Post pod postem, ale to jakby całkowicie nowy akapit...
Pograłem trochę w tego zmodowanego Stalkera. O ile Sencior narzekał, że w czystym SoC widać anomalie, tak tutaj byłbyś w siódmym niebie - nie widać ich prawie wcale. Do tego detektor anomalii działa po prostu genialnie, jest świetnie zgrany z animacją, tzn. patrzysz w miejsce, gdzie wiesz, że jest anomalia. Podczas charakterystycznego *pik* detektora pojawia się ta animacja zaburzenia świata w danym miejscu (chyba wiadomo o co mi chodzi, przezroczysty wygląd falującej anomalii) i to tylko na sekundę, potem znów znika, aż do następnego *pik*
Dwa... Artefaktów już sobie nie wypatrzysz z daleka przez lornetkę i nie pobiegniesz po nie szybko, hehe. Przerobili to na sposób z CoP, tzn by znaleźć artefakt potrzebujesz szukać go na detektorze, świetne.
Trzy... Występują emisje przed którymi musisz się chować, bo inaczej po tobie. Są do tego stworzone specjalne miejsca w grze oznaczone kółeczkiem.
Cztery... U handlarzy można naprawiać broń i pancerze, ponadto można spać w łóżkach - jeśli ktoś boi się biegać po zonie w nocy.
Pięć... Jak wiadomo niektóre pancerze mają maskę na ryj. Jeśli mamy taki na sobie, to na ekranie pojawiają się czasem plamki od wody osadzające się na okularach od maski, ekran jest leciutko zamazany i brzegi ekranu mają charakterystyczne czarne zarysowania - jakbyśmy faktycznie mieli na sobie jakąś maskę. Do tego gdy mamy taki pancerz z obiegiem zamkniętym to nasz stalker oddycha jakby faktycznie na mordzie miał maskę. Świetne.
Sześć - w zonie jest mnóstwo nowych odgłosów, które naprawdę jeszcze dodają i tak już świetnego klimatu.
Siedem - NOWE BRONIE
Tak - są nowe i to od samego początku. Ceny w grze też zostały zmienione, teraz wszystko jest jakby droższe i nie będziemy milionerami.
Jeśli ktoś chciałby wiedzieć coś jeszcze to o ile wiem/będę wiedział po dłuższej grze to odpowiem.