Forum RPG Center

Gry => Gry komputerowe => Wątek zaczęty przez: MuadDib w Czerwiec 14, 2015, 13:13:51 pm

Tytuł: Dobrze wykonana walka z Bossem
Wiadomość wysłana przez: MuadDib w Czerwiec 14, 2015, 13:13:51 pm
Witajcie,

otóż chciałbym się Was zapytać, czy znacie jakąś grę, gdzie walka z Bossem (najlepiej końcowym) była wykonana dobrze? Bez zbędnych QTE czy taka sama jak walka z mobkami, tylko z większą ilością życia i obrażeniami.
Tytuł: Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
Wiadomość wysłana przez: Cassimir w Czerwiec 14, 2015, 13:24:56 pm
W Diablo 2 walka z tytułowym Diablo była moim zdaniem w dechę, ze wszystkich bossów ten był najbardziej ruchliwy a jego elektro-ogniste pierdyknięcie potrafiło wyrwać z butów nawet najmocniejszych mężów. Nie wspominając już o uprzednim zrywaniu pieczęci. W dodatku fajna była też walka ze starożytnymi na szczycie góry Arreat, skąd nie można się było wycofać przez portal. Jak na taką grę-klikacza rozrywka to była przednia.
Tytuł: Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
Wiadomość wysłana przez: Seksrator w Czerwiec 14, 2015, 13:46:36 pm
WoW ma całkiem spoko walki z bossami, szczególnie na podstawce, bez dodatków
Tytuł: Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
Wiadomość wysłana przez: C w Czerwiec 14, 2015, 16:35:11 pm
Shoot-'em-upy często mają fajne walki z ostatnimi bossami, na ogół odblokowywanymi jako nagroda za przejście reszty gry bez utraty wszystkich żyć.

Większość z nich jest po prostu bardzo trudna, ma własny utwór dźwiękowy, itp., ale w kategorii oryginalnych znajduje się ta z ostatnim bossem Hellsinkera. Jest dezorientująca, ale nie wprowadza żadnych zmian do mechaniki gry czy QTE. Na dodatek, by dodać do konfuzji, otwarcie nowego wątku fabuły odbywa się w trakcie walki, w formie tekstowej, a potem w drugiej części starcia, jako dodatek do ostatniego bossa.

Przed finałową walką znajduje się też długie grywalne wprowadzenie będące bossem samym w sobie. Rezultat na koniec sekcji wprowadzającej determinuje, z którym z trzech różnych ostatnich bossów zawalczymy, w zależności od tego, jak dobrze nam poszło.
Tytuł: Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Czerwiec 14, 2015, 18:30:25 pm
WoW ma całkiem spoko walki z bossami, szczególnie na podstawce, bez dodatków
Do Wotlk włącznie też były super bossy. W TBC Illidan w sumie chyba wiedzie prym zaraz za nim Kil'Jaeden, ale w Wotlk już chociażby Algalon, Yogg, LK czy nawet mechanika Lootship battle była super jako "boss encounter".

Zapomniałem w sumie dodać z TBC bossów z Karazahn. Opera event czy chess ftw, ze względu na to, że są niestandardowe.

Anyway, od siebie dodam jeszcze tylko Shadow of Colossus, zanim ktoś mnie ubiegnie. Cała gra polega w sumie tylko na zabijaniu bossów, których jest 16, ale są świetne.
Tytuł: Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
Wiadomość wysłana przez: Seksrator w Czerwiec 17, 2015, 14:46:05 pm
No tak, Algalon ownował, pamiętam jak pierwszy raz go pokonałem, nasz hiler grał na czarno-białym monitorze i mu musieliśmy krzyczeć gdzie planety spadają :v
Tytuł: Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
Wiadomość wysłana przez: C w Lipiec 06, 2015, 20:53:47 pm
Shoot-'em-upy często mają fajne walki z ostatnimi bossami, na ogół odblokowywanymi jako nagroda za przejście reszty gry bez utraty wszystkich żyć.

Większość z nich jest po prostu bardzo trudna, ma własny utwór dźwiękowy, itp., ale w kategorii oryginalnych znajduje się ta z ostatnim bossem Hellsinkera. Jest dezorientująca, ale nie wprowadza żadnych zmian do mechaniki gry czy QTE. Na dodatek, by dodać do konfuzji, otwarcie nowego wątku fabuły odbywa się w trakcie walki, w formie tekstowej, a potem w drugiej części starcia, jako dodatek do ostatniego bossa.

No i ta muzyka. Te efekty graficzne. I to, jak ze sobą współgrają. Trzy lata siedzę w strzelankach i widziałem ich kopę, ale jeszcze nigdy nie spotkałem się z niczym robiącym podobne wrażenie. Hellsinker to naprawdę gra jedyna w swoim rodzaju.

Sporo osób, które przeszło grę, twierdziło, że ostatni boss był dla nich niezwykłym, prawie transcendenym przeżyciem. W sumie zgadzam się z podejściem jednego anona, który postanowił już nigdy nie wracać do Piekłotopca po doświadczeniu jego końca - nie, wielkiego finału. Shmupy z natury są grami, w które gra się setki, tysiące razy, by osiągnąć w nich dobry wynik. Tak, jak ten koleś, ja też nie byłbym w stanie znieść sprowadzenia finałowej sekcji do rangi nudnej codzienności. Czasami tylko ponownie słucham muzyki z tego momentu w grze, by przywołać przed oczami duszy nostalgiczne widziadła.

(click to show/hide)
Tytuł: Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
Wiadomość wysłana przez: Master of Gorzała w Lipiec 06, 2015, 22:47:11 pm
Pro schizofrenia.
Tytuł: Odp: Dobrze wykonana walka z Bossem
Wiadomość wysłana przez: C w Lipiec 07, 2015, 15:06:31 pm
0/10, nawet nie próbujesz.