(http://i.imgur.com/5Ip8UTJ.png)
Zasady
Ogólne:
- Każdy z graczy opisuje tylko i wyłącznie działania swojej postaci (chyba, że kontroluje wezwane stworzenie, albo coś takiego).
- Ilość wykonywanych czynności w jednym poście nie jest ograniczona, ale trzeba się liczyć z tym, że dłuższe działania mogą zostać przerwane przez Narratora.
- Podczas gry będziemy korzystać z bardzo uproszczonej wersji oryginalnego systemu. Testy umiejętności są przeprowadzane w ten sposób, że gracz deklaruje wykonanie jakiejś czynności, następnie Narrator decyduje, jakiej kombinacji atrybutu i zdolności wymaga dane zadanie (np. rzucenie granatem na dużą odległość będzie wymagało testu Siły + Wysportowania) i jaka jest jego trudność, a następnie rzuca tyloma kośćmi, ile wynosi suma atrybutu i zdolności gracza, by w końcu podliczyć ile wyników jest ma wartość większą niż trudność zadania. Na tej podstawie jest określany stopień powodzenia.
- Szczególnie skomplikowane zadania (np. uruchomienie linii produkcyjnej w opuszczonej fabryce) mogą wymagać kilku testów z rzędu, czasem różnych umiejętności.
Walka:
- Narrator wyraźnie daje do zrozumienia, kiedy zaczyna się walka.
Wraz z początkiem walki gracze deklarują swoje działania w dowolnej kolejności. Potem następuje test inicjatywy i według niego Narrator opisuje co wydarzyło się w danej rundzie.
- Po zakończeniu rundy, gracze znowu deklarują swoje działania. I tak w kółko.
- Jeśli postać zostanie trafiona w walce, otrzymuje obrażenia. Obrażenia dzielą się na niegroźne (takie, które każdy potrafi zaabsorbować), zabójcze(takie, które potrafią zaabsorbować tylko istoty nadnaturalne) i poważne (czyli takie które da się zaabsorbować tylko z użyciem magii albo pancerza).
- Obrażenia niegroźne zadaje broń obuchowa, oraz w przypadku wampirów broń palna na naboje pełnopłaszczowe, chyba, że trafi w głowę. Obrażenia zabójcze zadaje broń sieczna i śrut. Obrażenia poważne powodują źródła magiczne(np. pazury wilkołaka albo gangrela) oraz ogień i światło słoneczne.
Nigel-Murray:
Złapanie kieliszków w locie to wyjątkowo trudne zadanie. Sztuka polega nie tylko na tym, by je uchwycić, ale na dodatek w taki sposób, by wylało się jak najmniej zawartości.
*Załóżmy, że kieliszki są dwa, więc jeden sukces oznacza złapanie jednego. Trudność zadania to 7, twoja zręczność wynosi 3, więc masz do dyspozycji 3 kości. Żeby złapać oba kieliszki, musisz wyrzucić na dwóch z trzech kości powyżej 7. Nie będzie to proste.*
Rolled 3d10 : 8, 6, 7, total 21
Nigel-Murray:
Ghul wzdryga się lekko kiedy spoglądasz mu w oczy, ale nie odrywa wzroku.
- Bo polecono mi znaleźć pewnego Malkaviana...
Blef (manipulacja + autorytet) trudność 6-> 7d10 : 3, 8, 9, 2, 7, 3, 5, total 37