steampunk to byłby jednak za wcześnie, chyba że taki delikatny, arcanumowy (bo tutaj wiktoriańska anglia była tylk w Tarrancie, reszta to jeszcze dzicz) czy trigunowy.
a co do arta, jednak będę miał więcej obaw niż nadziei chyba :/ po kolei:
premiera w sierpniu - lol, szybko, biorąc pod uwagę, że nic o grze nie wiemy. niby grzebią przy niej od R2, ale nie wiem czy to nie za szybko.
platformy - great, konsole, bez urazy, ale mam nadzieję, że znowu PB będzie robiło grę po swojemu, a xkloc dostanie port robiony przez jakiś przydupasów, nie chcę powtórki z W2 gdzie cały interfejs był robiony z myślą o padzie :s
DLC - yay, kolejna zmora branży, ciekawe czy tym razem też je sobie odblokujemy w konsoli :s
prolog - hm, moze bc ciekawe, mialem nadzieje na amnezje czy cos, ale widze ze jednak nowy bohater a w prologu pewno na 10 min dadzą nam starego jak w arcanii.. nie jestem pewnien czy to dobry pomysł, po arcanii źle mi się to kojarzy i trochę psuje obraz tego, że Risen to po prostu trylogia nowego bohatera
bloki, teleporty - zobaczymy jak to zadziała
miecze i magia - ok, spoko, tylko mogliby powiedzieć jak to będzie uzasadnione fabularnie by nie wyszły znowu kompletne bzdury. Zwłaszcza że nie widzę nic o broni palnej, co by sugerowało, że bzdury będą i to sporo :/ Ciekawe tylko co ostanie się z kopniaków, piasków i kokosów z R2, bo to były fajne urozmaicenia jak się wlaczyło 1 vs 1
voodoo - pół roku do premiery i nie wiedzą czy będzie w grze? Bez jaj, takie rzeczy to się na początku ustala, teraz to powinni w zasadzie już tylko bugi usuwać, bo inaczej znowu będzie jak z G3 gdzie zostały testowe tekstury a dialogi pisano i wrzucano do gry na 4 tygodnie przed deadline..
pływanie - jak będzie miało sens to spoko, ale nie jest potrzebne do szczescia.
ekrany czynności - nie pamietam jak to bylo w r2, ale pamietam ze tam cos dziwnego z tym było
powrót do klimatów europy - jśli ma to fabularny sens i będą utrzymane tropiki w sensownych proporcjach by ni było efektu "ale to znowu zupełnie inna gra", to ok. Miło że robiony ręcznie, to że będzie to kilka większych obszarów a nie freeworld to imho też lepiej, w R2 pozwalało to sensownie prowadzić fabułę.
Frakcje - miło, lubię ten motyw, fajnie by było by było z nimi jak w G1 gdzie pewne swingi były możliwe, a nie jak R2, gdzie był to wybór mocno dyskusyjny i mało znaczący. Tylko czemu znowu robią jakiś "strażników" skoro ich rolę przejęła inkwizycja? (ktora w dwójce niepotrzebnie przerobiono na strzelców kolonialnych i zatraciła klimat, ale to inna sprawa) Znowu retconn?
Cienie - great, nowy przeciwnik, najpierw to niech może tytanów ogarną, bo w dwójce im to nie szło i miało sens tylko w jedynce. Zwłaszczaa że motywy z duszą trącą próbami bycia jak torment rzy jednoczesnym braku umiejętności ciągnięcia takich wątków. Zresztą skąd ci nieumarli? Sensu imho to nie ma, do tego brzmi jak podrabianie fable.
No nic, zobaczymy co z tego się urodzi, ale R2 ma ten problem, że w tym i następnym roku naprawdę będzie wysyp gier z gatunku, i to zapewne lepszych.