100 tys backerów) też tej średniej nie pomogło.

Ale jak emocje opadły i oceniło się grę za to, jaka ostatecznie wyszła, a nie za to, jaka miała być, nie jest tak źle. Widac, ze z kasą (czy aczej zarządzaniem budżetem) byly problemy, bo drugi akt jest smutny jak pizda, ale pierwszy i trzeci są naprawdę niezłe. Inna sprawa, że być może był to po prostu problem z pacingiem, ponieważ przejście ze wszystkimi questami zajęło mi "na czysto"36 godzin (licząc przechodzenie od questa do questa bez powtarzania walk czy podpatrywania innych wariantów i rozwiązań, gdyż razem z nimi przechodziłem grę 116 godzin), co niby było o jakieś 10h lepszym wynikiem niż totalnie przereklamowany wiedźmin 2, a jednak specjalnie tego nie odczuwałem. W każdym razie fabuła jest dość przewidywalna, ale stanowi miłą odmianę od typowych rpgowych historii. Każde zadanie mozna zrobić na kilka sposobów, a ponadto wiele możliwości odblokowuje się, gdy wykonamy inne zadanie, tak więc miło  rozgryza się różne opcje. Dużo osób jęczy na walkę, ale znowu, wiele żali jest przesadzonych - praktycznie każde starcie da się zakończyć bez użycia choćby jednego ataku, wykorzystując elementy środowiska lub wręcz zagadując naszych oponentów, więc dla mnie całkiem spoko (co najwyżej przeszkadza mi brak  engejdżowania przeciwnika przez co kazdy bez problemu dobiega do moich magów, oraz niekiedy wolne tempo oraz niski poziom trudnosci). Imho PoE było lepsze "do grania" oraz bardziej zadowoliło backerów, bo nie było tak ewidentnie wykastrowane (więcej lokacji, zadań, wyższy poziom trudności oraz lepiej przemyślana walka), ale Torment ma ciekawszy świat oraz nieco ambitniejszą fabułę. Muzyka oraz grafika w obu tytułach jest świetna, ale to w sumie widac na trailerach, więc nie ma sensu się rozwodzić. Obie gry postawiłbym więc mniej więcej na równi i nie żałuję zainwestowanych w ich powstanie pieniędzy, a to chyba najlepsza rekomendacja. 40 zł jest warta tym bardziej.

A hejterom którzy nawet newsów o tych tytułach nie czytali, a będą próbowali trollować, serdeczny chuj w dupę ;D ew. pytania, skargi, uwagi dot. tormenta -> steam, gdzie bywam zdecydowanie częściej. Ew. PW, bo dostaję powiadomienia na maila.

PS WL2 też wcale nie było takie złe, tylko ludzie oczekiwali czegoś, czym gra nawet nie miała być. Jak nie oczekuje się cudów, to można miło spędzić czas. Dla mnie ta gra ma szczególne znaczenie, bo pomogła mi odzyskać wiarę we współczesne RPGi :p


Tytuł: Odp: Torment: Tides of Numenera - temat ogólny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 11, 2018, 16:49:17 pm
welp, to już chyba koniec - inxile, podobnie jak obsidian, został wykupiony przez microsoft. To by było chyba na tyle, jeśli chodzi o sarkastyczne filmiki z korpo-dziećmi ze strony fargo.
<idzie po popcorn i czeka na komentarz moga :P>
Tytuł: Odp: Torment: Tides of Numenera - temat ogólny
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Listopad 12, 2018, 12:52:31 pm
Ta. Fargo pokazał już wcześniej (sprawa z RPGCodex), ze uważa się za bóstwo RPG i tak go mamy traktować. Obsidian nie straci na tym moim zdaniem. Po prostu większy budżet i port na Xboxa. InXile natomiast wygląda, jakby im się kasa ma W3 skonczyla.

Wysłane z chińskiego tostera przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Torment: Tides of Numenera - temat ogólny
Wiadomość wysłana przez: Sentenza w Listopad 12, 2018, 13:32:22 pm
z tym codexem to akurat zawinił techland z tego co pamiętam. Inna sprawa że sami sprowokowali sytuację, więc  można to było wziąć na klatę lub jakoś wyjaśnić, a nie lecieć od razu nakręcać dramę wśród community. Ile jego zdanie znaczy to ostatnio pokazał przykład Patchfindera, który pomimo MCA na pokładzie sprzedał się równie świetnie co ten torment.

Anyway, video gdzie fargo ogłasza tę nowinę jest cudowne :D raz że kontrast z tymi filmikami sprzed raptem 5 lat, dwa, że wzrok co chwila mu ucieka gdzieś w podłogę, nie wiem czy ze wstydu czy w poszukiwaniu kartki z treścią wygłaszanego oświadczenia, jak zakładnik terrorystów :D Fargo miał niestety ten sam problem co Feargus, więcej było w tym chciejstwa by być szefem firmy niż faktycznego skilla do jej prowadzenia. Plan, by zrobić WL2, a następnie regularnie wypuszczać kolejne tytuły z przygotowanej wcześniej listy by firma wyrosła na nowy interplay może i był dobry na papierze, ale w praktyce od razu wyłożył się na ryj. Już Wasteland 2 DC szybko stracił support, bo trzeba robić tormenta, który z kolei stracił kupę czasu i pieniędzy przez złe zarządzanie, a który na koniec i tak został wypchnięty kolanem, bo już za rogiem czekało nadzorowanie drugiego teamu robiącego Barda oraz preprodukcja zapowiedzianego wlasnie WL3... Fargo chciał być znowu szefem i powiększyć niemały majątek, ale coś czuję że pozwolą mu jedynie skończyć tego WL3, po czym nastąpi przymusowa fuzja z Obsidianem i tyle będziemy go widzieć. Poza mitsudą i Zeitsem inxile nie ma specjalnie mocnego core teamu (nawet McComb był raptem na zleceniu), do tego większość z nich tak naprawde lata była poza branżą i dopiero uczyła się wszystkiego na nowo, tak więc nie widzę dla nich specjalnej przyszłości.

Nie wiem tylko co myśleć o tym obsidianie. Boję się trochę, że jeden flop i firma skończy jak ensembled i bungie, które pomimo bycia najmocniejszymi studiami MSu, i tak zostały rozwiązane/wypuszczone gdy tylko komuś z "góry" coś się odwidziało, mimo że były to jedne z najlepszych assetów firmy. Do tego standardowe wpierdalanki o czym ma być gra i czemu nie jest TPSem z trybem sieciowym, do którego możnaby dokleić lootboxy. Inna sprawa, ze czas studiów jak Obsidian chyba już się po prostu ostatecznie skończył - z jednej strony są za małe by mieć budżet i marketing jak giganci, z drugiej z kolei mają zdecydowanie wyższe koszty utrzymania niż małe studia indie z którymi rywalizują na wyjątkowo tłocznym rynku. To że wszystkie duże firmy mają wewnętrzne studia i nie bardzo szukaja takich najemników również nie pomaga. MS też był chyba obecnie najlepszą opcją, bo zdają się obecnie dość zdesperowani i skłonni do ustępstw, byleby przy następnej generacji pokazać się lepiej niż w obecnej. Niestety jednak pierwszą ofiarą może być brak gier obu tych studiów na steam i gog, bo MS namiętnie usiłuje wciskać wszystkim swój cudowny store. Smutne jest tylko, że z tej KSowej fali studiów ostał się obecnie już chyba tylko Larian.